Elation Event Bar

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Elation Event Bar

    Heb vandaag deze balk binnen gekregen.

    In mijn ogen een leuk innovatief effect.

    Het is een balk met 4x pinspot ( LED 3w wit ) in 12 of 6 graden bundel.

    Eke pinspot heeft een pan en tilt beweging.

    Dus je hebt 4 bewegende spots op een balk ( soort van T4 )

    Voor degene niet begrijpen wat ik bedoel hier een filmpje van ADJ.

    Ding kost 300 euro en is echt een leuk item in mijn ogen.

    Iemand al wat meer ervaring met dit effect en zo ja wat zijn de voor en nadelen ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

    #2
    Ziet er in mijn ogen wel erg kwetsbaar uit. Ook jammer dat er maar een 3 watt ledspotje inzit.
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      tja at is kwetsbaar ? Doe je het vaak vervoeren kun je er een case voor laten maken. Een parspot is ook kwetsbaar.

      Ik denk dat er in de toekomst nog wel een zwaardere versie komt met mss wel tricolour LED en eventueel gobo's.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Tricolor LEDS zou een toevoeging zijn (met relatief lage meerkosten). Gobo's zou te dicht bij een MH komen wat mij betreft, dan is er geen meerwaarde meer en zal de prijs ook significant stijgen.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #5
          Originally posted by renevanh
          Tricolor LEDS zou een toevoeging zijn (met relatief lage meerkosten). Gobo's zou te dicht bij een MH komen wat mij betreft, dan is er geen meerwaarde meer en zal de prijs ook significant stijgen.
          Mee eens, al vind ik ze nu al best leuk als je bekijkt wat voor een nauw bundeltje eruit komt.

          Vroeger reden we ook met rijtjes PAR36 pinspots de schoolfeesten af, en ik vind het zelf ook een beetje wat weg hebben van die retro-effecten met pinspot-gordijntjes. Lijkt me best een gaaf effect in combinatie met een of een paar spiegelbollen.
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #6
            Het lijkt mij een effect dat je met minimaal 2stuks zou moeten hebben. Hoewel een balk ook leuk effect geeft.

            Ik heb er nu 6 graden lensen in gedaan en dat vind ik een vooruitgang. Bundel is veel strakker en rijkt ook verder ook is het nu voor het oog net iets meer lichtopbrengs, komt omdat ie ie nu meer gebundeld is, is gewoon gezichtsbedrog denk ik.
            Last edited by Rolandino; 09-01-12, 21:42.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by Rolandino
              Het lijkt mij een effect dat je met minimaal 2stuks zou moeten hebben.
              Ik neem aan dat de electronica zo (in de balk) gemaakt is dat je er dus altijd 4 naast elkaar op een balk hebt, alla de oude robocollor van martin. Of bedoel je 2x set van 4?
              Ik vind het er ook erg leuk uitzien, is het ook zo compact als dat het lijkt? Is het ook nog makkelijk rechtopstaand te monteren?
              En zeker jammer dat er (nog) geen tricolor led uitvoering is. Voor drive in zou dat mooi zijn. Ik neem aan dat het wel dimbaar is?

              Comment

              • dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

                #8
                vind de licht opbrengst nou niet echt dat je zegt wow,

                multicolor leds zou een toevoeging zijn idd, ik heb nu zelf van chauvet een aantal 6 bars helaas kun je deze alleen op een vast punt zetten. combi van deze 2 zou ideaal zijn.

                meerdere verbeterd zeker het effect, http://www.youtube.com/watch?v=90GGBFRcoQs
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #9
                  Originally posted by dj-inkognito
                  vind de licht opbrengst nou niet echt dat je zegt wow,

                  multicolor leds zou een toevoeging zijn idd, ik heb nu zelf van chauvet een aantal 6 bars helaas kun je deze alleen op een vast punt zetten. combi van deze 2 zou ideaal zijn.
                  Je kan de witte spots natuurlijk ook combineren met RGB strips. Even gek gedacht kun je ook filters (of zelfs scrollers) voor de Event Bar-lampjes doen voor een ander kleurtje. De warmteproductie van die dingen is niks vergeleken bij een PAR36.

                  Feit is wel dat we steeds meer leuk LED-materiaal op de markt komt. Hoe zouden deze het doen in de verhuur?
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

                    #10
                    ik heb nu zelf van chauvet een aantal 6 bars helaas kun je deze alleen op een vast punt zetten. combi van deze 2 zou ideaal zijn.

                    Deze balkjes heb ik gehad. De kleurwisseling is slecht maar voor het geld ( 169,00 ) zeker een leuke aanvulling en eens wat anders dan de 4-bar.

                    De Event Bar kun je vergelijken met PAR36 spot echter heeft deze een pan tilt beweging.

                    Toch heeft dit meer effect dan een PAR36 spot ( is echt wit licht en een smallere bundel )

                    Balk heeft 25 DMX kanalen ( elke spot heeft een Pan / Tilt beweging, Fine , Dimmer, Strobe ) dit x4 is 24 kanaals plus 1 kanaal is er voor de programma's

                    Ik vindt het juist mooi dat het wit is Het geeft een xtra dimensie tussen de gekleurde parren en effecten.

                    In het verleden werden idd 6bars met par 36 gebruikt voor backlight of een aircraft effect te creeren.

                    Kortom ik ben er tevreden mee ( prijs / kwaliteitsverhouding ) en ga er meerdere aanschaffen, is een leuke aanwinst in de lichtshow en een leuke eye-catcher.

                    Ik bedoel voor de prijs van 300 is het geen miskoop.

                    Je kunt ze zo fabriek af niet verticaal hangen. Dat is wel jammer.
                    Last edited by Rolandino; 09-01-12, 23:25.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      Originally posted by Rolandino
                      Je kunt ze zo fabriek af niet verticaal hangen. Dat is wel jammer.
                      hoe bedoel je dat?

                      Mag het niet? Of zitten er geen bevestigingen voor aan de behuizing?
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        Je kunt geen klemmen hangen aan de kopse kanten. ( zoals bij de sunstrip aktief ) Er zit alleen een beugel bij die op de balk gemnteerd word zoals bij en movinghead. Deze zit in ht midden van de balk.

                        Je kan hem natuurlijk wel dwars hangen maar met een ophangpunt in het midden lijkt mij dat niet fijn.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          @Rolandino Bevalt de event bar toch niet, aangezien ik hem nieuw in doos op heuff zie staan?

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            #14
                            Ik heb er 12 staan op dit moment. Voor 300 euro in BTW p/st is het echt geen miskoop hoor.

                            Ze werken super ook op Sunlite. Is ff wat proggen maar het werkt nu goed ( als ik de settings invoer volgens DMX tabel werkt het niet ) Nu een nieuwe file aangemaakt ( dus nieuwe head ) met 3 DMX kanalen. Balk op 12 zetten en 4 heads invoeren bij patchen, Super werkt dat.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              ik zeg film
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...