Chamsys magicq met enttec open dmx usb

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJkapu
    • May 2013
    • 2

    Chamsys magicq met enttec open dmx usb

    Beste,

    Ik ben een beetje aan het experimenteren met chamsys magicq , nu zou ik mij graag zo'n dongle kopen zodat ik ook wat van mijn lampjes kan sturen.
    Zou het lukken met deze dongle? Want ik heb ergens opgevangen dat chamsys alleen nog de pro versie hiervan zou ondersteunen?

  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    ChamSys ondersteunt inderdaad nog enkel en alleen de Pro versie. Maar koop anders deze: www.magicdmx.com

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #3
      Kun je dat niet oplossen door Chamsys uit te laten sturen via Art-Net en dan naar DMX om te zetten via FreeStyler? Daar zit een losse Art-Net naar DMX gateway bij die ook de OpenDMX ondersteunt.
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        Misschien beter om dan ineens voor een ArtNet - DMX interface zoals: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-14...-ethernet.aspx
        exit night into LIGHT

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Hoi, (dit is geen poging tot topic kaap) Is Chamsys makkelijker in gebruik dan FreeStyler DMX ???

          Ik gebruik nu FS, maar vind het erg rommelig, Chamsys ziet er strak uit, maar is voor mij als beginner weer wat te veel 'knopjes' hahaha

          @mod, als dit wel topic kaap is, knip het hierlangs maar af
          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          en plak het in een nieuw topic ;-)
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • DJkapu
            • May 2013
            • 2

            #6
            Danku allemaal voor de tips! Ik heb immers een enttec pro besteld om toch maar op zeker te spelen, ik denk dat ik voorlopig wel met 512 dmx kanalen toe kom! @beyma, ikzelf weet niet hoe Freestyler werkt maar heb al veel in chamsys geprult en dit valt goed mee kwa programeren, op deze website vind je ook een pdf bestand genaamd: "ChamSys MagicQ quick start" http://www.avl.be/nl/downloads (ik weet niet ofals ik mag verwijzen naar andere websites, anders hiervoor mijn excuses mod's!). Dit is een leuk pdf'je waar je snel leert hoe je een show'ke kan programmeren.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              @Beyma, voor iemand met een Speakermerk als nickname is iedere bijdrage aan het lichtforum bedenkelijk he :-)
              inhoudelijk Chamsys software is heel fijn als je een normale console gewend bent. Freestyler is wat minder intuïtief....just my 2 cents...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              Working...