hog 500, doen of niet doen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

    hog 500, doen of niet doen?

    Hi,

    Heb zojuist een aanbieding gekregen voor een hog 500 (voor 1500 euro ex)

    Omdat ik weinig info over deze tafel kon vinden op het forum m.b.t. bruikbaarheid en het nogal een verouderd model is, vroeg ik mij (als licht leek) af of deze tafel nog steeds een goede keus is om "in te stappen" in professionele lichtbediening of dat deze tafel al te veel verouderd is? Het gaat om een tafel voor bediening van rock & roll shows met 4 MH's, sunstrips en nog een hoop LED parren die ik individueel aan wil sturen. Belangrijk vind ik dat alles op 1 tafel te bedienen is zodat je de kleur van je fixtures tegelijk kunt switchen. Ook wil ik een showtje via midi kunnen triggeren (vanwege een komend project).

    Doe alles nu met een laptop/ losse dongle met freestyler maar dat bevalt niet vanwege de slechte bedieningsmogelijkheden (muis). Of zou ik hier vanwege de sunstrips toch beter kunnen kiezen voor een chamsys oplossing? Zit erg te twijfelen... Wat denken jullie?
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #2
    Hog 500/1000 zijn erg fijne tafels zeker voor rock en roll vind 1500 voor een 500 wel duur als je goed zoekt kun je rond de 1500 a 2000 ook een hog 1000 vinden deze heft het dubbele aan playback faders en pallet buttons met displays dit is erg fijn voor het selecteren van je kleuren en gobo's enz
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • MennoSWP
      • Apr 2011
      • 103

      #3
      thanks! hog 1000 heb ik gezien voor 1700 inderdaad, alleen die is me iets te groot, hij zal namelijk ook gebruikt moeten worden op kleinere feestjes en dan kun je daar moeilijk mee aan komen zetten. Maar kun je voor 1500 euro ook iets vergelijkbaars krijgen wat goed werkt of is een hogje toch de beste keus? reden waarom ik zo twijfel is vanwege de moeite die ik moet gaan doen om de sunstrips te programmeren en moet gaan updaten via floppy's...

      Comment

      • Lala
        • Sep 2008
        • 370

        #4
        Hoe meer playbacks je hebt, hoe liever! Die paar centimeter extra, dat moet je maar voor lief nemen, de aantallen playbacks zijn een stuk beter!

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Waarom zou je de sunstrips moeten uploaden?
          Gewoon patchen als dimmers, fx-engine er op los laten en desnoods werken met groups
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

            #6
            Even een beetje off-topic, maar ik zie vaker langskomen dat mensen 2e hands apparatuur op het internet vinden. Waar zoeken jullie dan? Ik heb al vaker gezocht, maar kan nooit echt iets vinden... Buiten Marktplaats, speurders etc. natuurlijk, al staat daar qua lichttechniek en vooral sturingen op dit formaat niet veel op. Gaan jullie bij dealers langs ofzo?
            Jeroen van Geffen

            Comment

            • dubaifrank
              • Sep 2008
              • 35

              #7
              Beste,

              Voor 200euro extra zou ik meteen voor die Hog1000 gaan!!! meer faders meer pallet/executer buttons meer Console!!
              Frank Schotman
              AED Distribution

              ***without Lights it just Radio***

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #8
                Hoi menno, sunstrips kun je gewoon via fx generator doen, moet je wel ff van de hog2 een dimmer shape hebben
                die kun je gewoon uit de hog 2 pc trekken
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

                  #9
                  Originally posted by DMiXed
                  Even een beetje off-topic, maar ik zie vaker langskomen dat mensen 2e hands apparatuur op het internet vinden. Waar zoeken jullie dan? Ik heb al vaker gezocht, maar kan nooit echt iets vinden... Buiten Marktplaats, speurders etc. natuurlijk, al staat daar qua lichttechniek en vooral sturingen op dit formaat niet veel op. Gaan jullie bij dealers langs ofzo?
                  zoekt en gij zult vinden: www.heuff.nl www.zichtlijnen.nl www.lightdeal.nl www.rentall.eu. www.okesjon.nl
                  zo kan ik nog wel ff doorgaaan meer dan krijg je beetje lang lijstje
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                  Comment

                  • FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

                    #10
                    Voor iets meer dan 1500,- een avolites titan mobile kopen, laptop heb je vast nog liggen ergens..

                    Dan heb je een modern product, moderne software, en nog minder plek nodig.
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                    Comment

                    • MennoSWP
                      • Apr 2011
                      • 103

                      #11
                      Originally posted by FiëstaLj
                      Voor iets meer dan 1500,- een avolites titan mobile kopen, laptop heb je vast nog liggen ergens..

                      Dan heb je een modern product, moderne software, en nog minder plek nodig.
                      Dank je!! Zoiets zocht ik inderdaad. Ga maandag eens bellen wat voor prijsje ik kan vinden.

                      Comment

                      • pieturp
                        • Jul 2010
                        • 70

                        #12
                        Vind zelf een Hog behoorlijk fijner werken dan een AVO. Mja, da's misschien ook persoonlijk
                        ... en etcetera en zo

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Originally posted by pieturp
                          Vind zelf een Hog behoorlijk fijner werken dan een AVO. Mja, da's misschien ook persoonlijk
                          Nieuwe titan software al geprobeerd ? Is een groot verschil met de oude pearls hoor !
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • pieturp
                            • Jul 2010
                            • 70

                            #14
                            Nope. Moet 't nog 'ns ergens tegen gaan komen
                            ... en etcetera en zo

                            Comment

                            Working...