Pulsar MasterPiece 108

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    Pulsar MasterPiece 108

    Hoi,

    heeft er iemand gebruiks ervaringen etc voor mij over deze tafel ?
    Tevens ben ik eventueel op zoek naar een nederlandse handleiding

    Alvast bedankt !

    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • Mark Vermeulen
    • Feb 2002
    • 98

    #2
    Neem aan dat over de pulsar masterpiece 108 gaat, ken de tafel zelf niet.

    Groetjes Mark Vermeulen
    maar mijn baas heeft AD en EAW.
    Groetjes Mark Vermeulen
    maar mijn baas heeft AD en EAW.

    Comment

    • Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

      #3
      Er zijn dixo lj's die erbij zweren!
      Ik vind het helemaal niks.........

      Ben er nooit kapot van geweest...die enge touchpad knoppies

      <h5>Showtechniek</h5>

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        In welke prijscategorie moet ik deze tafel zoeken ?

        Een 2e handsje dan..

        Maar wij hebben LEM, bezoek de site
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

          #5
          Hallo daar,

          Inderdaad, voor theater of echte rock 'n roll shows is de MP niet geschikt, de masterpiece is echt een dixotafel.

          Wij werken nu met twee tafels in de verhuur en zweren erbij, dit omdat ze zo vrij programeerbaar zijn als je maar wil, ook zijn ze goed te beveiligen tegen erg eigenwijze LJ's, je blokkeert gewoon de knoppen welke je niet nodig acht.

          De tafels zijn best sterk gebouwd, enige punt van kritiek is dat de eeproms niet vast zitten en bij regelmatig transport regelmatig even moeten worden aangedrukt.
          de kritiek op de touchpads is zwaar overdreven, alleen in zwembaden is onze tafel niet van zins om erg actief te worden, is proefondervindelijk vastgesteld, na een kwartier in zo'n ruimte denken alle pads dat ze ingedrukt worden, en zoals bij elke tafel is bier op de desk niet wenselijk, maar dat is het wel zo'n beetje.

          verder is de tafel erg stabiel, je krijgt hem niet op zijn gat, en als je zelf de tel kwijt bent kun je hem heel simpel resetten.

          de environments werken erg prettig, en je kunt deze heel makkelijk combineren met chases, zo kun je alle soorten chases over elkaar laten lopen, colors en gobos over pan-tilt en dergelijke.

          de MP is een tafel die echt erg modulair is, maar daarom ook nogal beperkt, je verliest gauw het overzicht over je kanalen, en als je geen screendriver hebt is programmeren zo goed als onmogelijk.

          tegen een tafel als de enigma kunnen ze niet meer op, en een mp 256 zou ik niet meer kopen, omdat er voor dat geld beters te koop is, maar als je een tafel zoekt die redelijk betaalbaar is, en meer biedt als bijvoorbeeld een ma lightcommander o.i.d, specifiek voor dixowerk stop dan maar met zoeken.

          voor een goede MP met screendriver ben je ongeveer 1000 euro kwijt, een MP zonder screendriver zou ik laten staan aangezien een nieuwe screendriver errug duur is.

          groeten,
          Ralph

          Comment

          • lightjockeysnl
            • Apr 2002
            • 23

            #6
            De Masterpiece is in mijn ogen de tafel om als eerste te leren.
            Hij dwingt je gewoon om modulair te programmeren wat in een hoop andere tafels zoals een Pearl/Hog niet echt nodig is.
            Ik zeg altijd: 'als je eenmaal de MP kan programmeren kan je alles programmeren'.
            Hij dwingt je tot een bepaalde logica waar je als je 'groter' gaat blij mee zal zijn.
            en fyi heb ik de MP tijdens de World LJ competities (Londen) gebruikt (maar dat zegt geen fuck natuurlijk, die waren door Pulsar georganiseerd..)
            greets,
            D-Lite

            Illuminating the night...
            --
            Voor URL zie profiel.

            Comment

            • Dave C
              • Apr 2001
              • 76

              #7
              Wij gebruiken de tafel ook in disco, erg handig om de parren op te smijten, zeer fijne sound 2 light. Ook neon, sfeer verlichting noem mor op, strobo's, al die dingen. Voor movingheads/scans vindt ik de tafel niet zo geschikt alhoewel het gaat, bij ons wordt het eerder gebruikt als bijzet tafeltje :-) Ook zeer geschikte tafel om te gebruiken als dmx-in voor de martin lightjockey, ideale combinatie die 2.

              Greetz

              Comment

              • lightjockeysnl
                • Apr 2002
                • 23

                #8
                Snokje,

                Kijk even op de Pulsar site www.pulsarlight.co.uk . Je kunt gratis een update voor je MP108 bestellen waardoor hij buiten dat hij 216 kanalen patchable in ene ook een chase (shape) generator krijgt.
                Dit maakt de MP weer beetje meer van vandaag de dag...

                Alleen wanneer maakt Pulsar toch eens een tafel met kanalen vraag ik me nog steeds af...

                greets,
                D-Lite

                Illuminating the night...
                --
                Voor URL zie profiel.

                Comment

                • R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

                  #9
                  Om die patches te krijgen moet je wel je oude eeproms inleveren, als je deze niet inleverd kost het je ongeveer 40 euro.
                  Pulsar schijnt trouwens te werken aan een opvolger van de MP, maar wegens problemen binnen de eigenaren heeft dit de afgelopen jaren allleen maar geresulteerd in de MP 256.

                  Hopen dat ze ons binnenkort weer verbazen....

                  Comment

                  • lightjockeysnl
                    • Apr 2002
                    • 23

                    #10
                    citaat:
                    Om die patches te krijgen moet je wel je oude eeproms inleveren, als je deze niet inleverd kost het je ongeveer 40 euro.
                    Dit kan achteraf (heb het bij de laatste updates eerlijk gezegt uuh vergeten..) en ze doen niet moeilijk..

                    Maar wat moet iemand nog met die ouwe eeproms dan?

                    Ron

                    Illuminating the night...
                    --
                    Voor URL zie profiel.

                    Comment

                    • R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

                      #11
                      wat denk je van opnieuw programmeren voor service enzo....

                      Bij Wytec zijn ze best streng in zulke dingen is mijn ervaring, via wie regel jij je eeproms dan?

                      groeten,
                      Ralph

                      Comment

                      • lightjockeysnl
                        • Apr 2002
                        • 23

                        #12
                        citaat:
                        wat denk je van opnieuw programmeren voor service enzo....
                        zoiets als windows 3.11 bewaren ofzo? maar ja, als mensen er 40 euro voor over hebben om de oude te bewaren...
                        dacht eerder dat ze dat bedrag er voor stelde zodat tenminste die oude eeproms terugkomen..
                        citaat:
                        Bij Wytec zijn ze best streng in zulke dingen is mijn ervaring, via wie regel jij je eeproms dan?
                        Uh Paul Mardon? Pulsar ...
                        Moet wel eerlijk bij zeggen dat ik redelijke band met ze heb.

                        greets,

                        Ron D. Lite

                        Illuminating the night...
                        --
                        Voor URL zie profiel.

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          Ik dacht dat Paul Mardon was yuitgekocht door de Directie omdat hij de ontwikkeling van een opvolger van de MP tegenwerkte?

                          Maar kun je dan direct met Pulsar zaken doen als bedrijf in Nederland?

                          Groeten,
                          Ralph

                          Comment

                          • lightjockeysnl
                            • Apr 2002
                            • 23

                            #14
                            ooh?
                            Op laatste Plasa was hij er nog wel.. maar goed..
                            heel Pulsar lijkt in ene led-verslaafd
                            ik doe geen zaken met Pulsar, heb alleen in de finale van de World LJ poppenkast in Londen gezeten dus was 3 dagen 'Pulsar-vip'..
                            iets andere ingang..


                            --
                            zie profiel http://www.licht.nl/forum/pop_profil...display&id=983
                            --
                            Voor URL zie profiel.

                            Comment

                            • kees
                              • Mar 2001
                              • 46

                              #15
                              heeft er iemand een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing van een MP108??

                              Alvast bedankt!

                              Groet

                              Comment

                              Working...