adb mikado/lsc minim/chamsys mini pc wing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

    adb mikado/lsc minim/chamsys mini pc wing

    Beste,
    Ik ben een klein bedrijf die zich meer richt op geluid maar licht moet er natuurlijk ook wel wat bijkomen.
    Ik heb nu een scene setter 24 maar deze heeft nu en dan uit zichzelf kortstondig full dmx of de dmx valt uit ofzo. Ik krijg een soort flits in mijn lichten en ik gebruik ook soms daslight dat ik bijhuur.
    Nu wil ik de lichtbedieningen wat herstructureren en een kwaliteit hoger brengen.
    Ik zou graag met 2 tafels blijven werken. klein a/b tafeltje met wat presets en dan een goeie intilligente sturing voor movings,led's,...
    Nu mijn vraag. Is de adb mikdao en lsc minim (zelfde fabrikaat denk ik) de kwalitatieve vervanger van de sc24.
    En is de combinatie met de chamys mini pc wing een goede keuze voor een klein klank en licht bedrijf?
    Iemand ervaring met minim of mikado of iemand een betere suggestie voor de zelfde prijs.
    Wil wel op een iets grotere klus met 2 tafels werken. Indien de pc uitvalt met mini pc wing dat ik vb nog frontbelichting heb
    of op een fuif dat er nog wat parren kunnen pinken.
    Bedankt voor de reacties.

    Vriendelijke groeten,
    Jef
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    #2
    Dag Jef, je kunt met weinig middelen beginnen.
    Koop een 2 inverse unit van Chamsys en de wereld gaat open.
    Je hebt dan de volledige functionaliteit van de Chamsys software. (Met enttec en andere USB-->DMX omzetters is dat niet dacht ik.)
    Enkel het bedienen is wat moeilijker daar je de knopjes en schuifjes niet hebt en je alles met de toetsen van je keyboard en de muis moet doen. Een touchscreen is dan ook reuze handig.
    Is er dan interesse in een tafeltje van chamsys, kun je die bovenstaande module nog alijd gebruiken als extra universes......dus geen weggegooid geld!
    Het fijne ervan is dat je dan langzaam de hardware kunt aanschaffen t.o.v. het budget en het bedieningsgemak toeneemt.
    De Chamsys software is gratis en voor alle tafels, modules, dezelfde!!!
    Heb je toevallig eens een grotere klus, kun je een tafel gaan huren en je bent direkt vertrokken met de software.
    Als je een portable PC gebruikt en de stroom valt uit (en eerst genoemde heeft nog wat poeier in zijn batterij steken) spanning komt terug op, software blijf werken, lampen gaan direkt terug in aktie treden.
    Als de PC uitvalt zou ik eens kijken naar een stabiele PC en goed merk met enkel een software op en laatste WIN, MAC of Linux OS. PC crasht dan niet.
    Chamsys kan draaien op die drie OS platformen.

    p.s. ik heb geen aandelen in Chamsys......maar wel een tafel en zeer tevreden.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

    Comment

    • Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

      #3
      Hey

      ik zit ongeveer in het zelfde schuitje heb nu een showtec showdesigner 512 maar kan er niet echt mijn draai met vinden of je moet er konstant met bezig en er zijn redelijk wat klussen dat ik alleen op pad ben
      dus ben ik ook naar een goede kawilteit lichttafel die ook betaalbaar blijft aan het zoeken en heb zelf al naar chamsys uitgekeken en de software gedownload
      maar daar ben ik dan een leak in want ik kan niet direct met de software overweg en ben nog aan't uitzoeken bij wie ik eens terecht kan om uit te proberen bij mij in de buurt

      alvast bedankt
      Gino V

      Comment

      • zjeten
        • Mar 2003
        • 331

        #4
        @ chippie --> als ik begin met chamsys koop ik er direkt hun mini wing bij dus dmx omvormer.
        Die enkele schuiven kunnen dienen als dimmer voor het front, strobo,shutters van intiligent,roterende gobo ....
        Dus chamsys zou direkt met mini pc wing zijn.
        Groeten,
        Jeffrey

        Comment

        • chippie
          • Jul 2006
          • 528

          #5
          -->DJ Gino V Kom eens langs....Nijlen Antwerpen is niet zo ver van elkaar. Stuur een mailtje (Zie jahoo sign).
          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

          Comment

          Working...