Dmx probleem sunlite dongle

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

    Dmx probleem sunlite dongle

    Dag mensen,

    Iedereen heeft wel eens een dmx probleempje meegemaakt, maar ik heb weer eens iets dat nieuw is voor mij..

    Ik werk al jaren lang zeer tevreden met sunlite, en installeer dit dan ook regelmatig her en der.
    Nu beschik ik zelf over de sunlite suite dongles, maar tegenwoordig kun je alleen de suite2 dongles kopen.

    Nu heb ik vorige week een systeem geplaatst, en daar voor een nieuwe dongle besteld voor de klant (suite2) maar draai gewoon de 2006 software.

    Nu loop ik tegen het volgende probleem: de led vloer knippert/stoort op een groot aantal panelen,
    Met de oude type dongles(die ik dus zelf heb) is er niets aan de hand...
    Vreemd.. Dus heb ik de de DMX tester er maar eens aangehangen, de waarden die de dongles uit lijken te sturen zijn gelijk, het enige verschil lijkt te zijn dat:
    De oude type dongles 20 f/ps uit sturen en de nieuwe 40!
    Lijkt mij opzich geen probleem, maar de led drivers vinden dit blijkbaar niet fijn..

    Hebben jullie ook wel eens dergelijke storingen meegemaakt?
    Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
    Zou de dongle ook verder niet goed zijn? En zal ik hem gewoon terugsturen/ruilen?

    Ps: dmx signaal is na 1 meter van de dongle al geboost door een nieuwe LSC dmx splitter/booster,
    Met of zonder de booster.. Maakt geen verschil in storing!

    Groeten,

    Kevin
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    volgens mij moet je de oude software updaten voor gebruik met de nwe suite dongle.

    ik denk als je Suite2 installeert je dan van het probleem af bent.

    Ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwe type dongels niet 100% werken met de oudere software.