J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
  1. #1

    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    1
    Posts
    11

    Standaard Wat is een simpele tafel voor 20 LED PAR's en 20 conventionele PAR's?

    Beste allen,
    Ik onderhoud wat techniek voor een jongeren soos met podium zaaltje. Om van ’t eeuwige gezeur van filter kleuren af te zijn hebben we recentelijk de verlichting uitgebreid met 20 Led Par’s. Ik heb me alleen niet gerealiseerd dat ik dit niet fatsoenlijk kan aansturen met m’n 48kanaals DMX tafel. Dus ik zoek iets anders. Kan iemand hier mij svp adviseren?

    Ik zoek een makkelijk te bedienen tafel. 80% van het gebruik zal standje ‘music’ zijn voor Live concerten. Er moeten 20 Led Pars, 20 Pars, strobe en smoke op. Niets spannends dus… Belangrijk is dat er wat faders / buttons zitten waarmee ik direct chases kan bedienen (fictures zijn niet zo spanned in dit geval). Mijn oorspronkelijke idee was om wat chases te maken die 0..100% dimmen per lamp / scene, en 3 chases waarin ik de RGB van alle gezamenlijk aanstuur. Dan kan ik makkelijk wat bewegends krijgen in de gewenste kleur.

    Budget is ergens tussen de 300 en 500, occasion is prima, geen software oplossing. Om het segment aan te geven: Ik ben eigenlijk wel tevreden over de showtec showmaster 48, je kunt er redelijk een concert mee verlichten, en standje automatisch snapt bijna iedereen, ook na 8 bier. Ik heb geen zin om elke week de tafel opnieuw uit te leggen, dus probeer complexe tafels te vermijden…

    Opties tot nu toe
    -Gebruikte GLP Messenger 2
    -Gebruikte SGM Studio 12 of 24
    -Demo model of i.d. van een Showtec Showdesigner 512 – ik mis preset faders / chase faders
    -Budget model Ayra OSO Sunny 512 – ik mis preset faders en een ‘tap’ functie (maar de environment quick-keys, lijken me wel wat)
    -Led parren eruit, en lekker met de showmaster 48 blijven freubelen
    Iemand een betere optie?

    Thanks,
    bram

  2. #2

    Standaard

    Heel simpel, maar wel effectief gebruik ik deze. http://www.americandj.eu/nl/rgbw4c.html
    Als je 20 lampen hebt kun je 5 groepen van 4 maken bij bijvoorbeeld. Afhankelijk welk DMX startadres je geeft.

Labels voor dit Post

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen