Fixture voor Showtec Galactic RVP-250 Value Line

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geerthofman
    • Jun 2013
    • 1

    Fixture voor Showtec Galactic RVP-250 Value Line

    Dag mensen,

    Ik wil graag een laser kunnen besturen via de PC.

    Dit is tot heden nog niet mogelijk geweest omdat er geen fixture bestaat van deze laser om hem te programmeren. Deze kan ik wel zelf maken, maar kom hier niet uit.

    Dus ik zoek iemand die mij dit kan uitleggen of dit voor mij kan doen.

    Ik gebruik hiervoor een USB-DMX 512 interface.
    De software: FreeStyler / Fixture creator
    Laser: Showtec Galactic RVP-250 Value Line
    op DEZE link kun je de gebruikshandleiding downloaden

    Alvast bedankt!
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Hallo en welkom op dit forum!

    Ik heb hetzelfde traject meegemaakt, iets andere laser maar het idee blijft gelijk.

    Ik kwam uit op het freestyler forum en dat staat barstens vol info dus kijk maar even hier
    De fixture creator staat na installatie op je bureau blad, of tussen je programma's in het start menu (op windows pc, mac heb ik geen idee van, wil ik ook niet hahaha)

    Je kan heeeeel simpel het volgende doen om te beginnen met je laser aansturen, maak gewoon voor elk DMX kanaal wat hij gebruikt een PAR spot aan.
    Ga naar add/remove fixtures en zoek generic PAR op, dan zeg je dat je 10 van die parren wilt hebben en het eerste adres is bv gewoon 1 .
    Nu staan er dus 10 parren op het scherm, stel je laser in op DMX kanaal 1 en met de sliders in FS kan je nu elk kanaal bedienen. (puur om te testen!!!)

    Schuif kanaal 1 omhoog tot 250 , schuif kanaal 3 omhoog tot 40 , nu kan je met kanaal 2 gaan spelen met de ingebouwde pre-sets !
    En dan kan je met kanaal 5 gaan zoomen, met kanaal 6 t/m 10 kan je je partoon draaien en roteren

    Als je eenmaal goed door hebt wat elk kanaal doet, kan je met de fixture creator zogehete macros gaan maken, dan heb je met 1 muisklik een vooraf ingestelde waarde van alle 'faders' tot je beschikking , vandaar de par spot oplossing, dan kan je zien welke stand een leuk effect geeft.
    Op youtube staan ook een hoop (erg oude) filmpjes over de fixture creator. (directsound en een duitse jongen hebben de beste videos)

    klik voor youtube
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    Working...