JEM Hydrosonic 2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fk-geluid
    • Sep 2012
    • 7

    JEM Hydrosonic 2000

    ik heb gisteren een Jem Hydrosonic 2000 hazer gekocht,
    mooie machine alleen is me opgevallen dat er weinig tot geen info over te vinden is.
    ook de originele (hydrosonic standard fluid) vloeistof is niet te vinden.

    heeft/weet iemand een manual (pdf) en eventueel een leverancier voor de vloeistof, of een alternatieve vloeistof (water basis)



    dit is het enige wat ik heb kunnen vinden tot nu toe.
    alvast bedankt!

    groet frank

  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

    #2
    Hoi,

    Dit is de oervader van alle moderne JEM/Martin hazers. Hoop dat je er niet al te veel voor betaald hebt, aangezien na de overname van JEM door martin de onderdelenpositie van de oude spullen nagenoeg hopeloos is (apparaat is natuurlijk ook ruim over de 10 jaar oud).

    iedere moderne glycolhaze zou in dit machientje moeten werken, aangezien de vervanger van de technohaze vloeistof nu ook de JEM Pro-haze is lijkt dit me de beste keus. overigens niet zomaar glycolrookvloeistof er in gooien aangezien dit meestal veel minder verdund is, verstopt je pomp van.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Originally posted by R. den Ridder
      de vervanger van de technohaze vloeistof nu ook de JEM Pro-haze is lijkt dit me de beste keus. overigens niet zomaar glycolrookvloeistof er in gooien aangezien dit meestal veel minder verdund is, verstopt je pomp van.
      Ik gebruik ook de standaard pro haze voor in mijn magnum 2500Hz hazer. Maar ik heb op de laagst mogelijke stand nog teveel haze voor kleine feestjes. Zou ik deze pro haze nog verder kunnen verdunnen, zodat ik minder rook heb. (Ik zou het liefst de hazer op de laagste stand continu laten draaien, maar nu is 5 seconden op 1 minuut al teveel...)

      Comment

      • DeMennooos
        • Aug 2000
        • 1416

        #4
        HWSound in Veen heeft ook een Hydrosonic gehad met een hoop vloeistof. Ik weet niet of ie die vloeistof nog of dat ie alles toen verkocht heeft.

        Ik zou daar eens heen bellen of mailen, als ie het nog heeft heb je in ieder geval de originele vloeistof.
        Greetz,

        DeMennooos

        Stagehands are the infantry of show business

        Comment

        • fk-geluid
          • Sep 2012
          • 7

          #5
          ik heb eens de JEM hydrosonic standard fluid vergeleken met de JEM pro haze fluid.

          als je naar de "ingredienten kijkt van de pro haze:



          en die van de hydrosonic:



          die zijn het zelfde!

          ik heb nu 9,5 lieter prohaze besteld en dan vergelijk ik het even met wat er nog in de container zit.

          hoop dat ut werkt, tis un oud beesje maar hij doet zn werk prima

          en ben bang dat 400,- te veel was ma goed
          als ie ut nog un paar jaartjes wil blijven doen....

          Comment

          • fk-geluid
            • Sep 2012
            • 7

            #6
            Originally posted by DeMennooos
            HWSound in Veen heeft ook een Hydrosonic gehad met een hoop vloeistof. Ik weet niet of ie die vloeistof nog of dat ie alles toen verkocht heeft.

            Ik zou daar eens heen bellen of mailen, als ie het nog heeft heb je in ieder geval de originele vloeistof.
            ik heb contact met HWSound en idd hij heet nog genoeg staan!

            Bedankt!

            Comment

            Working...