Frost voor Led Bar

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Frost voor Led Bar

    Voor onze Led 8 barren zoeken we een geschikt frost filter.

    Dit omdat de bundel veel te strak is om netjes een muur uit te lichten. Op 3 meter afstand zie je nog steeds een rechte balk op de muur

    Ik dacht zelf aan Lee 129. Iemand andere ideeën?

    Alvast bedankt
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

    #2
    Moeilijk in te schatten zo op een afstand wat je nodig hebt, maar ik denk wel dat 129 al veel te veel het licht uitsmeert en daarmee dus ook fors tempert op de plaats waar je het licht nodig hebt. Kijk is naar 216 White diffusion of aflopend minder diffuus, respectievelijk de nummers 250-251-252. Waar ik ook al goede resultaten mee had, is 228 Brushed Silk. Het voordeel daarvan is dat als je die 90° draait, een andere manier van diffuseren krijgt en vaak is dat net het verschil wat je nodig hebt om iets zo of zo uit te lichten. Ik heb ook al eens 2 zulke filters over mekaar gebruikt en door met beide te draaien tegenover mekaar, krijg je variabele spreidingseffecten. Zeker de moeite om mee te experimenteren.

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Ik heb alle rolletjes in je post besteld en er een dagje wat mee gekloot. De conclusie is dat de 129 voor de led barren een regelrechte ramp is, maar voor parren kan het voor een korte afstand ideaal zijn.

      Bij de 228 had je na 2 meter geen licht meer over, niet handig dus. En de 250-251-252 zijn allemaal prima, welke van ik van deze kies hangt af van hoever het uit te lichten object zich bevindt tov. de led bar. Maar voor <3-4-6 meter is deze prima.


      Heel erg bedankt!

      Comment

      Working...