Oude dimmer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hroovers
    • Aug 2000
    • 1

    Oude dimmer

    Hallo wie heeft er toevallig nog een electrisch schema liggen van een ietwat bejaard dimmerpack, type FLATAPAK 10, 6x10 A, 3ph merk Electrosonic. Het typeplaatje is helaas niet meer leesbaar maar begint met ES.
    Vrij grote kast met 6 schroefzekeringen aan de voorzijde en 6 dubbele schucko's aan de andere kant. Inwendig drie steekpentjes. De regeling gebeurt nog met thyristors. Wie heeft wat?

    Met vr gr. H. Roovers
  • lighthouse
    • Feb 2004
    • 25

    #2
    net als mijn voorganger (al weer een tijdje terug) ben ook ik opzoek naar het schema van de flatapak 10A. wie kan me helpen?? bij electrosonic geven ze niet thuis

    Comment

    • mennobroere
      • Apr 2003
      • 89

      #3
      Hey

      Nog meer mensen die van deze oude dimmers hebben staan haha
      Bij mij staan de volgende dingen op de behuizing:

      Electrosonic
      Flatapak 10
      Es 6062

      http://groups.msn.com/Lightpoint/fotos.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=3

      Heb zelf ook gezocht naar een schema maar helaas niet gevonden.
      Ik ga hem zelf ombouwen naar dmx hebben meerdere mensen dit gedaan en wat zijn hun ervaringen hiermee.

      Greetz menno

      Comment

      • ronny
        • Dec 2002
        • 2139

        #4
        citaate regeling gebeurt nog met thyristors
        Is het niet zo dat thyristors bij gelijkspanning gebruikt worden en triacs bij wisselspanning.

        mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          2 thyristoren antiparallel solderen, en je hebt de triac...

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            daar heb je een punt[)]

            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

              #7
              zit het zo simpel in 1, waarom zie ik op mijn dimmers dan maar 1 schakelcomponent, of zitten ze tesaen ingebakken
              [CENTER] [/CENTER]

              Comment

              • Staaf
                • Feb 2003
                • 398

                #8
                citaat:Geplaatst door driesmees

                waarom zie ik op mijn dimmers dan maar 1 schakelcomponent
                Omdat je waarschijnlijk een dimmer hebt met triacs. [^] In een triac zitten als het ware twee anti-parallel geschakelde thyristoren in Ć©Ć©n behuizing.
                Nobody is a virgin; life fucks us all!

                Comment

                • reflection
                  • Mar 2002
                  • 413

                  #9
                  helaas geen flatpack, wel een rackpack
                  Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

                  Comment

                  • Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

                    #10
                    Heejj mannen, ligt het aan mij of zijn dit regelrechte museumstukken??
                    hahaha nee hoor geintje wat werkt dast werkt maar ze zijn zeker wel vrij oud of niet??
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                    Comment

                    • lighthouse
                      • Feb 2004
                      • 25

                      #11
                      Het zijn inderdaad regelrechte museumstukken maar een rembrand is ook veel geld waard en wordt zelden geƫvenaard

                      Maar daar ging het dus niet om het ging om schemas en nu dus nog een punt: Mijn dimmers waren uitgevoerd met Harting 16p conectoren (ooit door een vorige eigenaar zelf ingebouwd) en geen shuko's meer Nu wil ik er weer WCD's opzetten maar gewone opbouw stopcontacten passen niet wat betrefd de maatvoering van de bevestigings gaten in de kast Omdat ik niet direct wil boren en vijlen mijn vraag aan de andere bezitters hoe zit dat bij jullie Wat voor WCD's zitten er bij jullie op

                      Comment

                      • ljlarzzzie
                        • Aug 2003
                        • 92

                        #12
                        als je niet wil boren en vijlen kun je als het waren een break out plaat maken die je boven op je dimmer bevestig of in de case inbouwd... Je neemt dan hartingconnectoren die je er gewoon opklikt en daarvandaan gaat er een stukje mutie naar je schuko's. Zo kun je ook nog je en je schukosysteempje en je hartingsysteem gebruiken.

                        wij (ik en menno,eerder in dit topic) gaan de dimmers opknappen en inbouwen, vervolgens een DMX convertor ertussen zodat we ze ook als dimmercity kunnen gebruiken, want het zijn gewoon top dimmers, zonde om ze weg te doen...

                        Comment

                        • LuxProDeo
                          • Feb 2003
                          • 245

                          #13
                          Ook ik zou -als aardigheid voor een middelbare school met beperkt budget voor dit soort dingen- graag 2 Flatapack 10's aan een DeMux hangen om ze zo te kunnen gebruiken als welkome uitbreiding op de aldaar aanwezig dimmers die via DMX worden aangestuurd.

                          Daarvoor ben ik op zoek naar de indeling van de 8-polige DIN connector waardoor het ding wordt aangestuurd. Het is 0-10V, maar geen idee wat op welke pin zit. En aangezien er vele verschillende indelingen in omloop zijn voor 6 kanalen 0-10V over een 8-polige DIN wilde ik vragen of er misschien Flatapack 10 gebruikers zijn die over deze informatie beschikken en deze willen delen...

                          LuxProDeo

                          Comment

                          • LVS
                            • Nov 2005
                            • 36

                            #14
                            Als je de aanturing uit elkaar haalt,
                            (Als de trafo voor de stuurstroom in da kast zit, is het bij deze 8 polige DIN'S dacht ik (ik weet niet hoe het bij Flatapack 10's zit maar dat kun je meten))
                            Pen 1 = aanvoer(+ van de trafo)
                            PEn 2 = Massa
                            Pen 3 t/m 8 = aansturing dimmer 1 t/m 6 (0<>10 of 0<>-10 Volt)
                            dacht ik (weet het niet meer zeker)

                            LVS
                            Ik ben Sneller dan het licht

                            Comment

                            Working...