Expression 5000 probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tymen Abels
    • Jan 2012
    • 2

    Expression 5000 probleem

    Hallo,

    Bij het bedrijf waarvoor ik werk hebben wij een aantal expression 5000 lampen van Showtec
    Na een aantal maanden zonder problemen vertonen enkele nu een probleem.

    Het probleem kan als volgt omschreven worden.

    De lamp is op een stroomgroep aangsloten die verder onbelast is en er zit geen dmx kabel aan.
    Onregelmatig gaan een of meerdere circuits leds branden en weer uit.
    Dit kan omschreven worden als een random strobe.
    Het treedt op wanneer de pan en tilt draaien.

    wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?

    Ik heb een dmx storing uit kunnen sluiten omdat ik deze getest heb met en zonder dmx signaal. plus dat de storing al voorkomt voor dat de dmx is aangesloten.
    Zelfs wanneer de lamp na het insteken van de stroom zich aan het resetten is, laat deze storing zich al zien.

    Ook stroomgroep als oorzaak kan ik uitsluiten omdat ik alle lampen op precies dezelfde stroomgroep getest heb en er maar enkele zijn die de storing laten zien.

    alvast bedankt
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    Gaan de LEDS ook aan als hij stilstaat in bepaalde stand of gebeurt het alleen als de head draait ?

    Het zou een draadbreuk kunnen zijn maar natuurlijk ook iets in het besturingssysteem van de lamp ( en ) zelf
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • kristofb
      • Sep 2006
      • 91

      #3
      dit is een probleem op je control channel... hierop heb je wss een dimmer curve gezet of iets dergelijks... bij grandma zit het onder de encoder "mode" bij de dimmer.... succes

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        op de pearls hebben we er hier ook geen last van, misschien was het een vervuild groepje ofzo tymen, de set in budel draaid al 3 weken zonder storing.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        Working...