1 kanaals dimmer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost1989
    • Feb 2009
    • 20

    1 kanaals dimmer

    ik kom de laatste tijd met een aantal A artiesten op kleine locaties (bobo feestjes) waar altijd een tekort aan krachtstroom is.
    daarom gaan zoeken naar twee 1 kanaals dimmers voor het front (2* 2KW fresnel)

    op internet kwam ik alleen show tech en dergelijken tegen.
    daarom de vraag:
    weet iemand of er ook A merken zijn die 1 kanaals dimmer leveren?
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by Joost1989
    ik kom de laatste tijd met een aantal A artiesten op kleine locaties (bobo feestjes) waar altijd een tekort aan krachtstroom is.
    daarom gaan zoeken naar twee 1 kanaals dimmers voor het front (2* 2KW fresnel)

    op internet kwam ik alleen show tech en dergelijken tegen.
    daarom de vraag:
    weet iemand of er ook A merken zijn die 1 kanaals dimmer leveren?
    Ik ken ook enkel de showtech dingen, zijn wel erg handig, met dmx te gebruiken, of zonder. Ik heb ze wel eens op kroonluchters gebruikt.
    Met de fader op de dimmer een beetje basis (nood) licht ook voor het geval dat dmx weg valt, en de effecten maken met DMX, erg leuk.

    Maar dit was je vraag natuurlijk niet... Ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik heb er dan ook ook geen 2kW op aangesloten... Ik betwijfel of ze dat officieel aan kunnen.

    Comment

    • Lala
      • Sep 2008
      • 370

      #3
      Ik gebruik ze, en geen heb er totaal geen problemen mee. Je zou (omdat ze geen klote kosten) zelfs eentje spare mee kunnen nemen, mocht je het niet vertrouwen.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Ik gebruik ze ook: Showtec en HQ Power voor beursverlichting e.d. Maar 2 kW continu durf ik niet: ik ga tot max. 1300 W (2 x Multipar). Je weet nooit met brandbaar materiaal in de buurt en de vele uren dat dat brandt.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • chippie
          • Jul 2006
          • 528

          #5
          Gisteren nog gebruikt, werken naar behoren. Klein fijn gemakkelijk inzetbaar. Nu wat betreft de sturing van dat beest .....weet nog niet wat hij doet als de lamp kapot gaat tijdens een show. Zie T-bar....triac zekering en lamp kapot. Oplossing andere triac plaatsen. Kan hier ook het geval zijn maar dat is tot op heden gissen.
          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

          Comment

          • Joost1989
            • Feb 2009
            • 20

            #6
            showtec spec staat 10A, dat zou betekenen dat 2 KW zou moeten kunnen.

            iemand ooit ook daadwerkelijk 2KW belast?

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Ik gebruik er een voor een 1Kw fresnell. Maar dan is ie al warm aan het worden hoor....

              Werkt wel erg fijn.

              Bij twee 1Kw frontlampen pak ik toch echt een groter dimpack.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Drumvogel
                • Nov 2004
                • 175

                #8
                Op kleine locaties kun je toch kiezen voor een kleinere armatuur als front. Dan kun je je normale dimmer met een shuko naar krachtverloop en dan zorgen dat je de belasting van je dimmer onder de 16A houdt. Misschien een betere oplossing.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  ja dat zou kunnen, maar een set 1Kw front werkt altijd. Ook op kleine plaatsen. We hebben nou eenmaal niet alles... En omdat het geld begrensd is doen we het daar mee....
                  Dan maar dimmen
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • djproffi

                    #10
                    Wij gebruiken ze regelmatig voor 2kw's. icm. een 2kw op manfrotto, ergens los in een ruimte enz. gaat tot op heden gewoon goed, nog geen uitval meegemaakt (nu 3 jaar in gebruik)
                    Uiteraard geen garantie voor de toekomst.

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Ik gebruik de multidim's regelmatig voor 2x 1KW. Werkt prima.
                      Er heeft zelfs ooit eens 4x 1KW aangehangen, maar dat was nogal een noodoplossing (met een tapeje op 75% van de fader, ghehe)
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

                        #12
                        Bij Podiumtechniek streven we ernaar om een volledige service te bieden die past bij elke behoefte binnen de theater-, concert- en museumbranche en de entertainmentindustrie in het algemeen.


                        hier staan er een aantal die makkelijk die 2kw kunnen hebben, kosten wel zoon 500 euro stuk.
                        of je dat er voor over hebt is aan je zelf, aangezien die multidims van showtec het makkelijk aankunnen? en 1 of 2 op reserve komt nog altijd een stuk goedkoper uit dan de SRS dimmers.


                        Rick
                        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                        Comment

                        • dirksken
                          • Sep 2011
                          • 12

                          #13
                          showtec 1 ch dmx dimmer zit een BTA16 600b triac in !!! max 16 A

                          Comment

                          • Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

                            #14
                            Probleem van die BTA16 triac (die in bijna alle goedkope dimmers zit), is dat als de lamp sneuveld, dat de triac wel eens een keer mee wil gaan. Op zich niet zo erg, zolang je een spare dimmertje mee hebt. Die dingen zijn niet groot en niet zwaar, dus wat dat betreft geen probleem.
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                            Comment

                            • pieturp
                              • Jul 2010
                              • 70

                              #15
                              Dat die triacs vaak meeklappen is een understatement; ze vliegen er bij mij bijna altijd mee uit. Enig idee of ze zomaar te vervangen zijn door een betere variant? Wil namelijk best wat tijd en moeite nemen om wat triacs om te solderen, om zo een hoop ellende te besparen
                              ... en etcetera en zo

                              Comment

                              Working...