Amateur musical

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Amateur musical

    Over een kleine maand gaan we de techniek bij een amateur theater hier in de buurt verzorgen.


    Dit deden ze eerst met de tl buizen boven het podium, en dan met een A4'tje ervoor zodat het licht niet richting het publiek ging.
    De opdrachtgever is met alles beter dan dat al tevreden, ik echter niet


    We hebben beschikbaar:
    - 14 led parren (tegenlicht?)
    - 8 par 64's (allen 500w) (4 stuks hebben een barndoor)
    - Genoeg dimmers (kan ik via via eventueel extra krijgen)


    Het podium is ongeveer 10 meter breed, en 4 meter diep.


    Dan probleem 2. We hebben 3* 16A beschikbaar. Hiervan gaat er 1 op aan geluid. En is er dus niet bijzonder veel beschikbaar voor het licht.

    Onze vraag is hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Welk front/zij/tegenlicht, en waar, nog iets anders dan 152 op het front?

    Zijlicht is op elke hoogte tot 2,5 meter mogelijk (we hebben een soort van ballettoren).
    Voor het podium hangen we een trussje over de gehele breedte, helaas kan deze niet verder dan 1m van het podium af. Tegenlicht kan in het trussje van de backdrop.

    De mogelijkheid om te huren is er bijna niet. Hooguit 4 pc'tjes, maar meer wordt het niet.
    Er komt overigens ook een hoop dans in voor, zijlicht is dus wel nodig
    Kleurfilters is geen probleem. We hebben een boel liggen, en wat er niet is wordt bijgekocht.



    Ik hoop dat iemand ons kan helpen, en alvast bedankt!
  • Hans van Demen
    • Oct 2011
    • 113

    #2
    Originally posted by sjig


    De mogelijkheid om te huren is er bijna niet. Hooguit 4 pc'tjes, maar meer wordt het niet.


    Die 8 x PAR van 500 W kun je vergeten met 2 x 16 A.

    Je schrijft dat er bijna geen mogelijkheid is voor huren ? Ik zou in jou geval een generator met krachtstroom huren.

    Anders dit klusje niet aannemen, maak je geen goede beurt mee.

    Comment

    • iamd
      • Dec 2003
      • 23

      #3
      Huh, hoezo geen 8x500W op 2 x 16A?

      Volgens mij is 16A altijd nog 3520W (zeg 3600W) dus 4 lampen van 500W = 2000W per groep is geen probleem. Dan heb je nog 1600W per groep over voor de ledparren, dat moet voldoende zijn toch? (hangt natuurlijk af van het type led-par)

      Let wel even op je kabels dat die voldoende dik zijn.
      Last edited by iamd; 10-09-14, 07:24.

      Comment

      • arjenv
        • Mar 2012
        • 77

        #4
        Huur er wat extra ledparren bij ipv de par 64. Dat kan je de kop niet kosten.

        Comment

        • vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

          #5
          De stroom voor audio elders uit de muur trekken ;-) en gewoon de 3x16A gebruiken voor je licht. Alles netjes verdelen moet dit prima gaan lukken. Je bent niet dik bezaaid met materiaal maar de opdrachtgever is al blij als het beter is dan TL licht met een A4 ervoor. Kortom, je kunt geen flater slaan lijkt me. Lekker gaan hobbyen daar!

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #6
            Originally posted by iamd
            Let wel even op je kabels dat die voldoende dik zijn.
            Alles 3g2,5 dus dat is dik genoeg hoor

            Originally posted by vdlaanlichtengeluid
            De stroom voor audio elders uit de muur trekken en gewoon de 3x16A gebruiken voor je licht. Alles netjes verdelen moet dit prima gaan lukken. Je bent niet dik bezaaid met materiaal maar de opdrachtgever is al blij als het beter is dan TL licht met een A4 ervoor. Kortom, je kunt geen flater slaan lijkt me. Lekker gaan hobbyen daar!
            Als het kon zouden we dat ook zeker doen, het probleem is echter dat het vlakbij een klein marktpleintje is, en die dus alles in de buurt al in gebruik hebben. Wij moeten het dus doen met 3*16A van de locatie zelf. Eventueel is er nog een perilex aanwezig, maar die gebruik ik het liefst niet.

            De klus gaan we ook zeker doen. Familieleden doen ook eraan mee, en de vorige voorstelling was zo'n drama met alleen het licht van bovenaf, dat ik ons direct aanbood.

            De led parren verbruiken ± 30 watt per stuk, totaal dus nog geen 500 watt.

            We doen er nog 4 pc spots bij van elk 500 watt, dan zou het precies moeten gaan lukken qua stroom. En wat er eventueel niet bij zou kunnen kan altijd nog bij het geluid erbij.

            Mijn idee:
            Front: 4x PC, 8x 64
            Tegen: 10x led par
            Zij: 4x led par (zowel links als rechts) (gehuurd)
            4x led par voor effecten

            De pc's L134, en de parren L152.
            Wel hebben nu voor alle parren barndoors, en de pc spots uiteraard ook.

            Enige wat ik me afvraag is of we niet teveel strooilicht gaan krijgen met de parren op het front? Of juist te weinig spreiding (mfl), dan zouden we moet gaan lopen klooien met frostjes

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              Ik zou 4 PC's front pakken (al is een totaaltje over 10m op 1m afstand wel krapjes...), par64 als tegen gebruiken, LED als zijlicht en eventueel speciaaltjes, afhankelijk van de scenes.
              Die inhuur LEDparren kun je dan waarschijnlijk weg laten, misschien vervangen door een paar fresnellen?
              LED bij je audio prikken, kan prima, hou je weer net wat meer ruimte over op je andere groepen.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #8
                Originally posted by renevanh
                Ik zou 4 PC's front pakken (al is een totaaltje over 10m op 1m afstand wel krapjes...), par64 als tegen gebruiken, LED als zijlicht en eventueel speciaaltjes, afhankelijk van de scenes.
                Die inhuur LEDparren kun je dan waarschijnlijk weg laten, misschien vervangen door een paar fresnellen?
                LED bij je audio prikken, kan prima, hou je weer net wat meer ruimte over op je andere groepen.
                Enkel die 4 pc's op front gaat denk ik lastig worden. Ik heb er 4 gekocht, 4 bijhuren geeft 8 in totaal, dat lijkt me voor enkel het front prima (8*500)?

                Dan kunnen de parren dus als tegenlicht ingezet worden. En als zijlicht aan elke kant 4 led parren (adj tri). Wordt het alleen wel krap qua stroom, maar daar vind ik wel wat op (of het wordt een stille markt )!

                De parren huur ik liever wel, want die wij hebben zijn ook niet helemaal je van het, die we zouden huren worden m800t's, das toch wel een stukje beter (gaan wij overigens ook aanschaffen, alleen nog niet vóór deze klus).

                De 4x speciaal LP worden achteraan het podium op de grond gezet (adj tri moet dat prima kunnen doen).
                En dan blijven er nog 2 led parren over, backstage licht oid.


                Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken overigens! Ben al druk bezig met een tekeningetje

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #9
                  Originally posted by iamd
                  Huh, Volgens mij is 16A altijd nog 3520W (zeg 3600W) .

                  Huh? Volgens mij is dat toch echt 3680 watt


                  Originally posted by sjig
                  Wij moeten het dus doen met 3*16A van de locatie zelf. Eventueel is er nog een perilex aanwezig, maar die gebruik ik het liefst niet.
                  Gijs, als 3 groepen wat dun worden, waarom wil je dan de perilex niet gebruiken?
                  Goed meten op welke wijze deze afgemonteerd is en je hebt er 2 of 3 x 16A bij, lijkt mij.

                  Suc6 met je klus!

                  Grtz

                  Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    #10
                    Originally posted by NesCio01
                    Gijs, als 3 groepen wat dun worden, waarom wil je dan de perilex niet gebruiken?
                    Goed meten op welke wijze deze afgemonteerd is en je hebt er 2 of 3 x 16A bij, lijkt mij.
                    Als het echt niet anders kan zal het wel moeten inderdaad, maar het punt is dat deze op ongeveer 150 meter 'kabelafstand' van het gebouw zit. Kastje voor de perilex ziet er ook nogal gebruikt en kapot uit.
                    Dus zolang het niet hoeft houd ik het daar graag bij

                    Comment

                    • iamd
                      • Dec 2003
                      • 23

                      #11
                      Originally posted by NesCio01

                      Huh? Volgens mij is dat toch echt 3680 watt
                      Ach ben van oude stempel, reken altijd nog met 220V ipv 230V (220x16=3520) en dan naar boven afronden dus 3600W Dan heb je wat veiligheidsmarge...

                      Comment

                      • vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

                        #12
                        Zelf word je ook ouder en zie je er misschien wel gebruikt uit maar je vrouw pakt jou toch ook gewoon :P Sorry ik kon het even niet laten ;-)

                        Maar ik zou er niet zo'n probleem mee hebben die perilex te gebruiken. Soms heb je gewoon geen andere keuze om toch meer stroom beschikbaar te kunnen krijgen.

                        Comment

                        • muppet
                          • May 2009
                          • 94

                          #13
                          Neem in je overweging om de moeite te nemen om helemaal naar die afgelegen Perilex te gaan ook even het volgende mee:

                          Wanneer brandt alles voluit, en dan vooral de Parren en de PC's.
                          Je hebt 2 groepen voor licht á ongeveer 3600 watt vermogen.
                          8x 500 is 4000, dus krap.
                          Als je per kant 1 of 2 PC's of Parren laat varen...
                          Per slot van rekening:

                          Originally posted by sjig
                          De opdrachtgever is met alles beter dan dat al tevreden, ik echter niet
                          Of zeg ik nou iets heel stoms?
                          Waarschijnlijk is je opdrachtgever meer dan tevreden, en jij houd voor jezelf wat ruimte om het volgend jaar nóg mooier te doen...

                          Greetz,
                          B
                          Sound should sound like it should sound...

                          Comment

                          • Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

                            #14
                            De opdrachtgever is niet de enige die het eindresultaat ziet, uiteindelijk heb je een zaal vol potentiële klanten.
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Twee groepen geeft hem de beschikking over 7360 watt totaal.

                              8x 500W = 4x groep 1 (2000W) + 4x groep 2 (2000W)
                              Heeft hij totaal nog 3360W (groep 1 en 2 elk 1680W) over.

                              LED parren 14x 30W = 420W (opgave komt van TS eerder in dit topic)
                              Na aftrek LED parren heeft hij totaal nog 2940W (groep 1 1260W en groep 2 1680W) over.

                              Het geheel moet gewoon lukken met ook nog ergens een lichttafel en dimmerpacks lijkt mij.

                              Comment

                              Working...