Welke hazer kopen ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dibbus
    • Mar 2012
    • 6

    Welke hazer kopen ?

    Hallo,

    Allereerst wil ik melden dat ik al tijden het forum met veel plezier lees. Al een hoop geleerd !

    Ik weet dat er al een hoop over Hazers is geschreven, meest heb ik ook al gevonden en gelezen.
    1 ding blijft mij onduidelijk: oil crackers, vallen die ook onder het "kopje" hazers of worden die als een aparte categorie gezien ?
    Ik snap dat de werking (compressie) en vloeistof anders is, is mijn conclusie correct dat een oil cracker alleen werkt met CO2 ( zoals MDG ) ?
    Of is dit enkel afhankelijk van de vloeistof die voor het apparaat van toepassing is ?

    Nu ben ik voorbereidend op zoek naar een hazer voor drive-in werk. van gewone zaaltjes tot schuurfeesten.
    De volgende hazers liggen binnen budget maar ik zou graag willen weten of dit goede keuzes zijn of dat er andere (betere) opties zijn.

    Look Unique 2.1
    Antari HZ400
    Jem K1


    AUB geen 2e handjes aanraden, wil graag nieuw en niet iets waarvan onbekend is wat er allemaal mee uitgevreten is.

    Alvast bedankt !
    Dibbus.
  • FLS
    • Aug 2008
    • 72

    #2
    de antari zou ik zoietzo niet aanraden, ik zou eerder voor een unique of een K1 gaan, kwa gewicht en grote is de unique handiger.
    Vloeistof van de unique is alleen duurder dan die van de K1.

    Beide zou ik direct aanraden goede apparaten.
    Direct beter in dit prijs sigment, ik denk dat je de aardig de top al heb met die 2.

    Comment

    • LauranBraat
      • Dec 2011
      • 27

      #3
      Bij het bedrijf waar ik werk, hebben we een Jem K1, vindt ik zelf een zeer fijn apparaat. Wij gebruiken hem meestal zonder DMX. Dan wel op standje ECO. Geeft een zeer mooi effect, vind ik.

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        de jem is denk ik een prima ding, maar heb je hem gezien, naar mijn idee voor drive in veel te groot. Ik heb om die reden voor de 2500Hz gekozen, doet het prima, maar is voor mij eigenlijk ook nog veel te groot van capaciteit. hij moet nog een software update hebben, omdat bij lage volumes de beveiliging inkomt en er dan mee stopt. Over het effect ben ik erg tevreden, geeft precies dat wat ik wil, geen duidelijk zichtbare rook, maar wel de beams. Nu ben ik er van overtuigt dat anderen ( de look?) misschien nog wel beter zijn...

        Comment

        • Dibbus
          • Mar 2012
          • 6

          #5
          Bedankt voor de reacties !

          Ik zei Antari maar bedoelde de Robe versie, had vernomen dat daar beter elementen in zat ??
          Is de Jem magnum een optie ?
          Waarom zit er trouwens zoveel verschil in stroomverbruik: K1- 600 watt & de Look is 1500 watt. Heeft dit veel invloed ?

          Gr,
          Dibbus

          EDIT : Haha zie net dat de Magnum ook aangeraden wordt.
          Last edited by Dibbus; 10-03-12, 22:03.

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Ik zou mezelf afvragen waarom ik een hazer wil, i.p.v. een rookmachine. Als het antwoord is: mooie dunne nevel, zou ik je de Look als kwalitatief beste machine aanraden. Ken de bedragen niet, maar misschien in een Swefog 200 ook betaalbaar (prachtige machine).

            Bekijk de apparaten gewoon zelf, wat voor de 1 "teveel mist is" is voor de andere een beetje nevel... Nogal smaakgevoelig. Meer vermogen = sneller opwarmen, dat kan een voordeel zijn.
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Je zou ook naar de Swefog XEON II Intellahazer kunnen kijken. Dat is een hele mooie machine die in dezelfde categorie als eerder genoemde apparaten (zoals de Look) valt, maar met de Swefog kwaliteit.
              De Swefog 2000 (en 3000) machines gebruiken vloeistof op oliebasis en zijn ook een stuk duurder...

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #8
                Originally posted by DJ Antoon
                de jem is denk ik een prima ding, maar heb je hem gezien, naar mijn idee voor drive in veel te groot. Ik heb om die reden voor de 2500Hz gekozen, doet het prima, maar is voor mij eigenlijk ook nog veel te groot van capaciteit. hij moet nog een software update hebben, omdat bij lage volumes de beveiliging inkomt en er dan mee stopt. Over het effect ben ik erg tevreden, geeft precies dat wat ik wil, geen duidelijk zichtbare rook, maar wel de beams. Nu ben ik er van overtuigt dat anderen ( de look?) misschien nog wel beter zijn...
                de martin 2500hz is een fazer en geen hazer. hij heeft een verwarmings element
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • Dibbus
                  • Mar 2012
                  • 6

                  #9
                  Bedankt voor de reacties.

                  Wij willen een hazer om de (LED) lichteffecten en movingheads beter uit te laten komen zonder meteen de hele zaal vol met rook te pompen. De rookmachine zal meer meegaan als effect.

                  De Jem K1 valt af ( veel te zwaar, 21 kg, pffff, bedankt FLS / Antoon )
                  De Antari / Robe werd ook al afgeraden ( was ook de minste keus )
                  + We willen geen oliebasis.

                  Conclusie we gaan kijken voor een Look Unique.
                  Tenzij iemand een argument heeft waarom dit niet zou moeten, maar dat verwacht ik niet.

                  Gr,
                  Dibbus.

                  Comment

                  • hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

                    #10
                    @David, inderdaad, maar de Look Unique en Swefog Intellahazer zijn strikt genomen ook fazers. Toch werken deze machines niet met reguliere vloeistof (voor zover ik weet werken ze op een andere temperatuur dan een reguliere rookdoos) en creëren ze een lichtere nevel.

                    @Dibbus: de Look Unique is een prima keuze. Zijn behoorlijk betrouwbare machines met een klein formaat. Als het gewicht een issue is dan valt de eerder door mij genoemde Swefog sowieso ook af, want die weegt ook >21kg.

                    Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                    Comment

                    • astatic
                      • Jan 2012
                      • 12

                      #11
                      Kijk ook eens naar de Smoke Factory Tour Hazer II.
                      De enigste hazer die gecertificeerd is met de duitse BGV C1
                      Wij gebruiken deze hazer voor onze lasershows, we hebben dus niets aan rook/fazers omdat deze geen gelijkmatige mist kunnen produceren.
                      Is een zeer compacte Hazer die in een flightcase gebouwd is (handig met vervoeren).
                      Tevens zit er een 5 liter vloeistoftank in de flightcase welke je tijdens het vervoer er niet uit hoeft te halen!
                      Gewicht hazer inclusief flightcase is 18Kg zonder vloeistof.
                      Vervangen vloeistof is een kwestie van nieuwe tank plaatsen en dop met slangetje overzetten en dichtdraaien.
                      Opwarmtijd is binnen de minuut.
                      Vloeistof die deze gebruik is op Water-Glycol basis.
                      Machine heeft een richtprijs van € 1000,- hangt ervan af of je de goedkoopste wil of een met service.
                      Tevens is het ook een hele stille Hazer, Smoke factory levert ook aan tv studios die als wens hadden bij de 2e serie dat ze wat stiller zouden zijn, ik kan bevestigen dat hij erg stil is. (wellicht voor jou minder van belang hahah).
                      Er zit DMX op, 1 kanaal pomp en 1 kanaal fan.
                      website van smoke factory

                      Last edited by astatic; 14-03-12, 07:17.

                      Comment

                      • chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

                        #12
                        Wij hebben de Martin 2500HZ en een Le Maitre en moet zeggen dat je met de Martin weinig zorgen hebt t.o.v. de Le Maitre. De Le Maitre heeft veel onderhoud nodig.
                        Voor een drive-in is de Martin 2500HZ meer dan voldoende. Als je echt groot wil gaan de JEM K1. Wij doen er ook grote zalen mee....
                        Maar zou voorstellen, huur er een en test het. Want mijn bevindingen zijn niet die van een andere.

                        Bij de Martin 2500HZ zit een afstandsbedining bij die in de behuizing kan opgeborgen worden.
                        Als extra moet je een DMX module erbij kopen. Via DMX perfect instelbaar.

                        Enkel de saus van hun gebruiken, gaat erg lang mee ook bij constant gebruik.

                        En dan voor degene die denkt dat het een fazer is ipv hazer. Er zit wel een verwarmingselement in.
                        "The Magnum 2500 Hz is a plug-and-play, easy-to-use hazer suitable for DJ’s, smaller venues, bars, and clubs. With a large fluid container and optional DMX the hazer is ideal for installations.
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                        Comment

                        • Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

                          #13
                          Die Deense fabrikant noemt lampjes met een spiegel ervoor ook scanners... terwijl hier (enkele jaren geleden nog) regelmatig discussies waren dat de scanner was om documenten op je pc te krijgen en de scan om je lampje alle kanten in te laten schijnen.

                          Laatst ook gekeken naar andere hazer/fazer, hebben een Jem 24/7 staan met issues, die waarschijnlijk met firmware update opgelost kunnen worden. Maar mede ook door leeftijd daarvan wat nieuws gekocht. Uiteindelijk een Look Unique 2.1 genomen, andere optie was bv de K1.

                          Look nu paar avonden mee gehad, maar erg tevreden over, zowel afmeting, techniek, vloeistofverbruik als output. Enige nadeel, 5p dmx, waar bijna alles tegenwoordig 3p is.
                          Vitality Show

                          Comment

                          • Zinzi
                            • Jul 2003
                            • 87

                            #14
                            Originally posted by Roeltej

                            Look nu paar avonden mee gehad, maar erg tevreden over, zowel afmeting, techniek, vloeistofverbruik als output. Enige nadeel, 5p dmx, waar bijna alles tegenwoordig 3p is.
                            De 5p dmx aansluiting is in theater toch echt de enige echte standaard en de fabrikant van de Look hazer komt uit de theaterhoek, vandaar.

                            Comment

                            • chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

                              #15
                              Wat betreft de 5 pins en 3 pins, maak een omvormertje van 5-->3 en 3-->5 en je bent er van af. Heb zo'n 10 stuks liggen van elk. Sta je niet voor verassingen.
                              5 pins is normaal de standaard maar de meeste gaan over naar 3 pins en zelfs de "B" merken hebben de twee op hun toestellen staan.
                              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                              Comment

                              Working...