Martin Rush MH2 vs ADJ Inno color Quad7 vs Elation Rayzor Q7

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr Review
    • Oct 2012
    • 27

    Martin Rush MH2 vs ADJ Inno color Quad7 vs Elation Rayzor Q7

    We hebben weer een leuk ABC testje mogen bijwonen.
    Dit keer 3 zeer compacte led movingheadjes. (waar is de tijd van de scans van 80 kg gebleven..)
    Een leuke testopstelling en een goed technisch verhaal bij de lampen.

    In het kort:
    Alle 3 de lampen hebben ongeveer dezelfde lichtopbrengst.
    De pan en tilt movement van Rush en ADJ zijn gelijk, de Elation is heel iets sneller. (weinig)
    De kleurmenging is zo goed als gelijk, erg goed tov van bijvoorbeeld de (oudere) Inno collor van ADJ en de MAC101.
    Gewicht is minimaal ca 6 kg
    De lichtopbrengst gaat zeker over de msd250 lamp heen.
    ADJ/Rush hebben 7 x 10 watt Cree leds 50000 branduren
    Rayzor Q7 heeft 7 x 15 watt Osram leds 100000 branduren

    Tot zover weinig verschil.
    De Rush echter lijkt wel erg veel op de ADJ spot, duidelijk te zien dat deze 2 een en ander uit dezelfde fabriek hebben.
    (De Rush doet me dan ook denken aan Spirit by Soundcraft... iedereen trots op zn Soundcraft logootje maar toch duidelijk een veel minder product dan een echte Soundcraft.
    Erg jammer dat Martin niet goed terugkomt met een echt eigen product, ipv goedkope spots van een budget aanbieder te kopieƫren.)

    Het enige echte verschil tussen de Elation en de ADJ/Rush is dat de tilt movement van de Rayzor Q7 veel groter is.
    Dat is wel een punt, want als de ADJ/Rush op een paaltje staan kun je de vloer niet beschijnen, en als ze in de truss hangen het plafond niet, iets wat met de Elation wel allebei kan. Toch leuk als je opdrachtgever vraagt of je die kroonluchter een beetje kunt aanlichten

    Leuk extraatje bij de Elation is nog dat je een zone kleur kunt mixen, komt erop neer dat je de middelste led bijvoorbeeld rood en de rest groen kunt maken.

    De Elation is dan ook zo'n 130 euro duurder dan de Rush terwijl de ADJ spot weer zo'n 250 euro goedkoper is.
    Last edited by mr Review; 06-11-13, 12:18.
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Als ik er naast zit moet je het zeggen; maar ik dacht dat de rush een grotere afstralingshoek had dan de ADJ, in ieder geval op papier. Is dat ook daadwerkelijk zo of is dat een mooi verschil tussen theorie en praktijk?

    Heb je de Robe Robin 100 ook overwogen?
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • mr Review
      • Oct 2012
      • 27

      #3
      Originally posted by Big Bang
      Als ik er naast zit moet je het zeggen; maar ik dacht dat de rush een grotere afstralingshoek had dan de ADJ, in ieder geval op papier. Is dat ook daadwerkelijk zo of is dat een mooi verschil tussen theorie en praktijk?

      Heb je de Robe Robin 100 ook overwogen?
      Eerlijk gezegd is het me niet opgevallen.
      robe stond er niet bij, maar die is nog weer een stuk duurder.

      Comment

      • LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

        #4
        Originally posted by Big Bang
        Als ik er naast zit moet je het zeggen; maar ik dacht dat de rush een grotere afstralingshoek had dan de ADJ, in ieder geval op papier. Is dat ook daadwerkelijk zo of is dat een mooi verschil tussen theorie en praktijk?

        Heb je de Robe Robin 100 ook overwogen?
        Zou ook geen eerlijk vergelijk zijn Big Bang om de Robin 100 LedBeam er naast te zetten
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

        Gerrit Schottert
        Controllux

        Comment

        • mr Review
          • Oct 2012
          • 27

          #5
          Originally posted by LJ Gerrit
          Zou ook geen eerlijk vergelijk zijn Big Bang om de Robin 100 LedBeam er naast te zetten
          Dat weet ik nog zo net niet... het verschil in lichtopbrengst tussen 7 of 12 leds valt in de praktijk mee.
          Grote nadeel van deze grotere heads is dat ze door het grotere gewicht een stuk langzamer bewegen.
          Kies dan voor meerdere kleine headjes

          Comment

          • mr Review
            • Oct 2012
            • 27

            #6
            Het bedrijfje waar ik nog een enkele keer free lance heeft 8 van die Rayzors gekocht, pfff wat een licht,
            Ik denk dat ik de te oud ben voor zulke snel bewegende spots..
            We een enorm voordeel dat het allemaal niets weegt, en dat ze zo klein zijn dat je niet de hele tijd je kop stoot als de achtertruss niet zo hoog is

            Comment

            • mr Review
              • Oct 2012
              • 27

              #7
              Originally posted by mr Review
              Dat weet ik nog zo net niet... het verschil in lichtopbrengst tussen 7 of 12 leds valt in de praktijk mee.
              Grote nadeel van deze grotere heads is dat ze door het grotere gewicht een stuk langzamer bewegen.
              Kies dan voor meerdere kleine headjes

              Van de week een Elation Platinum ZFX pro naast de Robe Robin 300, maar das geen vergelijk, de ZFX is veel groter, dus ik zoek eigenlijk iemand die een Robbel 600 heeft om eens naast te zetten ?.

              die leds van die Robe zijn iig lang niet zo mooi als ik dacht...

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Ik voel hier een beetje eenzijdige reviews met de (blinde) voorkeur voor 1 bepaald merk.

                Daarnaast gaat je review al compleet de mist in op basis van de prijzen van de units. Beetje appels & peren zo.

                Comment

                • mr Review
                  • Oct 2012
                  • 27

                  #9
                  Originally posted by Outline
                  Ik voel hier een beetje eenzijdige reviews met de (blinde) voorkeur voor 1 bepaald merk.

                  Daarnaast gaat je review al compleet de mist in op basis van de prijzen van de units. Beetje appels & peren zo.
                  volgens mij geef ik aan dat het inderdaad geen vergelijk is, en vraag ik daarom of iemand een Robe600 heeft om te vergelijken.
                  Dat prijzen sterk verschillen zegt niets over de features of kwaliteit van een product..
                  En ik schrijf op wat mijn bevindingen zijn, als een lamp net iets meer kan dan de andere is dat nog geen voorkeur...

                  Comment

                  Working...