Showtec IW 720

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

    Showtec IW 720

    Goedemiddag,

    Weet iemand misschien wie er in Nederland al Showtec Infinity IW720 verhuurd? Wij hebben er zelf 4 staan maar hebben er voor een theaterproductie 8 nodig. Vooral met de zoom functie vind ik ze een stuk handiger dan Mac 101 of Martin Rush. Helaas komen ze pas over een maand o.i.d. op de markt, maar er zwerven nu al wel wat demo modellen rond uit Frankfurt (daar hebben wij ze ook vandaan).
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Hier zie ik hem voorbij komen:


    Nummer 641.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Ik begrijp hieruit dat ze dus goed bevallen, ik heb er vanaf de introductie ook naar gekeken.
      De hele serie is wel interessant, prijsverschil ook, vraag me dan af of meerdere kleinere dan een betere keus is als de grotere...

      Comment

      • MennoSWP
        • Apr 2011
        • 103

        #4
        sjig: dat zijn die van mij

        DJ Antoon: Ze bevallen zeker wel, heel erg snel en hoge lichtopbrengst, en powercon doorlus functie + battery operated kanalen instellen is ontzettend handig. Een klein beetje stroolicht als je hem op zn smalst hebt, maar dat valt niet zo op en voor wat je betaald krijg je gewoon heel veel. Het prijsverschil met de grote versie is wel aanzienlijk maar als je kijkt naar de lichtopbrengst scheelt het vrij weinig... Daarom denk ik dat ik liever wat meer IW720 erbij haal, als je er gewoon een hele hoop neerzet kun je alle kanten op qua belichting van een band, voorstelling, of DJ.

        Voor mensen die ze in actie willen zien bij daglicht: http://www.youtube.com/watch?v=q636wuvg37Q
        Moet er wel bij zeggen dat hier veel te weinig tegenlicht was en de besturing ook te wensen over liet maar dat hebben we allemaal meegenomen voor het volgende evenement

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Ik kijk het een tijdje aan, nog geen haast met kopen, de zoom zie ik als een groot voordeel. Ik denk dat enkel kleurige leds zoals bij de 101, hun langste tijd gehad hebben. De ontwikkelingen gaan erg hard. Benieuwd wanneer het RGBAW wordt.

          Hoe is het wit, neigt dat meer naar de msd250 of is het zachter van kleur?

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Ik kijk het een tijdje aan, nog geen haast met kopen, de zoom zie ik als een groot voordeel. Ik denk dat enkel kleurige leds zoals bij de 101, hun langste tijd gehad hebben. De ontwikkelingen gaan erg hard. Benieuwd wanneer het RGBAW wordt.

            Hoe is het wit, neigt dat meer naar de msd250 of is het zachter van kleur?

            Comment

            • MennoSWP
              • Apr 2011
              • 103

              #7
              Originally posted by DJ Antoon
              Ik kijk het een tijdje aan, nog geen haast met kopen, de zoom zie ik als een groot voordeel. Ik denk dat enkel kleurige leds zoals bij de 101, hun langste tijd gehad hebben. De ontwikkelingen gaan erg hard. Benieuwd wanneer het RGBAW wordt.

              Hoe is het wit, neigt dat meer naar de msd250 of is het zachter van kleur?
              Het wit lijkt inderdaad op msd250 en is niet echt warm te noemen. Je kunt er wel wat geel bij doen natuurlijk maar RGBAW zou inderdaad beter zijn Er zijn nu ook al spots met RGBAW-UV (Showtec Powerspot Q9 bijvoorbeeld)... Maar deze kunnen (nog niet) niet draaien

              De ontwikkelingen gaan inderdaad wel snel, maar ik denk dat Showtec een goede zet heeft gemaakt met de infinity range, en ik hoop dat ze binnenkort ook een beetje makkelijk in te huren zijn. Ben ook erg benieuwd naar de beam versie (IB-5R) met 5R lamp.

              Comment

              • MennoSWP
                • Apr 2011
                • 103

                #8
                Gelukkig zijn ze weer leverbaar, heb er een paar bij besteld en het acute probleem is opgelost Mocht iemand in de buurt van Delft / Den Haag / Rotterdam deze dingen aanschaffen hoor ik het graag voor eventuele bijhuur.

                Comment

                • Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

                  #9
                  Wij hebben de IW-720 en de IS-200 ook in verhuur.

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Ik lees in een andere thread dat gelijkloop van de pan tilt en nulpunt niet goed gelijk blijven. Is dit ook jullie ervaring?

                    Comment

                    • Turboke
                      • Oct 2006
                      • 463

                      #11
                      Vraag ze op demo en oordeel zelf, wij hebben dit probleem niet.

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Originally posted by Turboke
                        Vraag ze op demo en oordeel zelf, wij hebben dit probleem niet.
                        Ik kon me niet voorstellen dat het structureel zou zijn. Dank voor je info.

                        Comment

                        • MennoSWP
                          • Apr 2011
                          • 103

                          #13
                          Hier ook geen problemen Alleen de accu's van de battery operated display lijken bij alle 8 niet te werken... Maar daar heb je gelukkig verder weinig last van.

                          Comment

                          • Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

                            #14
                            Hier nu een op demo, maar vind de lichtopbrengst toch wat tegenvallen.
                            Heb er eens n expression langs gezet, en die wint het duidelijk.
                            Ok, expression heeft geen zoom en 4kleuren led's, maar met de klussen die wij doen (feestenten ed) denk ik niet dat ik met de IW720 winst ga behalen tegenover de expressions die we al hebben....
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                            Comment

                            • Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

                              #15
                              Een expression is een beam en de IW720 is een wash dus is moeilijk met mekaar te vergelijken vind ik.

                              Comment

                              Working...