Focus remotes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

    Focus remotes

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een focus remote voor 1 dmx lijn. Daarbij heb ik de ELC Focus Hand natuurlijk al gevonden, maar misschien hebben jullie andere ideeën. Ik kies met opzet voor een aparte remote en niet eentje die tafel gerelateerd is, want ik werk met veel verschillende tafels (waaronder ook nog af en toe een MA 12/2 of 24/6), en dan is dat het meest makkelijke. Ook als iemand nog eentje kwijt wilt, ik hoor het graag!

    Bedankt!
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

    #2
    Je zou er even een klein onderzoekje aan moeten wagen, maar volgens mij kun je met de "Chamsys Magic DMX" dongle in je computer gewoon draadloos 1 lijn DMX aansturen voor ongeveer 15 euro!
    Enige restrictie hierbij is dat je iedere 5 uur de dongle een keer uit je computer moet halen en er weer insteken, maar 5 uur focussen op 1 lijntje?
    Verder erg ideaal als test dongle, test files voor heel veel spots zitten er al in.
    Voor 75 euro heb je een volledig werkende dongle waar je dus ook nog een showtje mee kan draaien op je pc van langer dan 5 uur.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

    Comment

    • Paul10
      • May 2012
      • 122

      #3
      Er is een alternatief , komt binnen een paar weken in de verkoop.

      Comment

      • rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

        #4
        FocusRemote voor de iPhone. Ontwikkeld door Bart v Stiphout. Met een accespoint en een node ben je klaar. Je kunt zelfs nog kiezen welke lijn je wil sturen. Ter aanvulling kun je ook nog maar fixturetester kijken.
        Licht is altijd zwaar.

        Comment

        • Paul10
          • May 2012
          • 122

          #5
          Ik ben benieuwd waar de voorkeur naar uitgaat bij gebruikers,
          Een APP / node/ AP als remote, of een " dedicated " remote. In mijn reis langs de Nederlandse theaters zie ik de APP's bijna nooit, behalve de Lichttaffel-fabrikant APP's van MA-lighting en compulite een enkele keer.

          Comment

          • BJD
            • Oct 2007
            • 771

            #6
            Hangt er denk ik ook vanaf of het voor een huisinstallatie (bij voorkeur hardware) of je eigen tourset (app is lekker praktisch) gaat.

            Comment

            • Leks
              • Oct 2007
              • 330

              #7
              Ik vind zelf chamsys met iphone remote desktop practisch voor remote focussing. ( en programming)
              ( kan met alles wat VNC/RDP ondersteund oa android, windows, osx, linux)
              Ook een dect telefoon op een ETC is best practisch ( maar is weer merk gebonden)

              En chamsys is easy to setup als het om 512 dimmer kanalen gaat en je kan gewoon syntax typen.
              merger erbij en je bent klaar
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

              Comment

              • Paul10
                • May 2012
                • 122

                #8
                Originally posted by Leks
                Ik vind zelf chamsys met iphone remote desktop practisch voor remote focussing. ( en programming)
                ( kan met alles wat VNC/RDP ondersteund oa android, windows, osx, linux)
                Ook een dect telefoon op een ETC is best practisch ( maar is weer merk gebonden)

                En chamsys is easy to setup als het om 512 dimmer kanalen gaat en je kan gewoon syntax typen.
                merger erbij en je bent klaar
                Wat je met de champsys doet is hetzelfde als ik met de MA(denk ik) als je reist is dit inderdaad handig. je kan alle functie's van de tafel bedienen, alleen vervelend als je gebeld word, de wifi weer eens loopt te etteren, en de Iphone houd het niet echt lang vol.(bij mij dan).

                de ETC functie ken ik niet, Ik heb vroeger wel eens gewerkt met een remote(dect)telefoon, werkte wel oke. alleen vervellen dat je alle functie moet onthouden. is na een jaar toch weer aan de kant gelegd omdat niemand ermee kon werken. werkt de ETC met een normale dect telefoon?

                waarom moet je merge bij de champsys?

                Comment

                • Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

                  #9
                  De merger was bedoeld voor het geval dat je op een ander tafel zou werken en de Chamsys laptop alleen als focus remote bedoeld was.
                  En ja, Chamsys remote is ongeveer hetzelfde als een MA-IOS remote. (ik heb wel eens met de MA app gespeeld, maar nog nooit op locatie gebruikt.)

                  Bij een dect telefoon remote moet je inderdaad de commandos weten; maar een sticker met de commandos en een 2 regel uitleg achterop doet wonder.
                  Opzich een ideaal idee als je collegas af en toe ook een lamp moeten aanzetten, en je wilt geen 5 iphones(android,tablets,etc) kopen.
                  Ik gebruik een Etc Ion met gewone draadloze dect telefoons , je kan ook het telefoonboek gebruiken om een syntax op te slaan. (1Thru10@0 ENTER) als speeddail 1
                  Gezien je macros kan bedienen vanaf de dect phone, en intern kan bellen heb je een soort cheap ASL en cue systeem als je zou willen.

                  Voor mij zelf alleen (als ik de tafel beheer) liever een remote zoals Ma & Chamsys. Ff tussendoor een pallet maken & opslaan vanaf t podium, en dan weer verder met stellen.
                  En voor mn collegas allemaal een dect phone.
                  Last edited by Leks; 10-07-12, 22:53.
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                  Comment

                  • Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

                    #10
                    Originally posted by rene.derksen
                    FocusRemote voor de iPhone. Ontwikkeld door Bart v Stiphout. Met een accespoint en een node ben je klaar. Je kunt zelfs nog kiezen welke lijn je wil sturen. Ter aanvulling kun je ook nog maar fixturetester kijken.
                    Ik heb nu idd een app voor de ipad en iphone gevonden, nu alleen nog een routertje en een node. Is zo`n showtec 1 universe node een beetje te doen om alleen voor de remote te gebruiken, of gaat die meer kapot dan wat anders?

                    Comment

                    • rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

                      #11
                      Originally posted by Lala
                      Ik heb nu idd een app voor de ipad en iphone gevonden, nu alleen nog een routertje en een node. Is zo`n showtec 1 universe node een beetje te doen om alleen voor de remote te gebruiken, of gaat die meer kapot dan wat anders?

                      Ik gebruik zelf een ELC Node3, maar als zo'n node1 van showtec zijn werk doet, dan is het toch goed? Hoe snel zoiets kapot gaat is afhankelijk van hoe je er zelf mee om gaat. Je kunt tenslotte toch maar 1 universe tegelijkertijd checken.
                      Licht is altijd zwaar.

                      Comment

                      • Lala
                        • Sep 2008
                        • 370

                        #12
                        Ik heb voor de zekerheid toch maar een 1 universe node van enttec gekocht. Ziet er dan toch iets degelijker uit. Router is ook gekocht, dus het is wachten op de node!

                        Comment

                        Working...