Beamz MHL-75 LED mh reviews gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fk-geluid
    • Sep 2012
    • 7

    Beamz MHL-75 LED mh reviews gevraagd

    Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar ervaringen van de Beamz MHL-74 moving heads.
    Alvast bedankt!
    Last edited by fk-geluid; 28-04-13, 14:19.
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

    #2
    Ik heb er hier 4 stuks staan. Opzich zijn het best leuke washes voor het kleinere werk, komt redelijk wat licht uit, ze vullen mooi aan bij de Showtec Phantom75's die we gebruiken, de balans is mooi.
    Ze zijn sterker dan de LEDparren die we hebben (gewone LEDpar56 Showtec), maar de spots kunnen er mooi doorheen prikken dus voor mij een leuke wash voor een prikkie.

    Enige nadeel is dat ie soms bij het aan gaan zijn tilt-positie verliest als ie hangt, maar na even resetten heb ik er verder nooit last van gehad. Het is natuurlijk echt een budget-kopje maar ik ben zeker niet ontevreden erover, vooral voor dat geld!
    Grootste nadeel vindt ik het tilt-bereik van 180 graden, maar ook daar is wel uit te komen(:
    Jeroen van Geffen

    Comment

    • fk-geluid
      • Sep 2012
      • 7

      #3
      ik ben aan het overstappen op led en van scan dus naar mh.
      ik doe eigenlijk alleen maar kleinere zalen tot 1000 man zeg maar.
      en het gaat eigenlijk alleen voor buhne verlichting bij bandjes.
      maar als ik het zo lees is het goed te doen voor ut geld.
      @dmixed, toevallig un filmje oid van?

      alvast bedankt!

      Comment

      • DMiXed
        • Jan 2008
        • 370

        #4
        @fk-geluid Ik zal even kijken of ik bewegende beelden van ze heb, foto's sowieso wel! Zal ze zsm hier plaatsen!
        Jeroen van Geffen

        Comment

        • fk-geluid
          • Sep 2012
          • 7

          #5
          Originally posted by DMiXed
          @fk-geluid Ik zal even kijken of ik bewegende beelden van ze heb, foto's sowieso wel! Zal ze zsm hier plaatsen!
          Ok mooi, Thnx!

          Comment

          • DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

            #6
            Heb helaas (nog) geen video's van de kopjes, krijg als het goed is wel eentje binnen maar weet niet hoelang dat nog gaat duren. Hierop zie je ze wel in actie http://yellowlight.eu/images/Fotoalb.../Weekend_1.jpg
            Jeroen van Geffen

            Comment

            • Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

              #7
              vind het maar flut dingen, heb er 4 in n kroeg geinstalleerd (moesten deze zijn, ivm beperkte hoogte+budget),
              allereerst klopt de kanaal indeling van de gebruiksaanwijzing niet
              daarbij voelen ze heel plastic aan.

              Wel komt er aardig wat licht uit, dat dan weer wel....
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

              Comment

              • DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

                #8
                Originally posted by Ws Soundexpresse
                vind het maar flut dingen, heb er 4 in n kroeg geinstalleerd (moesten deze zijn, ivm beperkte hoogte+budget),
                allereerst klopt de kanaal indeling van de gebruiksaanwijzing niet
                daarbij voelen ze heel plastic aan.

                Wel komt er aardig wat licht uit, dat dan weer wel....
                Kanaalindeling is goed bij mij zo ver ik weet, nog geen problemen mee gehad. Over het 'plastic aanvoelen', een kopje kost ongeveer โ‚ฌ250,-, dat is eigenlijk een lachertje opzich, dus er zullen altijd wel wat dingetjes goedkoper uitzien/aanvoelen. Het uiteindelijke doel, het licht wat eruit komt, is naar zijn prijs toch niet verkeerd als je het mij vraagt, ik ben in ieder geval tevreden met ze.
                In een vaste installatie lijkt me trouwens het aanvoelen van de kopjes niet het allergrootste probleem omdat er bijna geen transport is en ze op hun plaats blijven hangen, toch?
                Jeroen van Geffen

                Comment

                • Svartrose
                  • Apr 2008
                  • 229

                  #9
                  Heb ze pas mogen gebruiken. Denk dat ze al heel wat geleden hadden, maar de PAN& TILT bewegingen zijn verschrikkelijk. Gewoon posities maken is eigenlijk niet mogelijk, omdat ze regelmatig iets anders doen dan dat je van te voren geprogrammeerd hebt. Ik vind die 250,- dat ze kosten nog teveel. Liever twee duurdere dan 4 van deze. Of gewoon een heleboel ledparren van enige kwaliteit...

                  Comment

                  • djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

                    #10
                    LED parren van enige kwaliteit (uitgaande van Tri-LED) kosten je al snel net zoveel als zo'n kopje... 250 รก 300 euro per stuk is niet veel voor een fatsoenlijke LED par. Dan praat je over vergelijken met minimaal 300Watt Parcans trouwens.


                    Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

                      #11
                      Valt reuze mee hoor kijk maar eens naar deze ledparren:


                      Als voorbeeld, hier hangen 8 van die parretjes: https://www.facebook.com/media/set/?...0410391&type=1
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Dat zijn inderdaad ook erg fijne parretjes voor het geld, ze hangen hier in de buurt ook regelmatig. Wil je echter net iets meer lichtopbrengst, dan kijk je meteen naar een iets ander prijskaartje.


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        Working...