Vergelijking 2 x compact ledpar: Showtec Compact Par 7 Tri VS ADJ MEGA Tripar Profile

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luxonos
    • Mar 2013
    • 3

    Vergelijking 2 x compact ledpar: Showtec Compact Par 7 Tri VS ADJ MEGA Tripar Profile


    Voor onze relatief verouderde LED par-56 zoeken we nieuwe.
    De nieuwe led par krijgt een aantal eisen van ons:
    - TRI-led(Quad is niet nodig) voor mooie kleuren menging
    - compact(plat en smal) voor plaatsing in Trussconstructies

    Prijs technisch zijn de Showtec Compact Par 7 Tri en ADJ MEGA Tripar Profile dan het gunstigst. Nu is nog de vraag welke het beste is voor onze situatie? Deze vergelijking is bedoelt om de verschillen te laten zien tussen een 5 LEDs(ADJ) en 7LEDs(Showtec) spot in zichtbare output en het functionele gebruik in de praktijk voor voornamelijk ‘Uplighting’ van Truss en muren/doeken/etc.
    Concreet laat deze vergelijking zien dat de Showtec zichtbaar meer(31%) output heeft, maar in real-life dit te verwaarlozen valt. Verder heeft de Showtec een stevigere behuizing (Metaal versus Plastic). De ADJ is sterker op alle andere punten:
    - lichter in gewicht
    - 50cm langere stroomkabel (komt in de praktijk vaak handig uit)
    - Kleiner formaat
    - Minder hoog als die op de grond staat
    - Een euro out aansluiting
    - Volledig zwart
    - De dubbele bracket zijn makkelijker in gebruik doordat deze uit 1 deel bestaat
    - Goedkoper(31%)
    - De kleurenschaduwen van dichtbij is zichtbaar minder. Daarbij geeft de Showtec een stuk meer strooilicht bij de eerste paar centimeter.

    De review is volledig uitgewerkt in ons blog bericht op onze website, ik kan dit niet volledig kopiƫren, dan ziet het er niet meer goed uit (Tabellen en VEEL foto's worden niet goed mee gekopieerd).

    Concluderend kun je de extra output van de showtec af strepen tegen het prijsverschil van de ADJ en houd je dan nog veel voordelen over die er voor zorgen dat de ADJ MEGA Tripar Profile onze voorkeur heeft tenopzichte van de Showtec Compact Par 7 Tri.

    Wij horen graag van jullie wat jullie van deze review vonden.
    Last edited by moderator; 23-03-13, 22:24.
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Ik sta op dit moment voor hetzelfde dilemma. Dus ik heb hier zeker wat aan!

    Wel 1 vraagje; Hoe reageren ze op DMX? Mijn oude showtec parren ( diezelfde als jullie hebben ) bleven soms gewoon aanstaan, zonder dat ik dit wilde. Ook gingen ze heel raar om de 20 - 30 seconden knipperen.

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #3
      Ik ben ook eens benieuwd hoe deze parren zich verhouden tegenover de bekende Eurolite (KLS-801 en KLS-1001) setjes. Qua prijs zitten die ook in een vergelijkbaar segment.
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • Luxonos
        • Mar 2013
        • 3

        #4
        Wij hebben de ledparren niet op DMX getest, aan de achterkant via de knopjes (manual) hebben wij de kleuren aangepast.
        Wij hebben van meerdere mensen gehoord dat zij ook problemen hadden met de oude showtec ledparren. Echter hebben wij hier niks van gemerkt (via iemand van highlite hebben wij gehoord dat de eerste productieronde prima was verlopen (destijds) echter zijn er daarna productierondes geweest waarbij sommige klanten 80 van de 100 gekochte ledparren moesten terugsturen omdat deze niet volgens wens werkte). Sinds kort doet er bij ons eentje af en toe een beetje vervelend (niet mee gaan met de rest als alle lampen wel op DMX 1 staan bijvoorbeeld), maarja wat wil je na 3 a 4 jaar... Mocht je nieuwe ledparren weer problemen hebben met DMX dan zal ik ze terugsturen naar de gene waar je ze gekocht hebt want dat hoort gewoon niet! Waarschijnlijk is dat gewoon een productiefout. Voordat je dat doet, probeer eerst eens een andere controller, andere kabeltjes, dat je zeker weet dat het aan de ledpar ligt.

        Originally posted by sjig
        Ik sta op dit moment voor hetzelfde dilemma. Dus ik heb hier zeker wat aan!

        Wel 1 vraagje; Hoe reageren ze op DMX? Mijn oude showtec parren ( diezelfde als jullie hebben ) bleven soms gewoon aanstaan, zonder dat ik dit wilde. Ook gingen ze heel raar om de 20 - 30 seconden knipperen.
        Last edited by Luxonos; 14-03-13, 12:02.

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          wij hebben de keuze ook gemaakt en voor de showtec gegaan.
          redenen: metaal, dus voor lomp gebruik iets degelijker
          meer licht opbrengst,

          wij hebben ze op 4 barren zitten. het strooilicht wat je ziet is eigenlijk alleen bij wet goed zichtbaar, en wit hebben wij eigenlijk nog nooit als uplight gebruikt.

          verder past hij prima in n trusspoot.....
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • zjeten
            • Mar 2003
            • 331

            #6
            Heeft er iemand ervaring met de plano 7tc spot van jb systems?
            Ga waarschijnlijk zo'n spots kopen. Ik denk wel dat ik de 2 extra leds (7) kan gebruiken.
            Ik vind het alleen jammer dat er geen 5 dmx kanalen zijn ,er zijn er maar 4.
            Dim en strobo samen.
            Groeten,
            Jeffrey

            Comment

            Working...