Theaterlicht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henkharbers
    • Feb 2005
    • 6

    Theaterlicht

    Voor een redelijk low budget amateur theaterproject ben ik een lichtplan aan het maken.

    We spelen in het locale theater maar dan in de breedte van de zaal
    Omdat we anders spelen als de zaal bedoeld is is er geen rigging aanwezig en zullen we zelf creatief moeten zijn.
    Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren

    voor een grafische weergave van het decor/speelvlak:


    er wordt gespeelt op de vloer op het donkere speelvlak en op de loopbrug waar de personen staan.
    De basis gegevens :
    Breedte speelvlak 15 meter
    diepte speelvlak 6 meter
    loopbrug 2.6 meter hoogte 1.5 meter diep, 6 meter lang
    zwembad is een echte bak met water

    sfeer is een oostblok gevangenis op de binnenplaats/luchtplaats
    kil en grauwe sfeer

    op grond is meeste spel waarbij men opkomt vanuit de 2 deuren in achtermuur, zijnde de cellen
    scenes op loopbrug worden eruit getild met vrijwel donker speelvlak enkel licht op brug waar de bewakers staan
    moordscene in zwembad wordt eruit getild met vrijwel donker speelvlak en toplicht op zwembad
    Tussen publiek en spelers wordt een bouwhek gezet waar publiek door heen moet kijken

    Ik kan achter de tribune 3 of 4 statieven kwijt voor frontlicht, 6 meter voor voor rand speelvlak, ca 4.5 meter hoog
    Tegenlicht ca 1.5 meter vanaf achtermuur ca. 5 meter hoogte enkel aan zijkanten van speelvlak
    Trus boven hele speelvlak is niet mogelijk

    Ik zat te denken aan:

    speelvlak op grond totaal front 8x 1000W PC filter 211
    speelvlak op brug 3x 1000W PC 201 of 203
    Tegenlicht vanuit zijkant hoog 4x Fresnel 500W 181
    Topspot op zwembad 1x 500 W PC (kleur ??)
    2x onderwaterspot in water recht omhoog op spelers in het water
    Ruimtes achter de deuren indirect verlicht 3x 500W bouwlamp Filter G680
    Omdat achtermuur wit is (dus niet paars zoals op tekening) en ik niet met tegenlicht achter de spelers kan komen als ze dicht tegen de muur staan wil ik enkel industriele wandarmaturen op muur schroeven met gloeilampen erin de muur wat aanlichten.

    Ik kan niet goed inschatten of aantallen en vermogen wel beetje klopen en of men nog geniale andere ideen heeft.
Working...