Showtec SC-2412

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiko
    • Aug 2014
    • 1

    Showtec SC-2412

    Hallo,

    Als beginneling in de lichtscene heb ik een aantal vraagjes.

    Ik heb sinds afgelopen week een SC-2412 meet een aantal RGB parren (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-9923-showtec-led-par-64-short-pro-zwart-177x-10mm-14w-rgb-led.aspx), verder heb ik ook nog 3 toneellampen die er op aangesloten worden.

    Nu ben ik vast een beetje gaan spelen met mijn nieuwe lichttafel en lampen. het lukt mij om alle lampen op verschillende kanalen te krijgen en de eerste scenes en chases waren ook gelukt. Echter kan ik sinds vanochtend mijn faders niet meer bedienen, als ik ze omhoog schuif gebeurd er niets meer. Nu is het zo dat ik nog lang niet weet hoe alle knopjes werken. Zou het kunnen dat ik iets heb ingedrukt waardoor ik de faders heb 'uitgezet' ofzo?

    groet,

    Kiko
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Eerste dingen die in mij opkomen:
    - Blackout staat aan. Als dit zo is heb je inderdaad geen licht (output) en dus kun je met de faders doen wat je wilt maar er gebeurt niks.
    - Polarity switch staat verkeerd. Meestal gaat alles dan zelf doen wat ze willen, en soms doen ze niks. Geen idee of deze knop op je tafel zit, meestal zit ie achterop. Als je hier mee hebt gekloot vergeet deze dan niet na de laatste mogelijkheid
    - Als dit niks heeft uitgehaald, geef je tafel dan een harde reset, in de hoop dat ie het weer doet (staat ergens in de manual, bepaalde combinaties van de toetsen).

    Hoop dat je er uitkomt !


    edit: Nog 1 ding dat me te binnen schoot is dat als er een scene staat de draaien dat de faders dan niet meer werken. Bij andere lichttafels van showtec is dit ook zo (tenzij je de fixture hebt geselecteerd, wat op deze tafel alleen niet kan). Simpelweg de scene uitzetten en draaien (als je de tafel inschakelt gaat meestel scene '1' direct aan).

    Comment

    • 4uss
      • Aug 2005
      • 578

      #3
      Let er goed op dat:
      - Master fader A omhoog staat
      - Master fader B omlaag staat
      - Fade op 'instant' staat (omhoog)
      - Speed op 'show mode' staat (omlaag)
      - Black-out uit staat

      Krijg je wel licht als je 'Full on' indrukt?

      Comment

      Working...