Volgorde opstarten dmx controller, spanning op lampen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter44
    • Jul 2013
    • 2

    Volgorde opstarten dmx controller, spanning op lampen

    Beste forumleden,

    wie kan mij helpen?

    Ik gebruik een American DJ usb dmx 512 controller om 20 showtec studiobeam 24x3 watt RGB LED lampen aan te sturen. Ze staan ingesteld als elk 3 kanalen (RGB).

    Kan het kwaad als mijn dmx controller plus software (myDMX 2.0) eerder is opgestart dan de 220V op (een deel) van de lampen is ingeschakeld?

    Groetjes
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Normaal gezien kan dit geen kwaad.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • peter44
      • Jul 2013
      • 2

      #3
      Beste Laserguy,

      bedankt voor je reactie. Bij mij fikte er vorige week een lamp zo dramatisch uit waardoor er meerdere in de dmx keten niet meer reageren, ze zien überhaupt geen dmx signaal ook niet als ik ze rechtstreeks aansluit. Morgen maar eens uitzoeken hoe erg de schade precies is.

      Groet.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Dag Peter,

        meestal is je driver-IC kapot, een SN75176 of iets gelijkaardigs meestal.

        Wat je wel beter niet doet is dmx-kabels gaan versteken in installaties waar niet alles perfect geaard is. Normaal moet alles natuurlijk voor de veiligheid gewoon perfect geaard zijn maar als je geen risico wilt lopen: kabels enkel versteken of aansluiten wanneer de spanning van de toestellen is. Hier heb ik al twee IC's door opgeblazen (op vele jaren).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        Working...