Ledparren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xtreme18
    • Aug 2005
    • 53

    Ledparren

    Beste medeforumers,

    ik heb vier jaar geleden een aantal ledparren van JB Systems (par 64) geinstalleerd in een discotheek. Na zo'n 2,5jaar begonnen de eerste ledjes al uit te vallen en nu na vier jaar werkt geen enkele ledpar meer naar behoren. DE importeur heeft er toen wel een aantal gerepareerd, maar eer dat ze weer netjes in het trussje hingen werkte de andere helft van de leds al niet meer.

    Zijn er meer mensen die hier toevallig ervaring mee hebben?

    Op dit moment willen we ze dus eventueel vervangen, maar welke ledparren kan ik hier het beste voor gebruiken? Ze geven "onofficieel" 1miljoen branduren mee, maar op de rest van de par natuurlijk maar 1 jaar garantie!

    Er is geen superbudget beschikbaar, maar in de prijs catergorie zoals JB Systems (139europ.s.)
    Er hingen er 48, maar door flink schrappen gaan we er dus 16 opnieuw aanschaffen....

    Wie weet welke?

    alvast bedankt!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Ik heb me ook al afgevraagd hoe dit in elkaar zit met leds. Kun je die gewoon vervangen?

    Comment

    • LJ Gerrit
      • Apr 2002
      • 479

      #3
      Ik zou toch overwegen om een iets betere kwaliteit te nemen. Ja, is duurder maar dan maar wat door sparen.
      Bij de betere fabrikanten heb minimaal 2 jaar garantie (europese wetgeving) en zijn de led's met een beetje technisch inzicht goed te vervangen mocht er toch een maandagochtend exemplaar tussen zitten.
      Zoek je een led par met lossen RGB led's, Tri-colour of zelfs de RGBW Quad colour exemplaren?
      Op dit moment ben ik erg onder de indruk van de ROBE Ledforce par 18 RGBW 25° (18x5W quad color)

      http://www.robe.cz/products/article/ledforce-18TM-rgbw/
      Last edited by moderator; 07-01-12, 19:58. Reason: link aangepast
      ------------------------------------------------
      Without colour, there is no perception
      ------------------------------------------------
      MvG

      Gerrit Schottert
      Controllux

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        2 jaar garantie is enkel van toepassing voor consumers... koop je B2B dan is het europees wettelijk minimum 1 jaar, tenzij de producent/leverancier er een jaartje bij wil doen voor jouw mooi ogen.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

          #5
          Ik ben zeer te spreken over dit setje: http://www.glxlighting.com/products.html en dan de Led stage 4. Deze heb ik aangeschaft en tot nu toe geen problemen mee gehad. Zit een voetpedaal bij en heeft een goede lichtopbrengst. Het enige wat ik jammer vindt is dat je de ledjes zo kan zien (de verschillende kleuren), maar dit levert niet in op kwaliteit.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Heeft iemand ervaring met ledspots met een fresnel lens?

            Comment

            • vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

              #7
              wij hebben hier de ledparren van showtec in gebruik.
              kosten geen drol en als er is een keer 1 kapot gaat koop je toch gewoon een nieuwe... dingen kosten geen drol dus mag een keer stuk gaan...

              Oja en die worden on the road gebruikt en maken dus best wel wat mee zo af en toe. Denk dat we tot nu toe een stuk of 8 kapotte hebben gehad in al die tijd.
              En al die tijd is ongeveer 3 jaar nu ofzo...

              Comment

              • Roelande
                • Jan 2009
                • 140

                #8
                Originally posted by radioactivediscoshow
                wij hebben hier de ledparren van showtec in gebruik.
                kosten geen drol en als er is een keer 1 kapot gaat koop je toch gewoon een nieuwe...
                idem...


                "Kapot" betekent bij ons meestal dat de dmx niet meer naar behoren werkt maar voor standalone zijn die parren nog goed bruikbaar.

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by radioactivediscoshow
                  Denk dat we tot nu toe een stuk of 8 kapotte hebben gehad in al die tijd.
                  En al die tijd is ongeveer 3 jaar nu ofzo...
                  Op een totaal aantal van?
                  Ik vind 8 defecte parren in 3 jaar tijd gewoon veel, ik neem aan dat je er geen honderden hebt... dus procentueel is het veel.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by DJ Antoon
                    Op een totaal aantal van?
                    Ik vind 8 defecte parren in 3 jaar tijd gewoon veel, ik neem aan dat je er geen honderden hebt... dus procentueel is het veel.
                    ²
                    Zeker als je het defect moet vaststellen tijdens een klus.

                    Comment

                    • vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

                      #11
                      zijn er 8 defect en ja wij hebben er wel meer dan 100... zijn er zo'n 150 in constante verhuur en die komen eigenlijk weinig tot nooit thuis...
                      verder hebben we er nog 50 aan huis staan om overige klanten te kunnen voorzien... dus valt dat aantal van 8 best mee toch?

                      het gaat inderdaad vaak om de dmx alleen de "stagehands" zijn niet altijd voorzichtig dus zijn ook wel is ivm deuken...

                      kortom het valt best mee en is gewoon een goed product, uiteraard wel altijd even een wit kleuren filter ervoor want dan zien ze er gewoon wat mooier uit

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Originally posted by radioactivediscoshow
                        zijn er 8 defect en ja wij hebben er wel meer dan 100... zijn er zo'n 150 in constante verhuur en die komen eigenlijk weinig tot nooit thuis...
                        verder hebben we er nog 50 aan huis staan om overige klanten te kunnen voorzien... dus valt dat aantal van 8 best mee toch?
                        Ok, ik ging er niet vanuit dat iemand van 25 die elektricien is (en hier discoshow heet) honderden led parren heeft... mijn fout.
                        Defect door lomp gebruik hoef je ook niet mee te tellen, daar ben ik het mee eens.

                        Comment

                        Working...