DMX over Geluid multi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    DMX over Geluid multi?

    Ik wil vier led parren gaan kopen. En wat kabels, en besturing!

    Voor mijn geluid heb ik een 8 kanaals kabel haspel (XLR).
    En aangezien ik niet zo van vele meters losse xlr wil ik de DMX ook over de haspel laten gaan. Mijn vraag, is dit verstandig? Levert dit niet allerlei problemen/storingen op??

    Het gaat om deze apparatuur:
    - Showec LED PAR 56
    - Kabels, Procab
    - Showtec Scanmaster 8/2

    Heeft iemand antwoord op de vraag of dit werkt? En misschien een betere besturing voor de parren?
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    #2
    Als het werkt zonder storing...gewoon doen, als lampen raar doen... aparte kabel. Niet alle ledlampen zijn even gevoelig (scans en MH soms wel)

    Comment

    • Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

      #3
      De belangrijkste vraag is: Hoe lang is je kabel.

      De impedantie van audio en DMX is anders. Hierdoor kan je bij een lange kabel storing krijgen.
      Ook is het mogelijk dat je instraling van DMX op je audio krijgt.

      Het is dus eigenlijk wel beter om een losse kabel te trekken.

      Comment

      • RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

        #4
        Bij mij lopen regelmatig 2 DMX lijnen (1x parren, 1x bewegend licht) in de multi (30/6 45 meter) mee, nog nooit problemen mee gehad, niet op DMX en niet op audio.
        Ook in verschillende settings met verschillende dimmers/lichttafels nog nooit een probleem mee gehad.
        Er is meer te koop dan je betalen kunt

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          De multi is 16 meter geloof ik. Ik zal de set binnenkort kopen, deze week, en kijken of dit storingen op levert!


          Verder heb ik nog een vraag. Op mijn speakers zit op de bovenkant een M8 schroefdraad om deze op te hangen. Is het veilig om hierop een led par te monteren??

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by sjig
            De multi is 16 meter geloof ik. Ik zal de set binnenkort kopen, deze week, en kijken of dit storingen op levert!


            Verder heb ik nog een vraag. Op mijn speakers zit op de bovenkant een M8 schroefdraad om deze op te hangen. Is het veilig om hierop een led par te monteren??
            Ik denk niet dat je hiervoor een berekening wilt doen. Een ledpar die "niets" weegt op de bovenkant zetten en vastzetten met een M8, gewoon doen.

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              Oké. Heel erg bedankt iedereen!

              Ik zal even laten weten hoe het gegaan is, en of het ook mooi oogt.

              Comment

              Working...