Topic: Oude dimmer
-
22-02-04, 11:02 #11
- Ingeschreven
- Feb 2004
Het zijn inderdaad regelrechte museumstukken maar een rembrand is ook veel geld waard en wordt zelden geëvenaard
Maar daar ging het dus niet om het ging om schemas en nu dus nog een punt: Mijn dimmers waren uitgevoerd met Harting 16p conectoren (ooit door een vorige eigenaar zelf ingebouwd) en geen shuko's meer Nu wil ik er weer WCD's opzetten maar gewone opbouw stopcontacten passen niet wat betrefd de maatvoering van de bevestigings gaten in de kast Omdat ik niet direct wil boren en vijlen mijn vraag aan de andere bezitters hoe zit dat bij jullie Wat voor WCD's zitten er bij jullie op
-
22-02-04, 22:05 #12
als je niet wil boren en vijlen kun je als het waren een break out plaat maken die je boven op je dimmer bevestig of in de case inbouwd... Je neemt dan hartingconnectoren die je er gewoon opklikt en daarvandaan gaat er een stukje mutie naar je schuko's. Zo kun je ook nog je en je schukosysteempje en je hartingsysteem gebruiken.
wij (ik en menno,eerder in dit topic) gaan de dimmers opknappen en inbouwen, vervolgens een DMX convertor ertussen zodat we ze ook als dimmercity kunnen gebruiken, want het zijn gewoon top dimmers, zonde om ze weg te doen...
-
23-11-05, 23:53 #13
Ook ik zou -als aardigheid voor een middelbare school met beperkt budget voor dit soort dingen- graag 2 Flatapack 10's aan een DeMux hangen om ze zo te kunnen gebruiken als welkome uitbreiding op de aldaar aanwezig dimmers die via DMX worden aangestuurd.
Daarvoor ben ik op zoek naar de indeling van de 8-polige DIN connector waardoor het ding wordt aangestuurd. Het is 0-10V, maar geen idee wat op welke pin zit. En aangezien er vele verschillende indelingen in omloop zijn voor 6 kanalen 0-10V over een 8-polige DIN wilde ik vragen of er misschien Flatapack 10 gebruikers zijn die over deze informatie beschikken en deze willen delen...
LuxProDeo
-
26-11-05, 21:11 #14
- Ingeschreven
- Nov 2005
Als je de aanturing uit elkaar haalt,
(Als de trafo voor de stuurstroom in da kast zit, is het bij deze 8 polige DIN'S dacht ik (ik weet niet hoe het bij Flatapack 10's zit maar dat kun je meten))
Pen 1 = aanvoer(+ van de trafo)
PEn 2 = Massa
Pen 3 t/m 8 = aansturing dimmer 1 t/m 6 (0<>10 of 0<>-10 Volt)
dacht ik (weet het niet meer zeker)
LVS
Ik ben Sneller dan het licht