Tips?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ticovdlaan
    • May 2012
    • 28

    Tips?

    Hallo allemaal,

    Ik zit in de organisatie van de schoolfeesten bij mij op school en ik ben (al 3 jaar) de lichtman.
    Binnenkort is het weer tijd voor het slotfeest, hier pakken we altijd extra uit.
    Ik wil dit jaar graag iets speciaals, iets dat meteen de aandacht trekt. Helaas heb ik een probleem, namelijk dat de begeleiders niet snel geld aan iets willen besteden.
    Ik geef een voorbeeld, mijn eerste idee was om co2-jets te huren, maar de school heeft daar geen €200,- over voor over.
    Ik hoopte dat een van jullie mij kan helpen, misschien hebben jullie ideeën over wat ik dan kan huren.
    Ik zeg niet dat het niet boven de 200 euro mag komen, er is genoeg geld beschikbaar alleen moet het idee goed genoeg zijn om dat geld ook te mogen gebruiken.
    Het is een lastige situatie, maar ik hoop dat iemand me kan helpen!

    alvast bedankt,
    Tico
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Wat heb je al wel?

    Comment

    • ticovdlaan
      • May 2012
      • 28

      #3
      We hebben aan het plafond een truss hangen (3-hoekige truss hangt in de vorm van een vierkant) met daaraan:
      32x Led par
      6x scanner normaal
      2x scanner barrel
      4x movinghead
      2x Revo
      2x Sunstrip
      1x rookmachine
      1x stroboscoop
      1x laser
      1x spiegelbol

      Dit is altijd aanwezig aangezien alle feesten hiermee gegeven worden (de feesten zijn op school zelf)
      Ik weet dat het niet heel professioneel is, maar het blijft een school en je kunt er zeker een goed feest mee maken.
      Verder hebben we de beschikking over minimaal 8 podiumdelen, 2 extra rookmachines, een aantal gewone parren (gebruiken we meestal als blinder) en 2 t-barren met daaraan 4 led parren.

      Zoals ik al zei worden alle feesten hiermee gehouden, maar bij het slotfeest pakken we altijd extra uit, vorig jaar hebben we daar bijvoorbeeld die 2 extra rookmachines voor aangeschaft, hadden we een rij met vuurwerkfontijntjes en we hadden een DJ booth van wit doek met daarachter 10 (gehuurde) octostrips.

      Edit:
      Ik was even vergeten te vermelden dat we ook nog 3 beamerschermen gebruiken en dat we eigenlijk 6 movingheads hebben.
      Last edited by ticovdlaan; 09-05-12, 21:59.

      Comment

      • Lala
        • Sep 2008
        • 370

        #4
        Vroegah, vroegah toen schoolfeesten nog een drive inn show met 6 parren en een stroboscoop was....

        Hebben jullie geen beamers op school. Ga dan iets met projectie doen?

        Comment

        • ticovdlaan
          • May 2012
          • 28

          #5
          Haha tja, vroeger...
          Sorry, vergeten te vermelden,
          we hebben ook 3 beamer schermen (waarvan 2 vorig jaar aangeschaft voor dat slotfeest)

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by ticovdlaan
            We hebben aan het plafond een truss hangen (3-hoekige truss hangt in de vorm van een vierkant) met daaraan:
            32x Led par
            6x scanner normaal
            2x scanner barrel
            4x movinghead
            2x Revo
            2x Sunstrip
            1x rookmachine
            1x stroboscoop
            1x laser
            1x spiegelbol

            Ik was even vergeten te vermelden dat we ook nog 3 beamerschermen gebruiken en dat we eigenlijk 6 movingheads hebben.
            Inderdaad vroeger hadden wij enkel wat theater spots en verder helemaal niets. Als je hier al niet iets leuks mee kunt maken...
            Vaak is een andere opstelling een groot verschil.

            Heb je een thema?

            Als die lampen er ook uit mogen / verhangen dan zou ik daar eerst eens naar kijken.
            Misschien wat extra truss op het podium, cirkeltje (evt. de delen gebruiken) en dan slim inhangen, leddoekjes of slimme beamer projectie op een niet alledaags formaat scherm.

            Comment

            • ticovdlaan
              • May 2012
              • 28

              #7
              Hier kunnen we zeker iets leuks mee maken, en dat doen we ook al 5 keer per jaar, en we willen dat het slotfeest echt anders is, vandaar!
              De officiële vergadering moet nog komen, maar we hebben waarschijnlijk geen thema.

              Helaas mag ik de meeste lampen niet verhangen, de sunstrips was ik wel van plan om eruit te halen en bij de dj's te hangen. Er is wel een extra truss beschikbaar om op het podium te zetten. wat bedoel je met de delen gebruiken?
              leddoeken is zeker een goed idee, dat zou nog wel eens kunnen lukken!
              en over die beamer projectie ga ik ook nog even nadenken, of je daar niet iets leuks mee kan doen met bijvoorbeeld de Dj Booth.

              Het begin is er, alvast bedankt!

              Comment

              • LauranBraat
                • Dec 2011
                • 27

                #8
                Ff een ander vraagje: waar sturen jullie alles mee aan?

                Comment

                • lightjockey ty
                  • Jan 2010
                  • 36

                  #9
                  bet tip die ik kan geven hier: gebruik eens je eigen hersens en capaciteiten en creativiteit. kies nu eens de moeilijke weg inplaats van de makkelijke door altijd maar om tips te vragen hier (geld voor iedereen dit die soort topics opent) last laatst iemand die tips voor een school project ging vragen. waar gaat het heen....

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10


                    Is een oudje, maar ach.......
                    En NEE, kijk eens verder als licht / geluid.

                    Doe eens deco !

                    Rode loper, champagne flesje, confetti, choco fontein, enz
                    Thema was PROM......uitvoering was prom ( budget )
                    your light !

                    Comment

                    • ticovdlaan
                      • May 2012
                      • 28

                      #11
                      Originally posted by LauranBraat
                      Ff een ander vraagje: waar sturen jullie alles mee aan?
                      Daslight virtual controller 2

                      Comment

                      • ticovdlaan
                        • May 2012
                        • 28

                        #12
                        Originally posted by lightjockey ty
                        bet tip die ik kan geven hier: gebruik eens je eigen hersens en capaciteiten en creativiteit. kies nu eens de moeilijke weg inplaats van de makkelijke door altijd maar om tips te vragen hier (geld voor iedereen dit die soort topics opent) last laatst iemand die tips voor een school project ging vragen. waar gaat het heen....
                        Ja, dat snap ik ook wel, ik heb ook al zeker een tijdje zelf nagedacht en allemaal dingen opgezocht e.d. maar het feest is 19 Juni en als ik dingen wil huren moet dat al op tijd geregeld worden. Ik heb dus niet alle tijd meer en kon niks origineels bedenken. Het moet namelijk niet te veel op andere jaren gaan lijken.
                        Maar ik snap je heel goed! ik dacht alleen, als hier iemand me een goede tip kan geven is dat natuurlijk mooi meegenomen!
                        Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik hier zelf iets op vraag.

                        Comment

                        • ticovdlaan
                          • May 2012
                          • 28

                          #13
                          Originally posted by tha_dj
                          http://www.yourlight.nl/Examenfeest/

                          Is een oudje, maar ach.......
                          En NEE, kijk eens verder als licht / geluid.

                          Doe eens deco !

                          Rode loper, champagne flesje, confetti, choco fontein, enz
                          Thema was PROM......uitvoering was prom ( budget )
                          Dankjewel!
                          je foto's en het idee om meer deco te doen heeft me zeker op een paar ideeën gebracht!
                          Thema prom kan ik helaas niet gebruiken, dat hebben we namelijk altijd halverwege het jaar, maar de ideeën die je nu geeft kan ik ook daarbij gebruiken!

                          Comment

                          • tha_dj
                            • Jan 2004
                            • 375

                            #14
                            Graag gedaan.

                            Kijk, licht geluid is leuk en kan een hoop doen op een evenement.
                            Alleen zonder de biertent, vreetkraam is er op een festival ook weinig te beleven.
                            Iets andere inrichting / belichting in combinatie met wat extra's kan een heel ander gevoel opwekken bij een bezoeker.
                            Wij hadden hier een chocofontein in een hoek gezet met vruchtbar en bij de entree een rode loper en champagne fles.
                            Oftewel, leuke aankomst / binnenkomst en binnen ook nog wat anders als drank en muziek.

                            Nou is er ook bewust voor die lokatie gekozen daar, vanwege de kroonluchters en passende sfeer van de zaal.
                            your light !

                            Comment

                            • ticovdlaan
                              • May 2012
                              • 28

                              #15
                              Originally posted by tha_dj
                              Graag gedaan.

                              Kijk, licht geluid is leuk en kan een hoop doen op een evenement.
                              Alleen zonder de biertent, vreetkraam is er op een festival ook weinig te beleven.
                              Iets andere inrichting / belichting in combinatie met wat extra's kan een heel ander gevoel opwekken bij een bezoeker.
                              Wij hadden hier een chocofontein in een hoek gezet met vruchtbar en bij de entree een rode loper en champagne fles.
                              Oftewel, leuke aankomst / binnenkomst en binnen ook nog wat anders als drank en muziek.

                              Nou is er ook bewust voor die lokatie gekozen daar, vanwege de kroonluchters en passende sfeer van de zaal.
                              Ik ben het helemaal met je eens, veel mensen hebben niet door hoe belangrijk goed licht is, dat merk je pas als je een feest geeft met allemaal kleine stand-alone lampen, licht kan de totale sfeer van de zaal veranderen.

                              Comment

                              Working...