avolites pearl 2000 borris 1 technisch probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flipfab
    • Aug 2012
    • 3

    avolites pearl 2000 borris 1 technisch probleem

    Beste forum leden,


    Ik zit met een technisch probleem in mijn pearl.

    Hij wil niet meer opstarten, en geeft foutcode 1221 intern op het display weer.
    Ik heb deze kapot gekocht met de intentie te herstellen, nou ben ik alleen bang dat er voormij aan gerotzooid is door een andere monteur.

    Ik heb het vermoeden, dat er ic's vervangen zijn door foute types.

    Nou ben ik eigenlijk opzoek naar iemand, die een borris 1 heeft en die zo vriendelijk zou willen zijn om een paar foto's van het moederbord te willen maken zodat ik kan checken of de juiste ic's vervangen zijn.


    Ik ben al maanden in mijn vrije tijd hiermee bezig zonder enig suc6, natuurlijk heb ik avolites zelf ook al geprobeerd, zonder enig suc6.


    Voor degene die technisch onderlegt zijn, dit is hetgenen wat ik er al aan gedaan heb incl foto's:

    http://www.mediafire.com/?h2y5khdba5wbttz Password: Tech

    Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen, alle reacties zijn welkom.
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

    #2
    Vroeger stond dat gewoon op de avo site, helaas is dat verwijderd. Gelukkig is er een archief:

    Comment

    • flipfab
      • Aug 2012
      • 3

      #3
      Die had ik al gevonden, dat gaat vooral over de gals, en moederboard indentificatie, helaas is de foto van slechte kwaliteit, dus ik kan niet goed inzoomen.

      Het gaat mij vooral om de buffer ic's, daar zitten nogal wat verschillende merken door elkaar in: dn74ls245n/sn74ls245bp/dn74hct245/gd74hct245 etc.....

      Men zou verwachten dat er allemaal dezelfde logic family ic's in zouden zitten, maar bij mij zitten ze allemaal doorelkaar, verschillende merken jaartallen en protocollen.

      Vervangen is geen probleem als ik weet welke er in hoort.

      Comment

      Working...