MA Scancommander kapot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost16
    • Jun 2014
    • 3

    MA Scancommander kapot

    Goedeavond Forumleden!

    Ik ben Joost Korsten, net nieuw op dit forum.
    Ik ben 16 jaar oud, en kom uit Nuland!
    Zoals veel andere op dit forum is Licht en Geluid mijn grootste hobby!

    Ik heb hier een MA Scancommander staan die vrij weinig doet.

    Ik heb de scancommander van iemand overgenomen en dacht dat ik hem wel aan de praat kreeg... niet dus.
    Vandaar dat ik me heb aangemeld bij dit forum.
    En was benieuwd of een van jullie mij verder kan helpen.

    Als ik de MA nu opstart gaan (bijna) alle lampjes branden. en op het scherm zie ik horizontale strepen.

    Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen!

    Alvast bedankt!

    Joost Korsten
  • Joost16
    • Jun 2014
    • 3

    #2
    Intussen heb ik wat cijfers en letters op het scherm gekregen.
    Hier onder een foto:

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #3
      als ik jou wou zou ik ff contact met de importeur opnemen. rolight in enschede
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        Bij de MA Lightcommander (24/6 onder andere) is dit een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door een lekkende backup accu op het moederbord. De oudere varianten van deze accu's waren erg gevoelig voor lekken na verloop van tijd. Het zuur van de accu tast de printplaat aan, waardoor spoortjes onderbroken worden en de tafel allemaal vreemd gedrag gaat vertonen.

        Ik weet niet of dit bij de Scancommander ook het geval kan zijn, maar je klachtomschrijving vertoont in ieder geval zeer veel gelijkenis.

        Ik zou de tafel eens open maken en kijken wat de staat van de backup accu is.

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • Joost16
          • Jun 2014
          • 3

          #5
          Originally posted by hugovanmeijeren
          Bij de MA Lightcommander (24/6 onder andere) is dit een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door een lekkende backup accu op het moederbord. De oudere varianten van deze accu's waren erg gevoelig voor lekken na verloop van tijd. Het zuur van de accu tast de printplaat aan, waardoor spoortjes onderbroken worden en de tafel allemaal vreemd gedrag gaat vertonen.

          Ik weet niet of dit bij de Scancommander ook het geval kan zijn, maar je klachtomschrijving vertoont in ieder geval zeer veel gelijkenis.

          Ik zou de tafel eens open maken en kijken wat de staat van de backup accu is.

          Groeten Hugo
          Bedankt voor de Reactie's!

          Ik heb de scancommander open gemaakt en de accu doorgemeten.
          Hij is maar 0,81 volt. dus die is gewoon kapot.

          Maar door middel van een nieuwe accu los ik het probleem niet op als het moederbord is aangetast.

          Ik ga vandaag is contact opnemen met Rolight!

          Groet Joost

          Comment

          Working...