licht-advies bij pop/rock band

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    licht-advies bij pop/rock band

    Hallo

    Ik speel in een pop/rock cover band. Bij grotere optredens wordt geluid en licht netjes verzorgd of we huren het zelf professioneel in. Voor kleine optredens heb ik een basis-setje die we dus zo nu en dan opstellen.

    Het licht doe ik een beetje op gevoel maar dat kan met de middelen die we hebben vast beter. Wat we nu doen:

    Links en rechts voor de band 2 x 4 PAR56. Links en rechts gebruik ik de standaard kleuren (dus 1x geel, groen, blauw en rood). De 2 gele filters zet ik aan beide zijden het verste van de band af - zodat het een beetje frontlicht geeft. Met een kleine lichttafel stel ik dan een minimum-niveau in voor iedere lamp - zodat we basislicht hebben en vervolgens laat ik een hele lange chase lopen, ca. 200 scenes, die langzaam (5 a 10 sec/stap) en vloeiend wordt doorlopen.

    Wat zou ik kunnen verbeteren?
    En meer specifiek, welke kleuren zouden we bijvoorbeeld beter kunnen gebruiken ipv het standaard geel/rood/groen/blauw?
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • pieturp
    • Jul 2010
    • 70

    #2
    Qua kleur: écht alles behalve die "standaard" kleuren die je noemt

    Kies dan bij voorkeur voor iets "warms" en iets "kouds" om mee af te kunnen wisselen per nummer. (In 't simpelste geval een rood-tint en iets blauwigs, maar je kunt veel meer bedenken dat "warm" of juist "koud" overkomt)

    Qua plaatsing en focusing: kijk eens naar andere acts (ja ook die mega grote shows). Serieus, daar kun je echt veel van leren. Ik zou sowieso nog investeren in wat losse parren met een dimmertje. Dan zit je wat minder vast aan die four-bar constructies en kun je ook eens iets met floor-parren creëren.
    ... en etcetera en zo

    Comment

    • SH1000
      • Dec 2009
      • 220

      #3
      Originally posted by pieturp
      Qua kleur: écht alles behalve die "standaard" kleuren die je noemt
      ik zal inderdaad eens met wat andere kleuren expirimenteren. Mischien nog tips met veel gebruikte nrs?

      Originally posted by pieturp
      Kies dan bij voorkeur voor iets "warms" en iets "kouds" om mee af te kunnen wisselen per nummer.
      Het wisselen per nummer gaat niet lukken. Het gaat met name om de "zeer kleine" optredens waarbij ik (als muzikant) zelf ook het geluid en licht doe. Ik kom dus eigenlijk ogen en oren te kort en beperk me daarom tot het aanzetten bij het begin van een set een uitzetten aan het einde.
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

      Comment

      Working...