MA onpc naar MA 3d

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kassie00
    • Oct 2012
    • 4

    MA onpc naar MA 3d

    Hallo,

    Ik heb vandaag een show gemaakt in MA 2 onpc, gepatcht, fixtures in positie gebracht etc maar ik wil dit graag zien in mijn MA 3D. Linken of een sessie starten. Als ik een sessie start in OnPC zie ik deze wel in MA 3D maar als ik op Join klik blijft mijn hartje rood en gebroken inplaats van groen... Ik heb voor beiden het local only IP adres gebruikt(127.0.0.1). Maar als ik het laatste nummer wil veranderen kan dit niet want in 3D kan ik alleen maar kiezen uit 2 complete IP adressen en deze niet aanpassen en in MA 2 onpc het zelfde maar dan 4 IP adressen.

    Wie kan mij hier mee helpen?

    Groeten, Kasper
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

    #2
    In ma3d Ip adres naar het ip adres van je internet verbinding zetten, vervolgens hetzelfde doen bij onpc. In beide gevallen vraagt de software om een reboot. (dit werkt bij mij beter dan de interne loopback)

    Daarna ff zorgen dat onpc zijn sessie het netwerk opstuurt (setup/ma network control -> start session) en vervolgens in ma3d deze sessie joinen.

    Als dit gedaan is krijg je automatisch een balkje met synchronisatie tussen de 2 programma's.
    There is no substitute for imagination

    Comment

    • kassie00
      • Oct 2012
      • 4

      #3
      maar als dan bijvoorbeeld het IP adres van mijn netwerk in onpc 196.148.2.4 is moet ik dan die .4 niet veranderen in 3d? want dit kan niet namelijk.

      Comment

      • mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

        #4
        Nee, alles achter de laatste punt kan verschillen, uit mijn hoofd weet ik niet meer of dat met MA op dezelfde pc uit maakt of niet.
        In beide gevallen moeten de 196.148.2.x gelijk zijn, de X verschilt per apparaat.
        Dit hoefde voor MA on pc en MA 3D op dezelfe pc volgens mij neit per se het geval te zijn.
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

        Comment

        • kassie00
          • Oct 2012
          • 4

          #5
          Originally posted by qvt
          In ma3d Ip adres naar het ip adres van je internet verbinding zetten, vervolgens hetzelfde doen bij onpc. In beide gevallen vraagt de software om een reboot. (dit werkt bij mij beter dan de interne loopback)

          Daarna ff zorgen dat onpc zijn sessie het netwerk opstuurt (setup/ma network control -> start session) en vervolgens in ma3d deze sessie joinen.

          Als dit gedaan is krijg je automatisch een balkje met synchronisatie tussen de 2 programma's.
          Dit heb ik gedaan, IP adressen het zelfde gemaakt, sessie gestart in onpc maar nu zie ik de sessie in 3D wel, maar ik kan die sessie niet joinen. Als ik op Join klik dan vraag 3D wel of ik de show wil opslaan maar dan blijft het hartje gebroken inplaats van groen....

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            Hij vraagt of je de oude show wilt opslaan omdat de visualizer dan de sessieshow (uit de tafel) haalt, dit is dezelfde show. 3D show en showfile in de tafel zijn hetzelfde.

            Dus bij het joinen save je de oude show (of niet), maar je moet de oude show uit en de onpc showfile laten laden.
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

              #7
              Beste Kasper,

              Heb je van zowel de onPC als de 3D wel dezelfde software versie (2.6.1) geïnstalleerd? Verschillende versies tussen 3D & onPC is vaak één van de redenen waarom hij niet een werkende connectie kan maken binnen een sessie.
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

              Comment

              • qvt
                • Oct 2009
                • 721

                #8
                Zeer goeie vraag, momenteel zit de ma2 range op versie 2.6.1.8 en binnenkort is er weer een update
                There is no substitute for imagination

                Comment

                • MatthijsNL
                  • Oct 2008
                  • 49

                  #9
                  Yep, ik heb ook gemerkt hoe belangrijk dat is.

                  Comment

                  Working...