Showtec Phantom 50 LED

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Showtec Phantom 50 LED

    Iemand al ervaring met deze nieuwe head ?

    Ik heb zelf de Phantom 250 spot met MSD maar als ik naar de specs kijk is de LED50 ( 18500 lux ) versie feller als de MSD versie ( 18000 lux )

    Het is niet veel maar toch vergelijkbaar met de MSD versie.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • Stefan
    • Jun 2003
    • 27

    #2
    Volgens mij is 'ie pas vanaf 4 januari of daaromtrent leverbaar. Heb er ook al eens naar zitten kijken, als de specs kloppen en het is een beetje degelijk gebouwd dan kan dit nog wel eens een toppertje worden in de bugdetrange.

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      Zou het een goede concurrent worden van de MSD uitvoering ? sta op het punt deze te gaan uitbreiden maar het kan ook zo zijn dat ik mijn huidige wegdoe en deze nieuwe head ga aanschaffen.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

        #4
        Ik ben hier ook wel benieuwd naar omdat de prijs ook niet echt hoog is
        Maar de kwaliteit en de lichtsterkte is nog af te wachten
        Omdat ik eerst de bt60 ls of de vizi spot pro wou gaan aanschaffen maar de technologie van led staat nog niet echt stil maar moet zich nog wel bewijzen tegen over de mud heads

        Comment

        • Stefan
          • Jun 2003
          • 27

          #5
          Ben zelf ook vooral benieuwd naar de phantom25 wash (50w rgbw wash). Als de lichtopbrengst en kleurenmenging van dat model mooi is, heb je voor een schijntje een wash met vergelijkbare functionaliteit als CMY wielen

          Comment

          • boes123
            • Aug 2001
            • 49

            #6
            chauvet komt ook met een dergelijke spot: intimidator wash led en de intimidator spot led http://www.chauvetlighting.com/intim...h-led-150.html

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #7
              Chauvet is op zich leuk alleen jammer is dat er in Nederland niemand is die het distributeerd of importeert.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Mworks is de Chauvet dealer in Nederland en er zijn best veel verkooppunten.
                J&H kan Chauvet ook leveren, staat ook een boel Chauvet spul in de webshop, inclusief het genoemde headje:
                http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11464-chauvet-intimidator-spot-250.aspx

                {EDIT} Excuus, dat is de 250 MSD variant{/EDIT}
                Last edited by renevanh; 24-11-11, 12:06.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #9
                  Mworks levert niet rechtstreeks gaat via feedback ( afspraken met hun gemaakt. ) voor mij niet aantrekkelijk ( geen marge voor wederverkoop ) dus klant van mij is goedkoper uit bij feedback of mworks want die geeft aan eingebruikers in de winkel meer korting dan een wederverkoper.

                  Feedback is een dealer maar dat is een bedrijf waar ik geen zaken mee doe. Dit is een van de marktverziekers in het land.

                  Dan moet je als bedrijf inkopen tegen vaak evenhoge of duurdere prijs als wat bij hun in de winkel ligt.

                  Slechte service plus kloppen hun prijzen niet. en het is blijft een dealer die maar met prijzen blijft rommelen ook al ben je eindgebruiker of verkooppunt.
                  Last edited by Rolandino; 24-11-11, 12:07.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

                    #10
                    Originally posted by Stefan
                    Ben zelf ook vooral benieuwd naar de phantom25 wash (50w rgbw wash). Als de lichtopbrengst en kleurenmenging van dat model mooi is, heb je voor een schijntje een wash met vergelijkbare functionaliteit als CMY wielen
                    Let op bij het vergelijken van kleurmenging in LED of CMY systemen.
                    1) LED is additief en CMY is subtractief:
                    Bij led worden maw kleur en intensiteit toegevoegd om de kleur te bekomen bij CMY worden kleuren weerhouden en dus afgetrokken met als logisch gevolg een mindere licht opbrengst... Goed merkbaar als je in LED een Lee 181 maakt en die vergelijkt met een CMY Lee 181 de Led variant zal te fel en te lichtblauwig lijken gewoon omdat de intensiteit hoger ligt.
                    2) LED heeft geen volledig spectrum CMY wel
                    Het klinkt chinees maar het komt er op neer dat LED niet alle kleuren van de regenboog heeft terwijl een 'oude' lichtbron dit wel heeft. Dit heeft als gevolg dat als men bijvoorbeeld de kleur uv maakt men bij LED enkel een aantal pieken heeft bij de kleurwaarden van rood, groen en blauw terwijl men bij de 'oude' lichtbron ook de waarde tussen deze pieken behoudt. Dit kan men zien als men een gekleurde doek belicht met een LED lichtbron of met een 'oude' lichtbron als men deze 2 lichtbronnen dezelfde kleur laten uitsturen zal men toch een ander soort kleur op de doek waarnemen.

                    just so you know... het is geen nadeel ook geen voordeel gewoon anders en in bepaalde situaties wenselijk en in bepaalde situaties niet wenselijk...
                    Hold on a second, relax and listen...

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Maar is het verstandig om bv de huidige Phantom 250 Spot te gaan vervangen met bdeze nieuwe LED versie ?

                      Voordelen zijn : name is deze voordeliger , volgens spec gelijk met lichtsterkte, kompakter, lichter, funktie's gelijk.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • Stefan
                        • Jun 2003
                        • 27

                        #12
                        Je hebt helemaal gelijk Funmaker, CMY blijft idd mooier. RGB wordt nooit roder dan rood, blauwer dan blauw en vooral geel is lastig mooi te krijgen. Ik heb de laatste tijd wat met een RGBW ledpar lopen spelen, dit geeft je al wat meer vrijheid in een bepaalde richting, maar inderdaad zeker dingen als "UV" ga je niet uit een LED krijgen, tenzij daarvoor weer aparte leds worden toegevoegd.

                        Ik vraag me overigens af in hoeverre het haalbaar is om een witte led met daarvoor CMY wielen te gebruiken. Hiermee blijven de kleuren mooi, maar zal door de toegenomen complexiteit wel duurder zijn om te produceren.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          Originally posted by Stefan
                          Ik vraag me overigens af in hoeverre het haalbaar is om een witte led met daarvoor CMY wielen te gebruiken. Hiermee blijven de kleuren mooi, maar zal door de toegenomen complexiteit wel duurder zijn om te produceren.
                          In een mac350 entour zit ook een witte led lichtbron met in dat geval een kleurenwiel, dus moet haalbaar zijn lijkt me?
                          Maar dat zal zeker niet goedkoop worden, mengen met RGB kost namelijk niet veel, enkel wat elektronica.

                          Comment

                          • Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

                            #14
                            Originally posted by Stefan
                            Je hebt helemaal gelijk Funmaker, CMY blijft idd mooier. RGB wordt nooit roder dan rood, blauwer dan blauw en vooral geel is lastig mooi te krijgen. Ik heb de laatste tijd wat met een RGBW ledpar lopen spelen, dit geeft je al wat meer vrijheid in een bepaalde richting, maar inderdaad zeker dingen als "UV" ga je niet uit een LED krijgen, tenzij daarvoor weer aparte leds worden toegevoegd. Er bestaan ondertussen al LED's met 7 led's. De kleuren ken ik niet van buiten maar buiten RGBW zit er dan ook nog amber en dergelijke meer bij. Zodat je een groter spectrum kan gebruiken. Wat betreft rood heb ik toch al ooit mooie dingen gezien in LED (ALC4 bv) dus kwa kleuren zijn ze ook wel goed bezig maar het kost dan ook nog wel wat

                            Ik vraag me overigens af in hoeverre het haalbaar is om een witte led met daarvoor CMY wielen te gebruiken. Hiermee blijven de kleuren mooi, maar zal door de toegenomen complexiteit wel duurder zijn om te produceren.
                            Originally posted by DJ Antoon
                            In een mac350 entour zit ook een witte led lichtbron met in dat geval een kleurenwiel, dus moet haalbaar zijn lijkt me?
                            Maar dat zal zeker niet goedkoop worden, mengen met RGB kost namelijk niet veel, enkel wat elektronica.
                            Witte led met CMY is zeker haalbaar maar dit gaat, zoals eerder gezegd, anders reageren met de kleur waar op wordt geprojecteerd omdat de witte led niet een volledig spectrum heeft.
                            Hold on a second, relax and listen...

                            Comment

                            • Stefan
                              • Jun 2003
                              • 27

                              #15
                              Witte leds juist wel... (RGB die samen wit proberen te maken idd niet). Het is dan misschien wel geen perfect vlakke curve, maar wel een stuk beter dan jij doet overkomen.

                              Comment

                              Working...