J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
  1. #1

    Standaard poweraansluiting van verschillende lichteffecten

    hey

    hopelijk is dit geen domme vraag.

    ik heb 1 ledbar 4 parren aan als basisverlichting.
    dan 1 lichtbar met 4 verschillende ledeffecten.
    nu heb ik hetvolgende gedaan.
    4 verlengkabels voor elk effect van ongeveer 2 meter, deze bevestig ik in mijn switchpanel zodat ik met drukknoppen kan kiezen welk effect moet aanstaan en welk niet.
    ik wil me vooral bezighouden met mijn muziek en niet als LJ dus zo nu en dan wissel ik eens van effect zodat het toch wat afwisselend is.

    mijn vraag is of er andere alternatieve zijn ? zoals 2 of 3 effectjes met elkaar verbinden ( GEEN DMX ) maar enkel stroom zodat als ik 1 effect voorzie van stroom dat er 2 of 3 tegelijk aangaan.

    dus zo nen power out kabel en die in ander effect insteken ( wat voor soort kabel is dat ? )

    of hebben jullie nog andere voorstellen ?

    American DJ Quad Gem LED lichteffect
    LED devil
    REVO 4

  2. #2

    Ingeschreven
    Mar 2002
    Locatie
    1
    Posts
    153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gunther1 Bekijk Posts
    hey

    hopelijk is dit geen domme vraag.

    ik heb 1 ledbar 4 parren aan als basisverlichting.
    dan 1 lichtbar met 4 verschillende ledeffecten.
    nu heb ik hetvolgende gedaan.
    4 verlengkabels voor elk effect van ongeveer 2 meter, deze bevestig ik in mijn switchpanel zodat ik met drukknoppen kan kiezen welk effect moet aanstaan en welk niet.
    ik wil me vooral bezighouden met mijn muziek en niet als LJ dus zo nu en dan wissel ik eens van effect zodat het toch wat afwisselend is.

    mijn vraag is of er andere alternatieve zijn ? zoals 2 of 3 effectjes met elkaar verbinden ( GEEN DMX ) maar enkel stroom zodat als ik 1 effect voorzie van stroom dat er 2 of 3 tegelijk aangaan.

    dus zo nen power out kabel en die in ander effect insteken ( wat voor soort kabel is dat ? )
    Als ik je vraag goed begrijp bedoel je een IEC verlangkabeltje? Zoiets?
    http://www.licht-geluid.nl/kabels-en...l-2-meter.html

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gunther1 Bekijk Posts
    of hebben jullie nog andere voorstellen ?

    American DJ Quad Gem LED lichteffect
    LED devil
    REVO 4
    Als ik je goed begrijp ik dus dat je al je effecten in 1x aan en uit kunt zetten?? Lijkt me wat saai.... (anders, verduidelijk even).

  3. #3

    Standaard

    ja ik vermoed dat het zo een kabel is dat je vermeld.

    het is misschien een verwarde uitleg maar nu is het een heel gedoe met kabels.
    4 effecten met elk hun eigen stroomkabel, hieraan hangen 4 verlengkabels die met 4 stekkers in een switchpaneel zitten.
    op die switchpaneel kan ik aan en uitzetten wat ik wil.
    als ik via die IEC verlengstuk al per 2 effecten kan doen dan is toch al wat kabels gespaard.

    of zijn er nog andere alternatieven ?

  4. #4

    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    1
    Posts
    407

    Standaard

    Zonder een open deur in te trappen, een simpel dmx paneeltje wat standjes (scenes) programeren zal het eenvoudigste worden. Af en toe wisselen van scene en klaar ben je. Geen lastige toestanden met 230 schakelen.

  5. #5

    Standaard

    Vroeger gebruikte men daar een multikabel voor.... en ik nog steeds (harting 10). Ik heb leuke lampen hier die op DMX een hele studie verdienen en in de stand alone zelf hun weg vinden.

    Switchpanel -> Multiconnector (female) -> Multicable -> breakout box (multiconnector male met stopcontacten).

    Aangezien menigeen ze afstoot, zijn ze zeer geschikt te vinden, ik heb nog wel een paar meter over (100 meter ofzo)

Labels voor dit Post

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen