Mobiel naar dmx

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yorick
    • Oct 2010
    • 37

    Mobiel naar dmx

    Een kleine vraag. Is het mogelijk om via een iPhone of een Android toestel dmx aan te sturen via bv wifi of Bluetooth?

    Dus van een app via wifi of Bluetooth naar recieven die het omzet naar dmx

    bedankt alvast.
  • Altec
    • Apr 2012
    • 51

    #2
    Dat hangt er van af welke lichttafel je hebt staan, je kan bijvoorbeeld met ipad zero88 en martin aansturen (de 2 tafels die ik gebruik) de andere grotere namen zouden het ook vast hebben.
    maar ten eerste moet je wel een vaste console hebben staan voor de sturing
    Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
    Op de AHK

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      bv Chamsys heeft ook een app voor mobiele devices, maar ook hier controleert de app de tafel in plaats van rechtstreeks het licht aan te sturen.

      Eventueel kan je naar Luminair kijken voor Apple devices.
      Deze stuurt dan art net interfaces aan welke op hun beurt DMX uitsturen.
      exit night into LIGHT

      Comment

      • Paul10
        • May 2012
        • 122

        #4
        Originally posted by yorick
        Een kleine vraag. Is het mogelijk om via een iPhone of een Android toestel dmx aan te sturen via bv wifi of Bluetooth? Dus van een app via wifi of Bluetooth naar recieven die het omzet naar dmxbedankt alvast.
        Tuurlijk acces-point/ wireless router aan artnet node, app kopen en klaar, maar het blijft een wifi verbinding en een Iphone, daar wil ik mee zeggen, als je het gaat gebruiken, zorg dat je niet gebeld kan worden, je telefoon goed opgeladen is, en je zeker weet dat je een goed wifi netwerk opzet.

        Comment

        • yorick
          • Oct 2010
          • 37

          #5
          Originally posted by Paul10
          Tuurlijk acces-point/ wireless router aan artnet node, app kopen en klaar, maar het blijft een wifi verbinding en een Iphone, daar wil ik mee zeggen, als je het gaat gebruiken, zorg dat je niet gebeld kan worden, je telefoon goed opgeladen is, en je zeker weet dat je een goed wifi netwerk opzet.
          Bedankt voor de reactie.
          Ga dit morgen iets verder uitzoeken.

          Comment

          • Paul10
            • May 2012
            • 122

            #6
            Originally posted by yorick
            Bedankt voor de reactie.
            Ga dit morgen iets verder uitzoeken.
            waar wil je het voor gebruiken?

            Comment

            • Lala
              • Sep 2008
              • 370

              #7
              Originally posted by Paul10
              Tuurlijk acces-point/ wireless router aan artnet node, app kopen en klaar, maar het blijft een wifi verbinding en een Iphone, daar wil ik mee zeggen, als je het gaat gebruiken, zorg dat je niet gebeld kan worden, je telefoon goed opgeladen is, en je zeker weet dat je een goed wifi netwerk opzet.
              Ligt er natuurlijk aan wat je wilt doen, maar als het is om een statisch plaatje op te zetten, dan hoeft je telefoon niet constant verbonden te zijn. Even instellen op de node dat ie een dmx hold moet hebben bij een DMX fail, en dan blijft alles gewoon branden.

              Comment

              • Dj Gino V
                • Feb 2009
                • 237

                #8
                Beste Leden, Ik ben momenteel ook aan het uitzien naar de luminair voor ipad omdat ik deze ipad gemakkelijk aan mijn mengpaneel kan zetten en zo de lichten kan besturen maar ik beschik over 4 MH en 8 ledparren en dan nog wat rand effecten zoals led strobo en color changers. maar is dit goed te doen met luminair zoals bv de MH snelheid aanpassen tijdens een chase maar de pars op de beat laten veranderen. Alvast bedankt, mvg Gino V

                Comment

                Working...