Aansluiten dimmerpacks op 380V

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vss
    • Dec 2011
    • 33

    Aansluiten dimmerpacks op 380V

    Ik heb 4 dimpacks die elk op 2 manieren kunnen aangesloten worden . Gewoon op 220V ( blauw & bruin ) of ook op 220V maar dan blauw (N) en 2 live ( phase ? ) .
    Nu wil ik de 4 packs in een rackje inbouwen met een 380V , 32 amp stekker ( is voldoende als ik juist gerekend heb ) . Hoe sluit ik die nu alle 4 aan ?
    Als ik tussen N & één fase neem kom ik maar 3 maal op 220V , wat met het 4de pack ?

    Elk dimpack is 6x 5amp ( zijn oude pulsar's ) .
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #2
    Als je niet snapt hoe dit werkt blijf er dan AUB vanaf!! en schakel een elektro monteur in!!!!!
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      6x 5 amp = 30 amp. Op een 32A/400V zou je er dus makkelijk 3 kunnen aansluiten, maar die vierde niet, of je zou slechts een deel van je kanalen kunnen gebruiken, niet de volledige 1.1KW per kanaal.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Vss
        • Dec 2011
        • 33

        #4
        Als het met een 63amp stekker moet , ook goed . Dat maakt me niks uit . Het gaat erom hoe ik het 4de pack erbij aansluit .

        Comment

        • Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

          #5
          Idd. weten waar je mee bezig bent! Goede draaddikte nemen en logisch nadenken of desnoods zelf eerst een schema tekenen.

          Alle N van die vier packs komen samen op de N van je stekker
          de L1 van de stekker verdeel je naar 4 L aansluitingen van je packs (L1 op phase)
          dit zelfde doe je met l2 en l3.

          6*5*4/3 = 40 Je kunt dus maximaal 40A per fase trekken. Daar heb je idd een 63A stekker voor nodig. Maar hoe vaak komt het voor dat je globaal 27,5 kw aan licht neer zet en dit dan ook nog allemaal te gelijk gebruikt? 63A stekker er aan en een verloop van 32 naar 63 er bij en je bent er. Maar gebruik de goede draaddiktes!! Met een 32 stekker zul je heel vaak ook al toe komen. Maar ook dan de goede diktes gebruiken.

          (en let met belasten van ongelijke armaturen (in wattage) goed op je faseverdeling.

          Joost.

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            63A is ook tricky, want dan ga je per definitie je fases ongelijk belasten... de ene fase levert dan (bij full-on) 60A, de andere 2 slechts 30A.

            Persoonlijk zou ik 3 dimmers in een rackje schroeven (op 32A/400V, elke dimmer eigen fase) en de 4de in een apart rackje, met een eigen 32A/230V (single phase). Ik kan je nu alvast vertellen dat dat ooit handig gaat zijn voor een kleine productie of een setje lampjes een stuk verderop
            Moeten er om wat voor reden dan ook echt 4 stuks in het rack, dan zul je inderdaad een 63A/400V moeten gaan gebruiken omdat 32A/400V simpelweg niet voldoende is, maar let dan bij gebruik goed op je fase verdeling, helemaal als je met een aggregaat aan de gang moet.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              Originally posted by Joost van Ens
              de L1 van de stekker verdeel je naar 4 L aansluitingen van je packs (L1 op phase)
              dit zelfde doe je met l2 en l3.
              Helemaal mee eens, maar met de info over deze dimmers die ik kan vinden (als ik de goede al heb) en de info die TS geeft lijkt het erop dat die dingen maar twee fases input hebben, dat maakt het lastiger...

              Nog wat verder zoeken geeft dat deze dingen als single phase, dual phase en triple phase geleverd worden, dus met 1, 2 of 3 input fases.
              Volgens TS hebben we het hier over de 2 fases variant.
              Last edited by renevanh; 25-09-12, 12:18.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Originally posted by daviddewaard
                Als je niet snapt hoe dit werkt blijf er dan AUB vanaf!! en schakel een elektro monteur in!!!!!
                Originally posted by Joost van Ens
                Idd. weten waar je mee bezig bent! G
                Originally posted by renevanh
                Volgens TS hebben we het hier over de 2 fases variant.
                ik lees nergens dat het de 2-fase variant is, maar okee. Temeer daar ze het op een enkele bruine draad ook schijnen te doen..
                Dan nog blijft de opmerking staan dat er ff iemand met een gedegen E-ervaring naar moet kijken.

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Originally posted by Vss
                  Ik heb 4 dimpacks die elk op 2 manieren kunnen aangesloten worden . Gewoon op 220V ( blauw & bruin ) of ook op 220V maar dan blauw (N) en 2 live ( phase ? ) .
                  Mwah... daar haal ik uit dat het een 2 fase variant dimmer is die dus (uiteraard) ook op 1 fase aangesloten kan worden.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • Vss
                    • Dec 2011
                    • 33

                    #10


                    Dit is een foto van (een deel ) het aansluitschema gedrukt op de behuizing van de dimmerpack .
                    Misschien is het makkelijker als ik 2 rackjes maak van 2 dimpacks met een 32amp stekker .

                    Comment

                    • RenéE
                      • Oct 2006
                      • 291

                      #11
                      Vlak erboven staat de supply echter als single phase gespecificeerd. Meet dus eerst even of die Live 1 en Live 2 niet gewoon aan elkaar hangen. (Beter nog, zoek ook nog even uit via de manual hoe de boel aangesloten dient te worden.)

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        ik denk dat deze een 110V optie heeft door de dimmers op de halve spanning te laten draaien, waardoor ze toch de 110V Par 1000W aankonden, eerlijk gezegd,,,

                        oom die remove for low voltage operation klinkt me raar in de oren...

                        Comment

                        Working...