beginner lichtsturing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jrosendahl
    • Mar 2014
    • 2

    beginner lichtsturing

    hallo,

    ik heb enorm veel interesse in licht en heb daarom ook een vraag:
    waarmee zou ik kunnen beginnen en kan ik dat ook langzaam aan uitbreiden?
    voorlopig wil ik het thuis leren kennen en zijn daar nog dingen bij waar ik dan rekening mee moet houden, onder andere stroom verdelen.

    ik wil beginnen met een budget tussen de 500 en 700 euro.

    ik heb wel een beetje ervaring met licht besturen maar dit is wat amateuristisch, alleen een paar knoppen omhoog en omlaag schuiven, dit was voor de open dag op mijn school, Lyceum Ypenburg, ook was dit met de Smartfade ML, maar over het aansluiten en dergelijke heb ik geen verstand van.

    dus waarmee zou ik kunnen beginnen?

    alvast bedankt ,

    met vriendelijke groeten,

    jermaine rosendahl
    Last edited by jrosendahl; 16-03-14, 14:52.
  • ScareBass
    • Mar 2014
    • 1

    #2
    Beste Jermaine,

    Zelf heb ik al veel ervaring in het licht besturen voor verschillende evenementen, en werk met grote licht-tafels zoals GrandMA en Avolites. Als ik zo kijk naar je vraag en budget raad ik de de "Elation Midicon" aan, het is een midicontroller die werkt met alle software die voor de pc is te verkrijgen. Hij werkt erg lekker echter moet je wel een DMX-usb interface hebben wil je er licht mee gaan aansturen. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

    Met vriendelijke groet,

    Jos Dijkstra

    Comment

    • jrosendahl
      • Mar 2014
      • 2

      #3
      beste jos,

      enorm bedankt voor je reactie, ik ga snel kijken.

      met vriendelijke groeten,

      Jermaine Rosendahl

      Comment

      • Vlien
        • Nov 2013
        • 7

        #4
        Ik zou je eigenlijk aanraden om in een poppodium als vrijwilliger aan de slag te gaan? Daar heb je alle apparatuur beschikbaar, doe je ook meteen wat voor publiek en krijg je begeleiding. Zo heb ik iig alles geleerd.

        En anders zou ik zeggen, bekijk GrandMA3D eens. En lees zeker ook boeken.
        Last edited by Vlien; 03-04-14, 07:59.

        Comment

        Working...