Showtec Compact par 7 tri Led vs Elation Eled Tri 64 LED Par

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimNL
    • May 2011
    • 4

    Showtec Compact par 7 tri Led vs Elation Eled Tri 64 LED Par

    Ik zit even in de knoei metdeze lampen. Ik ga eve opsommen (als ik het fout heb hoorik het graag):
    Showtec Compact par 7 tri Led
    - Compact
    - Vrij fel( dus redelijk aantal lumen)

    Elation Eled Tri 64 LED Par
    - als ik me niet vergis meer lumen
    - maar wel groter

    Dit zijn links met alle benodigde info over de lampen:






    Mijn vraag aan jullie is, 'Welke van de 2 is in het algemeen (voor gebruik kleine discotheek) beter?'

    Alvast bedankt.
    Last edited by admin; 22-02-13, 07:36.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    De Elation geeft meer licht tegenover de Showtec ( 7W LED per kleur tegen 18W per kleur )

    Dus niet te vergelijken met elkaar. De prijs ligt ook wel wat uit elkaar.

    Showtec nog net geen 89,00 in BTW
    Elation nog net geen 139,00 in BTW

    In verhouding is de Elation voordeliger als je dit per LED berekent
    ( 139 delen door 54 LEDS is 2,57 per LED 89,00 delen door 21 leds 4,23 per LED )

    Ook voordeel is dat de Elation een moidel van de ouderwetse par heeft wat veel mooier is qua look van de spot.

    Kwaliteit is ondanks Elation hoger staat als Showtec zo goed als gelijk dus qua prijs kwaliteit in goede verhouding.

    Ook is de Elationpar 25 graden gespreid
    De Showtec spreid 40 graden

    Keus zou persoonlijk zijn de Elation spot zeker ook omdat deze de oude trouwe parspot look heeft wat voor disco meer uiterlijk heeft en de spot meer bundel heeft in vergelijking met de Showtec.

    Het zijn allebei leuke spots maar ben van mening dat de platte spot minder disco look heeft.
    Last edited by Rolandino; 21-02-13, 15:19.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      ADJ geeft naar mijn mening veel waar voor zijn geld met de mega tri par.
      Als je ook behoefte hebt aan wit licht zou ik ook eens kijken naar quad leds. ADJ heeft die ook, QWH serie.
      Last edited by DJ Antoon; 21-02-13, 15:37.

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        Originally posted by Rolandino
        De Elation geeft meer licht tegenover de Showtec ( 7W LED per kleur tegen 18W per kleur )
        Sinds wanneer is het opgenomen vermogen een directe (en enige!) relatie voor wat betreft het aantal lumen /candela wat de LED's afgeven? maw het rendement van diverse LED's kan nog behoorlijk verschillen hoor!


        Bij discogebruik in kleine zaaltjes/kroegen staan de spots meestal dichtbij het aan te lichten doel.
        Heb dan liever een wat grotere spreiding. Anders krijg je echt van die kleur "plekjes"

        Paul
        Last edited by SPS; 21-02-13, 19:08.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Rendement kan zeker wat verschillen, maar je mag er toch wel vanuit gaan dat er tussen 7W en 18W een groot verschil is.


          Typisch, ik heb er juist voor gekozen om nieuwe ledparren te kopen met een kleinere spreiding.
          Simpelweg omdat je met lampen maar 1 kleur per spot hebt. Als je 4 ledparren hebt op een rij, dan kun je ze ook allemaal dezelfde kleur maken waardoor je alsnog een veel grotere spreiding hebt.

          Comment

          • Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

            #6
            heb hier nu 64 van die showtec dingen, en ze werken perfect!
            juist omdat ze zo compact zijn, met 6 4 barren in een meatrack.

            lichtopbrengst is ruim voldoende voor wat wij er mee doen. je moet er geen ahoy mee willen verlichtten...
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

            Comment

            Working...