Zuil met gekleurt licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jboersen
    • Nov 2012
    • 2

    Zuil met gekleurt licht

    Krijg van mijn vaste huurder de vraag of ik zuilen kan maken die in de zaal opgehangen kan worden die doormiddel van licht gekleurd word.

    Zelf zit ik te denken om de zuil te maken van wit vitragestof.
    Dit kan makkelijk met een plankje aan het systeemplafon bevestigt worden.
    Dan heb ik alleen nog de lamp nodig die binnen in de zuil zit.
    Deze moet meerdere kleuren aan kunnen maar hoeft niet tijdens het feest te veranderen van kleur.
    Kwam de Basetech led RGB 3,7 Globusvorm ledlamp tegen met afstandbediening.
    Zou deze lamp genoeg licht geven om de zuil van wit vitragestof te laten kleuren.
    Wie heeft er een ander idee.

    Johan
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

    #2
    Je kunt ff bij Showtex kijken. Die hebben vast wel wat jij zoekt. Wat m.i. in ieder geval belangrijk is, is dat je stof geïmpregneerd is (zelfs dan weet ik niet zeker of je zomaar klakkeloos iets boven publiek mag hangen). Die lamp die jij noemt ken ik niet. Als ik Google kom ik uit op iets van een peertje die van kleur kan veranderen. Zelf lijkt me dit niet de juiste lamp om een strijklichtje te maken (ik neem aan dat je van bovenaf langs die zuil wil verlichten). Ik zou iets van een spot zoeken die een gerichte lichtbundel creëert. Er zijn plenty rgp-parren die voor een appel en een ei (lees paar tientjes per stuk) te koop zijn. Dan heb je in ieder geval een netjes alternatief.

    Ik weet niet wat je budget is, maar let wel dat je veiligheid voorop zet. Je kunt je niet voor een paar euro het risico permitteren dat zo'n stuk vitrage in de fik vliegt en valt op iemand in de zaal.

    Succes!

    Groet,
    Thomas
    dus...

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #3
      Ik zou zelf zeggen: Een meter-deeltje Prolyte X30V (vierkante truss) met een 'condoompje' eroverheen: Dat zijn speciale hoezen van witte doek die precies over de truss heen passen. Dat doek is ook geïmpregneerd om vlamvertragend te zijn: Belangrijk als je zoiets als bedrijf ophangt of verhuurt.

      Doordat je truss gebruikt is het ook veilig met normale hijsmiddelen op te hangen (door iemand die er verstand van heeft) en kun je de truss van binnen aanlichten met een normale LED-par.

      Voordeel is wel dat het veilig hangt en je (bedrijfsmatig) in principe tegen alles bent ingedekt, nadeel is alleen dat je de spijlen van de truss kan zien.
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Thearent even bellen? Die hebben een heleboel van dit soort versiersels.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          is dit wat?


          lekker belangrijk!

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by showband
            Ziet dat er nog een beetje uit als je het ophangt in plaats van op de vloer neerzet? Bovendien maakt de ventilator in zo'n ding nog best wat herrie...

            Wat je natuurlijk ook kan doen is een 'hoepel' van steigerbuis ophangen (bv. 1m of 50cm cirkel) en van daaraf het doek naar beneden draperen.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • Den Berte
              • Apr 2003
              • 147

              #7
              ik gebruik de aicones van showtec zowel om ze te zetten en op te hangen tijdens feesten en party's
              die fans hoor je niet als het bezig is en zelfs niet als je een live optreden hebt
              wij hebben de oude er zijn er nu met 1W leds.
              ze zijn leuk in een grote set als deco in de zaal. je kan er ook een Tipzak op zetten.
              Gooi er dan nog een paar ledballen er bij in het dan wordt het leuk en simpel.

              Comment

              • jboersen
                • Nov 2012
                • 2

                #8
                Originally posted by Stoney3K
                Ziet dat er nog een beetje uit als je het ophangt in plaats van op de vloer neerzet? Bovendien maakt de ventilator in zo'n ding nog best wat herrie...

                Wat je natuurlijk ook kan doen is een 'hoepel' van steigerbuis ophangen (bv. 1m of 50cm cirkel) en van daaraf het doek naar beneden draperen.
                Ziet er op zich goet uit maar er is in de zaal alleen achtergrondmuziek ben dus bang dat de ventilator te veel herrie maakt.
                Zag wel dat het doek los te koop is en met twee ringen er in goed te geberuiken om het op te hangen.
                Nu alleen nog een goede lamp er in.

                Comment

                • Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

                  #9
                  Een goeie Led-par, liefst met een brede hoek, lijkt me. CLS heeft prima dingen, beetje duurder als de budget merken, maar twee keer zoveel licht.....

                  Comment

                  Working...