scanmaster 1612 blackout error bij laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steph
    • Jan 2015
    • 1

    scanmaster 1612 blackout error bij laser

    hoi, ik ben sinds kort begonnen met wat lichteffecten en hun besturing. Ik heb 2 mini moving heads van eurolite en een showtec galactic 180 rbp laser. ik bestuur deze met een jb systems scanmaster 1612 die ik 2e hands heb gekocht. Het probleem dat zich voordoet is dat als ik de SM aanzet alles automatisch in blackout staat. Op zich ideaal mr de laser gaat steeds in auto mode telkens de blackout funktie op de SM geactiveerd wordt.

    ligt dit aan een instelling in de laser of SM? of is de laser defect? aangezien die moving heads wel volledig uit staan in blackout mode?
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

    #2
    In de handleiding van je laser staat op p.11: When The Galactic RBP-180 is not connected by a DMX-cable, it functions as a stand-alone device.

    Is dus heel normaal. Niets defect
    als je bij de brom zit...

    Comment

    • Hitvision
      • Jun 2003
      • 389

      #3
      Volgens mij geeft de TS aan dat hij is verbonden middels een scanmaster. Zijn vraag is dus heel legitiem. De blackout functie triggerd de laser om in auto modus te werken. Zijn vraag is dus waarom? Ken beide apparaten wel maar niet mee gewerkt dus lichtmensen........
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

      Comment

      • john-xr3i
        • May 2009
        • 93

        #4
        Ik denk dat na ruim een jaar de ts wel een oplossing heeft verzonnen. ��
        echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
        vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

        Comment

        • Hitvision
          • Jun 2003
          • 389

          #5
          Idd. Sommigen vinden het leuke oude topics op te rakelen zodat deze weer als 'ongelezen' naar boven komen.
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Originally posted by Hitvision
            Idd. Sommigen vinden het leuke oude topics op te rakelen zodat deze weer als 'ongelezen' naar boven komen.
            'tIs ook een beetje armoe troef momenteel op het forum vind ik....

            Jammer dat Mac**** er niet meer is
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            • tarpan
              • Dec 2008
              • 266

              #7
              Originally posted by Hitvision
              Idd. Sommigen vinden het leuke oude topics op te rakelen zodat deze weer als 'ongelezen' naar boven komen.

              Sorry, niet op de datum gelet.
              Ik had hier zelf info gezocht over de scanmaster en dit zat tussen de resultaten.
              Ik wou alleen maar helpen...*snik*...
              als je bij de brom zit...

              Comment

              Working...