De toekomst betreft Led verlichting.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KevinL
    • Jan 2012
    • 2

    De toekomst betreft Led verlichting.

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum maar ben al enige jaren zeer geïnteresseerd in de wereld van licht & geluid. Sinds begin vorig schooljaar studeer ik Podium & evenementen techniek aan de school voor de kunsten van het Noorderpoort in Groningen.
    Nou heb ik afgelopen week een opdracht gekregen van mijn docent waarin ik een onderzoek moet doen naar de toekomst van led verlichting.
    Graag zou ik jullie mening daar over weten en misschien kunnen jullie ervaringen met mij delen betreft led verlichting.

    Ik hoop dat jullie het niet als vervelend ervaren dat ik dit met jullie deel.
    Ik hoop hier gewoon wat van te leren aangezien ik zelf vooral in de wereld van licht nog heel erg nieuw ben.

    Als jullie meer duidelijkheid willen betreft mijn vraag, stel je vraag gerust.

    Alvast bedankt voor de mensen die mij willen helpen !

    Met vriendelijke groet,

    Kevin
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Ik ga je huiswerk niet maken, maar ik ga je een voorzet geven. Vermoedelijk ga je dit niet doen omdat de meeste die dit soort vragen stellen luie donders zijn, maar ik geef je het voordeel van de twijfel en je de kans om het tegendeel te bewijzen.

    Tip: zoek even op internet naar een inventation code voor ISE2012, en bezoek die beurs! (Gratis met inventation code en vooraf aanmelding, alleen treinkaartje naar Amsterdam nodig. Neem een vriend mee en ga 's avonds op stap om het nuttige met het aangename te verenigen). Post je bevindingen van de beurs.

    Kijk eens wat er 5 jaar geleden aan ledverlichting was, wat er nu is en alles wat er tussenin zit. Bekijk wat er in die tijd aan progressie gemaakt is en verbeterd is. Post dat dan hier.
    Als je ziet wat er dan nu mogelijk is, ga je op het forum opzoeken wat de voordelen en nadelen van moderne LED verlichting is. (Voorbeeld: voorheen hadden we veel last van kleurenschaduwen, tegenwoordig speelt dat veel minder). Wederom: posten.

    Vervolgens ga je bedenken wat mogelijke oplossingen zouden zijn voor bovenstaande nadelen. Houdt het conceptueel, je wordt niet opgeleid tot R&D'er. Laat maar eens zien wat je bedacht hebt.

    Als laatste laat je je fantasie op de vrije loop, en ga je bedenken wat er nog meer voor een onwijs gave mogelijkheden en toepassingen er wel niet zouden zijn of bijkomen als een of meerdere van die bovenstaande nadelen wordt/worden opgelost. Posten!!!!

    Als je op die manier alles netjes laat zien dan kunnen wij daar aanvullingen en verbeteringen op geven. Maar het initiatief moet bij jou liggen. Als laatste hoef je dan alleen maar je post en het commentaar daarop te verwerken tot een verslag. Da's peanuts.

    Maar nogmaals, ik vrees dat je bovenstaand niet gaat waarmaken. Please proof me wrong.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    Working...