Lichttafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

    Lichttafel

    Hallo allemaal!
    Jep, daar komt er weer eentje, ik zie sommigen al zuchten...
    maar, het volgende:
    ik ben opzoek naar een stevige lichttafel voor een redelijke prijs, die wel aan mijn vele wensen voldoet.
    Heb zelf al het een en ander opgezocht, en een aantal sites, inclusief het forum, afgezocht, maar blijf het een moeilijke keuse vinden, ook omdat mijn ervaring met grotere tafels gewoon heel erg klein is.

    De bedoeling is om met de tafel een berg ledparren, conventioneel licht, dimmerpacks, sunstrips (ouderwets en RGBled versies), (led)effectverlichting en bewegend licht te kunnen aansturen. Eigenlijk het hele pakket dus.
    Nu doe ik dit nog met een paar scancommanders/LEDoperators en dergelijke, maar mijn creatieve ideeën gaan deze controllers helaas ver voorbij, en daarbij is het ontiegelijk onhandig om steeds met 3 controllertjes te staan kloten, als het loopt loopt het, maar snel, direct en handig werkt het niet...

    Wat voor mij een paar pre's zijn is snel en makkelijk programmeren, maar dat is tegenwoordig niet heel lastig, een overzichtelijke tafel waar iemand anders die niet met het apparaat bekend is ook nog wel een showtje op zou kunnen schuiven, ingebouwde shapes (geen echte vereiste, maar zou wel mooi zijn), mogelijkheid tot locken van de tafel en, wat ik zelf wel een vereiste vind, een tap of learn button voor het tempo (die zie ik niet direct terug op alle tafels, maar kan me niet voorstellen dat die er niet op zit?)

    heb al gekeken naar de volgende tafels:
    Zero88 Jester TLXtra
    Zero88 Leap Frog
    Avo Pearl Tiger
    Avo Azure Shadow
    Avo Titan Mobile (icm met laptop/pc)
    MA Scancommander (2e hands, en dit leek mij de minst geschikte keuze)

    De Zero88's zijn op dit moment mijn eerste keuze, heb al eens eventjes op een leapfrog wat kunnen tikken, en dat ging vrij redelijk, er van uitgaande dat de tafel volledig onbekend was. Voordeel van de frog tegenover de jester vind ik dat deze wat directer is in de bediening, dus sneller een schuifje open knallen ipv eerst je kanaal te moeten opzoeken in de menuutjes van de jester, nadeel is dat de frog wel erg lomp is!
    De avo's zijn meer in omloop in de verhuur, pearl's genoeg, en de azure klinkt op papier vrij goed, alleen zijn sommige hier op het forum er minder enthausiast over.
    Budget ligt overigens rond de €5000,- max, de tiger is dus de duurste optie.
    Wat is volgens jullie een goede tafel om mee in te stappen in dit formaat?
    Zijn er andere alternatieven?
    Alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst, en de hulp natuurlijk!
    Last edited by DMiXed; 14-09-11, 15:51.
    Jeroen van Geffen
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    Neem ook eens een kijkje naar de ChamSys consoles/wings !
    Ingebouwde matrix met video ondersteuning voor zowel conventioneel, led als moving heads.

    Comment

    • DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

      #3
      Heb zeker ook naar Chamsys gekeken, maar helaas vallen de consoles buiten budget. De pc wings zijn wel een alternatief, maar heb liever een fysieke console, of echt een controller waar je zowat alles mee kan doen, en dan zit je al snel bij de maxi wing, die bijna evenveel kost als een tiger en meer als een leapfrog!
      Jeroen van Geffen

      Comment

      • PeterZwart
        • Jan 2008
        • 402

        #4
        Gezien alles wat ongeveer op het lijstje staat:

        Ik denk dat momenteel de meest up-to-date'e tafel de Titan mobile is.
        Gezien het feit dat ie op de Titan software loopt waar Avolites nog druk in aan het ontwikkelen is.
        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Voor snel en goed programmeren wint een Avo het altijd van de Zero, tenzij je theaterstacking wilt gaan doen.

          Bij lekker "vrij" gebruik en verhuur kun je beter een Avo aanschaffen en eventueel later inruilen op een grotere broer/edelsteen.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

            #6
            Arvid daar zou ik graag een aanvulling op geven, met de komst van titan zijn cuelisten aan te maken waar je ook een theatershow op kan draaien.
            Er zijn genoeg fuctie's voor beschikbaar.
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              En toch blijft Avo een rock&roll insteek en is Zero absoluut gemaakt door theatermensen. Denk dat je bij een 1op1 vergelijking zult zien dat je voor theater (eenvoudige shows) liever Zero hebt. Maar goed, er zijn meer alternatieven die nog beter zijn die niet is het lijstje van TS-staan.
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • marciano
                • Feb 2006
                • 164

                #8
                Ik zelf zou allereerst een demo aanvragen bij de leveranciers. Zien is Geloven. Ik zelf zou voor een avolites pearl tiger gaan.

                De live mogelijkheden zijn goed en een bijkomend voordeel is dat je zo een grotere broer kan inhuren voor de grotere klussen. Ook kan bijna elke operator op een pearl werken.

                Het klopt dat de Titan software het meest up-to-date is.Je mist echt de knoppen als je geen touchscreen hebt. Al je presets en fixtures staan op je scherm, en moet je met de muis aan klikken.

                Mijn voorkeur zou zijn:

                1) Avo pearl Tiger
                2) Avo Titan mobile icm Pc met touchscreen(s)
                3) Zero88

                Comment

                • DMiXed
                  • Jan 2008
                  • 370

                  #9
                  Ga inderdaad eens proberen te kijken bij een aantal leveranciers, even uitzoeken wie wat heeft, want hier in het zuiden (maastricht) is dit meestal wel moeilijker te vinden allemaal!

                  @ AJB wat zou volgens jou nog een goed alternatief zijn?

                  De voordelen van een tiger / titan zie ik idd in, omdat dit een redelijke standaard tafel is, die idd ook in de grotere modellen te krijgen is.
                  Veel vreemden zullen wel niet aan de tafel komen te staan, de klussen waar een grotere tafel mee gaat, wordt 9 van de 10 keer ook eigen mensen achter de tafel gezet.
                  Klussen zijn overigens meer aan de rock'n'roll kant dat de theaterkant.
                  Maar ik zou de tiger toch wel eens naast de leapfrog willen zetten voor een directe 1 op 1. Niet toevallig iemand die beide heeft staan?
                  Jeroen van Geffen

                  Comment

                  • mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

                    #10
                    Tiger Touch staat hier in Capelle a/d IJssel, leapfrog heb ik niet maar als je de AVO wilt uitproberen ben je van harte welkom.
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                    Comment

                    • PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

                      #11
                      Volgens mij worden er hier nu apparaten door elkaar heen gehaald van avolites..

                      Ik gooi ze even snel op een rijtje:

                      Avolites Titan Mobile (wing idee)
                      Avolites Tiger Touch
                      Avolites Pearl Tiger (op de classic software)


                      De Tiger touch ligt bij mijn weten boven het budget van de TS.

                      Avolites pearl Tiger is heel leuk maar word niet meer geupdate.

                      Titan mobile word net als de tiger touch nog perfect geupdate, alleen heb je hierbij niet het scherm ingebouwd maar slechts een faderwing
                      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                      Comment

                      • ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

                        #12
                        Gewoon zijdelings; Een leap frog kom je 2dehands al tegen voor 2500 eurie...

                        Comment

                        • Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

                          #13
                          moet het een nieuwe tafel zijn?

                          voor +/- 5000 zijn er ook GrandMA en dan de kleinste versie te vinden, 2e hands.
                          dan heb je en een tafel die doet wat je wil, en een tafel waar iedereen op kan werken.
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                          Comment

                          • ljanton
                            • Sep 2003
                            • 373

                            #14
                            Bedoel je dan de grand Ma 2 ultra light?

                            Comment

                            • DeeBee
                              • Mar 2005
                              • 26

                              #15
                              Wij gebruiken een Pearl Tiger in ons amateur theater, precies voor datgene wat jij omschrijft: een berg ledparren, dimmers, ledstrips, bewegend licht. Ik had 0 ervaring (echte amateur) maar RTFM en gewoon zitten en klooien en je leert het snel. Ik vind het tot nu toe een erg prettige en heel toegankelijke tafel om mee te werken. We zitten op een half uurtje rijden van Maastricht. Mocht je interesse hebben om te komen buurten, stuur me dan effe een berichtje, altijd welkom!
                              Denk om uw oren: denk groen!

                              Comment

                              Working...