Kalibratieprobleem Eurolite TSL200

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svend
    • Oct 2007
    • 7

    Kalibratieprobleem Eurolite TSL200

    Hallo allen,

    Ik lijk een kalibratieprobleem te hebben met mijn Eurolite TSL200 scan. In DMX modus gaat de scan niet meer door zijn gehele tilt-bereik heen: Bij signaal 0 bereikt de spiegel nog wel zijn onderste 'stopje', bij 255 raakt hij niet meer het bovenste 'stopje'.

    Het probleem deed zich voor het eerst voor doordat de scan vanuit 1 van de ingeprogrammeerde scenes (in Freestyler) niet meer precies op een spiegelbol gericht stond. De spiegel leek toen 1 stap te laag te staan, door de spiegel 1 stap door de motorkracht heen te duwen stond hij weer precies gericht. Nader onderzoek toonde aan dat hij niet meer door het hele bereik gaat.

    Ik heb al geprobeerd om de scan, na een reset, opnieuw te laten kalibreren waarbij de spiegel als uitgangspositie uit de hoogste tilt positie komt (de positie die hij met de motor in principe niet meer bereikt). Dit werkt echter niet. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Of is het een typisch geval van jammer (gelet op kwaliteit van een goedkope Eurolite LED-scan).
  • L1events
    • Mar 2011
    • 21

    #2
    Check voor de zekerheid nog even in freestyler bij output-> show output of je ook daadwerkelijk 255 uitstuurt, en niet per ongeluk instellingen hebt veranderd.
    Als dit het niet is zal er iets in je scanner kapot zijn.
    www.ikmaakhiergeenreclame.nu

    Comment

    • Svend
      • Oct 2007
      • 7

      #3
      Freestyler stuurt correct van 0 tot 255 uit.

      Comment

      Working...