Mac Viper

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

    Mac Viper

    Beste vrindjes hier aanwezig,

    Vandaag de nieuwe Mac Viper aan de tand kunnen voelen en uitgebreid getest.
    Hieronder een paar van mijn bevindingen.

    Voor de output is het een erg lichtgewicht spotje, de body is wel erg stevig en kan volgens mij een goed stootje hebben.
    Door zijn formaat en gewicht is het een zeer handelbaar spotje.

    Hij is uitgevoerd met een vast kleurenwiel en CMY, in het kleurenwiel lijken de kleuren te zitten die niet goed te bereiken zijn met de CMY menging.
    Er zit bijvoorbeeld een mooie primary green in dit wiel, terwijl deze met de CMY mening er niet echt uitkwam.
    Een snap bump maken kan dan weer niet, er zit een hele kleine miniscule fade tijd in, welk ik bij een aantal andere spotjes niet tegen ben gekomen.
    De kleuren mening over het geheel vind ik erg goed en helder, de 3 kleuren die er minder uit komen zitten in het gewone kleurenwiel.

    Er zijn 2 rotating gobowielen en 1 animatie wiel, 80% van de gobo's zijn of nieuw of alleen te vinden in de Mac III, geen discotroep maar mooie gobo's.
    De andere gobo's komen uit oa. de mac 550.
    Zonder het animatie wiel zitten er al hele leuke animatie mogelijkheden in.

    Zoom/Iris, super alleen bij heel intens gebruik (en ik heb hem flink mishandeld) schiet de frost er af en toe voor.
    Hiervoor is contact opgenomen met Martín en ze gaan hiernaar kijken.

    De pan/tilt bewegingen kreeg ik na even proberen over de zeik, maar een Mac 250 gaat bij de helft al slippen.

    Het was alleen jammer dat de fixture file op de Avolites Basic en Extended niet af was gemaakt,
    krijg je hem binnenkort langs pas gobo wiel 2 aan zodat deze wel beschikbaar is.
    Hiervoor word contact opgenomen met Avolites, er zitten nog wat andere kleine foutjes in de file maar dat was voor het testen geen probleem.
    Of dit voor MA en Hog gebruikers ook zo is weet ik niet.

    met vriendelijke groet,

    Mark
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?
Working...