Pearl expert

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    Pearl expert

    Wij hebben voor de verhuur een nieuwe lichttafel gekocht.
    Het gaat hier om de nieuwe Avolites Pearl Expert.

    Nu staat er in het boekje dat ik via de netwerk output meerdere dmx lijnen kan uitsturen.
    Nu ben ik op zoek naar iets dat van dat netwerk signaal weer dmx kan maken.
    Wat voor converter zou ik hier voor moeten hebben?
    Ik neem aan dat er ook nog een stukje software zal moeten draaien om dit om te vormen.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    zoek maar op art-net.

    Comment

    • Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

      #3
      Bedankt.
      Addressing is typically fixed per node, often locked to the MAC Address and an "OEM" code allocated to the manufacturer, and jumper settings. Networks can use DHCP or statically configured IP addresses, and use unicast packets for greater network efficiency. The protocol can address 32768 DMX "universes", each of 512 channels, limited by bandwidth.
      In theorie kun je dus elke kop een eigen dmxlijn gaan geven.
      In totaal dus 16.777.216 dmxkanalen.

      Wat ik begrijp uit de handleiding is dat de tafel maximaal 32 dmx lijnen ondersteund. (behalve dat je een groot tekort aan schuiven en knoppen hebt.)

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by Podium Verhuur
        Bedankt.

        In theorie kun je dus elke kop een eigen dmxlijn gaan geven.
        In totaal dus 16.777.216 dmxkanalen.

        Wat ik begrijp uit de handleiding is dat de tafel maximaal 32 dmx lijnen ondersteund. (behalve dat je een groot tekort aan schuiven en knoppen hebt.)
        Dat lijkt allemaal idioot veel, maar als je met matrixen aan de slag gaat loopt het aardig op. Ik heb zelf 10 ledtubes van 16xrgb, dit is maar 1x1m groot, maar wel 480 kanalen, dan blijft er al niet veel meer over.

        Bij ELC combineren ze artnet met intercom op een slimme manier.
        Are you looking for intercom systems that would allow you to improve your communications? Green-GO digital gives you the opportunity of finding the most efficient intercom system.

        Comment

        • Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

          #5
          Hoezo blijft er niet veel over? 480 kanalen is 1 dmx lijn.

          Onze ledstrips zijn 60 kanalen. Maar zelfs met 24 stuks krijg ik een pearl niet vol hoor. Past nog steeds op 4 dmx kanalen.
          Maar begrijp wel wat je bedoeld.
          Een ledwand zou ik alleen nooit met een pearl doen, maar gewoon met software, dan kun je veel makkelijker meerdere ethernet kabels gebruiken.

          Wat voor ons vooral het voordeel zou zijn, is dat je maar 1 lijntje hoeft neer te leggen, ipv meerdere dmxkabels. Dus goedkoper en sneller.
          Ik heb nu wat leveranciers een e-mail gestuurd, want die kastje met 1 ethernet in en 8 uit, schijnen niet zo heel duur te zijn.

          Comment

          • Lala
            • Sep 2008
            • 370

            #6
            Originally posted by Podium Verhuur
            Wat ik begrijp uit de handleiding is dat de tafel maximaal 32 dmx lijnen ondersteund. (behalve dat je een groot tekort aan schuiven en knoppen hebt.)
            Nee hoor Je kunt een touchscreen aan de tafel hangen (of een Avo Touchwing kopen) en dan kun je op je scherm je hele patch er in zetten, zonder dat je een enkele fader gebruikt. Of het handig is, is een tweede, voor gewone dimmerkanaaltjes kun je makkelijkste gewoon op je fader blijven patchen

            Comment

            • Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

              #7
              Bijna alles loopt nu via de touchwing. Die kregen we er trouwens gratis bij.

              Wel erg makkelijk hoor. Zelf tekeningtjes enzo maken

              Comment

              Working...