Chamsys Software met Dongle van Enttec

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

    Chamsys Software met Dongle van Enttec

    Hallo allemaal,

    Kan iemand mij vertellen of de dongels van Enttec nog steeds compitable zijn met Chamsys?

    Kort en krachtig

    Grt.
    Fred.
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    De Pro versie is nog compatible, of je kan ook de MagicDMX van ChamSys zelf nemen.

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      Of koop een ELC buddy. Niet alleen twee universes, maar vooral ook bruikbaar als algemene tool, of als je eens upgrade naar een tafel of wing.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

        #4
        Chamsys heeft de Open DMX USB interface uit hun programma geschreven, dit is dus de enige die niet meer op hun huidige software werkt.
        Alle andere USB interfaces waaronder de DMX USB PRO (nog steeds de meest verkochte interface ter wereld), de DMX USB PRO MK2 (de opvolger van de DMX USB PRO) en de RDM USB PRO werken perfect.
        Via Ethernet werken de ODE, DMXEtherGate MK2, Datagate en Storm ook perfect zowel op de software als op elke tafel die Artnet en veel meer protocollen uitsturen.
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

        Comment

        • vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

          #5
          Oke een kort krachtig en duidelijk antwoord.

          Over de ELC Buddy gesproken, deze heb ik hier gehad maar heb die helaas niet aan de gang gekregen. Had er een paar netwerkproblemen mee vandaar dat ik eigenlijk naar een USB dongle wil.

          Zijn er overgens ook mensen die deze dongle kennen, Quman SD512 DMX. Je komt ermee uit bij Alibaba enz enz maar ze spreken er ook over dat deze compitable is met oa GMA2 software. Dat zou ik nog veel fijner vinden.

          Grt.
          Fred

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by vdlaanlichtengeluid
            Over de ELC Buddy gesproken, deze heb ik hier gehad maar heb die helaas niet aan de gang gekregen. Had er een paar netwerkproblemen mee vandaar dat ik eigenlijk naar een USB dongle wil.
            Vreemd, werkte hier meteen en probleemloos.
            Niet geprobeerd om het door ELC opgelost te krijgen? Joost, VANEENBERGEN zelf leest hier ook wel eens mee.

            Comment

            • VANEENBERGEN
              • Sep 2003
              • 187

              #7
              Hallo vllaanlichtengeluid

              Heb je contact gezocht met lucken (AVL belgie Chamsys en ELC), hij weet precies hoe het moet.
              Om DMX/Ethernet te kunnen gebruiken moeten alle netwerk instellingen idd goed staan.
              Chamsys Uk Forum had ook iemand een issue, maar bleek niet aan Chamsys of ELC te liggen maar aan de netwerk instellingen.


              Een van de redenen dat we de buddy maken is dat freelancers/studenten/etc op een zeer betaalbare manier met DMX/Ethernet kunnen gaan werken. Hierdoor wordt de kennis groter voor wanneer ze op een grotere klus dit tegen komen. Daarom zijn alle functies van de grote systemen ook in de buddy terug te vinden.
              Joost van Eenbergen
              ELC lighting

              Comment

              • vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

                #8
                Hoi Joost,

                Ik heb inderdaad contact met Luc. Ik zal hem ook het verhaal van de Buddy eens voorleggen. Misschien kan hij me op weg helpen ermee.

                Grt.
                Fred.

                Comment

                • vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

                  #9
                  Ter info, inmiddels de Buddy aan de gang met Chamsys. Heb er ook maar even in de pc een extra netwerk kaart bij gestoken. Heb van Luc een perfecte handleiding gekregen hoe de Buddy aan MagicQ te koppelen misschien is dit ook wel een idee voor ELC om deze online te gooien?

                  Nu aan het stoeien met Chamsys software wat wel even wennen is... Veel tutorials kijken

                  Thnx allemaal voor de reacties.

                  Comment

                  • Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

                    #10
                    Je kan de OpenDMX USB nog wel gebruiken, maar dan heb je wat extra hardware nodig (zoals een Raspberry Pi) waardoor je hem als Art-Net node in kan zetten. Dan werkt het natuurlijk met alle gangbare licht-software.
                    First make it work, then make it look pretty!

                    Comment

                    • Steve89
                      • Dec 2005
                      • 120

                      #11
                      Even een oud topic weer leven in blazen..
                      Werkt de DMX USB PRO nog steeds met de huidige 1.6.6.9 software?

                      Comment

                      Working...