dmx storing (intimidator 1.0)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jordimilan
    • Feb 2014
    • 7

    dmx storing (intimidator 1.0)

    Hallo allemaal,

    2x intimidator 1.0
    1x dimmerpack
    1x chauvet scorpion 30g
    2x showtec led par 56
    1x beamz 1500 stroboscoop

    dit stuur ik aan met freestyler

    nu heb ik 4 vragen
    -soms maakt een van mijn scanners rare bewegingen uit het niets
    -de andere scanner valt soms uit waarna ik gewoon aan de spiegel kan draaien (net of hij uit staat) en de andere keer is het weer andersom en valt er geen beweging in te krijg, in beide situaties hoor je de ventilator gewoon draaien en is de scanner niet te besturen.
    -soms knipper mijn stroboscoop 1 keer als ik een ander kanaal verander.

    -Ik gebruik geen terminator , zou het daar aan kunnen liggen?

    mvg jordi
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Originally posted by jordimilan
    Hallo allemaal,

    2x intimidator 1.0
    1x dimmerpack
    1x chauvet scorpion 30g
    2x showtec led par 56
    1x beamz 1500 stroboscoop

    dit stuur ik aan met freestyler

    nu heb ik 4 vragen
    -soms maakt een van mijn scanners rare bewegingen uit het niets
    -de andere scanner valt soms uit waarna ik gewoon aan de spiegel kan draaien (net of hij uit staat) en de andere keer is het weer andersom en valt er geen beweging in te krijg, in beide situaties hoor je de ventilator gewoon draaien en is de scanner niet te besturen.
    -soms knipper mijn stroboscoop 1 keer als ik een ander kanaal verander.

    -Ik gebruik geen terminator , zou het daar aan kunnen liggen?

    mvg jordi
    Ja! Zeker als je behoorlijk wat kabellengte er tussen hebt. Rijg je alles door of split je het DMX signaal nog?
    Gebruik je 110 ohm dmx kabel of gewone mic kabel?
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • jordimilan
      • Feb 2014
      • 7

      #3
      Bedankt voor de reactie,
      ik gebruik gewoon dmx kabel die ze mij gaven in de locale shop , ik heb alles in serie ik splits het niet op

      mvg jordi

      Comment

      • jordimilan
        • Feb 2014
        • 7

        #4
        Ik heb net even gekeken , er zaten 2 dap microfoon kabels tussen

        Comment

        • 4uss
          • Aug 2005
          • 578

          #5
          Heb je de kabels kant-en-klaar gekocht, of heb je ze zelf gesoldeerd? Wanneer je de mantel niet op pin 1 soldeert maar op pin 2 of 3 (en daarmee dus ook de andere aders verplaatst) vangt je kabel veel meer storing op.

          Het kan ook nog een aardingsprobleem zijn, stuur je de boel aan via een laptop? Probeer dan eens of het wel goed gaat werken als je de voeding lostrekt en op de accu werkt. Mensen die wel eens audio uit hun laptop trekken kennen wel het beroemde 'gepruttel', dit heb je ook op de DMX-lijn, maar daar hoor je het natuurlijk niet.

          Comment

          • Aart Rietveld
            • Aug 2004
            • 190

            #6
            Ik zou beginnen met het plaatsen van de terminator, dit is gewoon een must met langere afstanden cq. meerdere apparaten.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Wat er mist in je lijstje is de DMX interface die je gebruikt voor je software sturing.
              Goede kans dat dit een eenvoudige USB-DMX interface is die niet zelf het DMX signaal buffert maar gewoon het tempo waaruit het je computer komt aanhoudt, dan wil het wel eens voorkomen dat je even geen dmx signaal uitstuurt.

              Naast bekabeling lijkt dit me de meest waarschijnlijke "storings"- bron
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • jordimilan
                • Feb 2014
                • 7

                #8
                Ik heb de kabels in de winkel gekocht, de scanners hebben dit probleem niet als ik ze als ik geen andere lampen aansluit, ik ga vanavond even een terminator maken met een 110 ohm weerstand .



                mvg jordi

                Comment

                • jordimilan
                  • Feb 2014
                  • 7

                  #9
                  Daar ligt het niet aan want hiervoor had ik gewoon een lichttafel en toen had ik dit probleem ook

                  Comment

                  • jordimilan
                    • Feb 2014
                    • 7

                    #10
                    Hallo allemaal, de storing is volgensmij opgelost het lag eraan dat ik geen dmx terminator had.

                    nu heb ik nog een vraag, ik heb een Chauvet scorpion 30g laser en ik heb geen handleiding en die kan ik ook niet op internet en ook niet op de site van chauvet zelf vinden want ik heb die handleiding nodig om een fixture te maken voor mijn laser, weten jullie mischien waar ik deze handleiding kan vinden of heeft iemand hem en kan hem naar mij toe doormailen

                    Mvg jordi

                    Comment

                    Working...