Dmx probleem sunlite dongle

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

    Dmx probleem sunlite dongle

    Dag mensen,

    Iedereen heeft wel eens een dmx probleempje meegemaakt, maar ik heb weer eens iets dat nieuw is voor mij..

    Ik werk al jaren lang zeer tevreden met sunlite, en installeer dit dan ook regelmatig her en der.
    Nu beschik ik zelf over de sunlite suite dongles, maar tegenwoordig kun je alleen de suite2 dongles kopen.

    Nu heb ik vorige week een systeem geplaatst, en daar voor een nieuwe dongle besteld voor de klant (suite2) maar draai gewoon de 2006 software.

    Nu loop ik tegen het volgende probleem: de led vloer knippert/stoort op een groot aantal panelen,
    Met de oude type dongles(die ik dus zelf heb) is er niets aan de hand...
    Vreemd.. Dus heb ik de de DMX tester er maar eens aangehangen, de waarden die de dongles uit lijken te sturen zijn gelijk, het enige verschil lijkt te zijn dat:
    De oude type dongles 20 f/ps uit sturen en de nieuwe 40!
    Lijkt mij opzich geen probleem, maar de led drivers vinden dit blijkbaar niet fijn..

    Hebben jullie ook wel eens dergelijke storingen meegemaakt?
    Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
    Zou de dongle ook verder niet goed zijn? En zal ik hem gewoon terugsturen/ruilen?

    Ps: dmx signaal is na 1 meter van de dongle al geboost door een nieuwe LSC dmx splitter/booster,
    Met of zonder de booster.. Maakt geen verschil in storing!

    Groeten,

    Kevin
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    volgens mij moet je de oude software updaten voor gebruik met de nwe suite dongle.

    ik denk als je Suite2 installeert je dan van het probleem af bent.

    Ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwe type dongels niet 100% werken met de oudere software.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

      #3
      Dat zou ik kunnen doen, echter wil ik suite2 eerst 100procent kennen voordat ik dit verkoop aan een klant. Ik heb gelezen dat suite2 dongles gewoon met 2006 werken, ik zal even contact opnemen met nicolaudie om dit probleem voor te leggen..

      Ps:ik heb de nieuwe software versie evan 2006 geinstalleerd die wordt bijgeleverd op de cd rom, met de nieuwe drivers, en de dongle wordt ook wel gewoon herkent.
      Last edited by LJKEVIN; 18-12-11, 15:50.
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #4
        Het is vast een overbodige vraag, maar heb je een terminator geplaatst? Ik kan me voorstellen dat dit nog belangrijker is met een twee maal zo hoge framerate.

        Comment

        • LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

          #5
          Beste Carl,

          Dat is geen overbodige vraag.. maar wees gerust.. die zitten erin

          MAAR.. HET PROBLEEM IS OPGELOST!
          Even een toelichting voor een ieder die dit probleem ook mee maakt.

          De nieuwe dongles zijn in te stellen d.m.v. software, echter.. wordt deze software geinstalleerd indien je suite2 installeert vanaf de cdrom of download.
          Hierbij installeert hij het tooltje: "hardware configuration tool".
          Indien je dit opent, kun je allerlei zaken m.b.t. firmware, testfuncties, softwarematig omdraaien van aansluitingen(in/out), en timing instellen.

          Laat ik nou net tabblad timing nodig zijn..
          Opgelost dus..(althans volgens mijn DMX tester, ik zal van de week testen of dit ook daadwerkelijk het probleem op lost (maar dit verwacht ik wel).

          Vervolgens kun je wel gewoon de dongle gebruiken met de 2006 software.

          Perfect mail contact gehad met Nicolaudie, dus.. mocht je twijfelen aan de support vanuit de fabrikant.. aan service geen gebrek!

          Toch bedankt voor jullie reactie!
          Last edited by LJKEVIN; 19-12-11, 13:05.
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #6
            Zoals ik al zei moet de software aangepast worden om het met de oudere versies te kunnen gebruiken.

            Gelukkig is het nu opgelost ( tenminste het moiet nog in de praktijk blijken ) maar denk dat dat wel goedkomt.

            Nico Laudie heeft echt een goede aftersales waar veel bedrijven van kunnen leren.

            Zo ook als je effect er niet bijstaat kun je de PDF met de settings sturen en binnen half uur heb je een complete file om je set aan te sturen.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            Working...