Glaciator JEM of MDG ICE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    Glaciator JEM of MDG ICE

    Kan er iemand mij iemand uit ervaring vertellen het gebruik van de Glaciator Jem of MDG hoe die werkt in praktijk, kwestie van omhoog komende rook bij warmte, dekking in m2 etc....
    Dat de ene CO2 nodig heeft de andere niet is mij wel duidelijk en de prijzen ook. We zouden er een vloer van 100m2 mee willen voorzien.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    #2
    Gezien er redelijk wat zalen theaters en andere zijn waar je GEEN CO2 mag gebruiken overgegaan naar de Glaciator van Jem.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

    Comment

    • geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

      #3
      Bij welke theaters dan?? Mag er dan ook geen CO2 meer in de tapinstallatie van het theater...???? Kom met MDG langs alle grote theaters, zowel ICE Fog als Hazer...????
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        belgie <-> nederland? Of volgens de jem verkoper?

        Comment

        • geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

          #5
          Ik zit in Nederland en kan het me echt niet voorstellen, ben benieuwd naar het verhaal van Chippie.
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

          Comment

          • chippie
            • Jul 2006
            • 528

            #6
            Hier in het zuiden is er al een zaal waar het niet doorgaat. En collega's van mij hebben er ook al enkele opgenoemd.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Wat word dan als oorzaak genoemd, veiligheid?

              Comment

              • chippie
                • Jul 2006
                • 528

                #8
                Een van de reden zou veiligheid zijn, ontploffingsgevaar.......bij zalen waar geen voldoende verluchting is geen gebruik toegestaan.
                (Nu eerlijk, als je CO2 busje laat leeglopen bevriest de hele handel. Brandvlekken van bevriezing is ook een item. Neemt zuustof weg en is niet "groen", footprint)
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Ontploffingsgevaar bij CO2 is toch tamelijk lastig... Het is al een keer ontploft namelijk.
                  Verder zit er in de lucht per definitie CO2, want dat ademen we uit. Denk dat iemand CO en CO2 door elkaar haalt.

                  Verder moet je het ook als droogijs kopen, en in een warm-water-bak donderen. Perfecte laag laaghangende rook.

                  Comment

                  • geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

                    #10
                    Originally posted by chippie
                    Hier in het zuiden is er al een zaal waar het niet doorgaat. En collega's van mij hebben er ook al enkele opgenoemd.
                    Waar dan??? Een CO2 fles met steigbuis kan niet verboden zijn in een theater! Dat betekent dat MDG zijn deuren kan sluiten als dit een feit wordt. En alle biertap installaties aangepast dienen te worden
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

                    Comment

                    • Paul10
                      • May 2012
                      • 122

                      #11
                      Originally posted by chippie
                      Gezien er redelijk wat zalen theaters en andere zijn waar je GEEN CO2 mag gebruiken
                      Ik ben zeer benieuwd welke zalen, tour al zeker een jaar met een CO2 hazer, nog nooit gehoord dat het niet mag, of dat ze überhaupt een probleem hebben met het gebruik ervan. toch zeker 100 zalen in Nederland gehad, waarvan een groot deel in "het zuiden" lees Brabant.(voor mij is utrecht trouwens ook "het zuiden"
                      Neemt zuustof weg
                      wat bedoel je hiermee? dat zuurstof oplost door co2?
                      en is niet "groen"
                      Hoezo? enig idee waar ze het vandaan halen als ze het in een fles stoppen? volgens mij verplaats je het alleen maar. Enig idee wat die electrische koelkast van JEM verbruikt? lekker groen.
                      Een van de reden zou veiligheid zijn, ontploffingsgevaar
                      Dit zou kunnen als de fles meer dan 80% gevuld is, maar dan is er een prutser geweest die zijn eigen flessen vult zonder ze te wegen.., kunnen we spanning op het net ook wel verbieden.
                      bij zalen waar geen voldoende verluchting is geen gebruik toegestaan
                      . zou ik ook geen mensen in de zaal toelaten, produceren ook VEEEL CO2, meer dan ik ooit met mijn flesje kan halen.

                      als je CO2 busje laat leeglopen bevriest de hele handel
                      .Als je je vinger in een wandcontactdoos stopt ga je dood, niet doen dus!

                      Rookmachines, hazers die gebruikmaken van CO2(= zonder stijgbuis) en rook koelers (= met stijgbuis, vergassing van de vloeibare co2 onttrekt de warmte uit de omgeving = koelen vraag maar aan de loodgieter) gebruiken zo weinig CO2, dat dit geen gevaar gaat vormen. Mocht je het niet vertrouwen, er is meetapparatuur die het % CO2 meet in de lucht.

                      Comment

                      • Paul10
                        • May 2012
                        • 122

                        #12
                        O,ja dan nog verstikking misschien als gevaar? 1x10KG fles zeg op 50 bar geeft 500L CO2. als ik deze hoeveelheid laat vervliegen in een ruitmte van 20x20x10M= 4000m3 = 4.000.000L kom ik uit op 0,002% verhoging van CO2 in de lucht. Het percentage CO2 van de lucht bedraagt thans ruim 0,04 %.

                        Oja, ook alle brandblussers de deur uit!!!

                        Comment

                        Working...