Sunstrips aansturen Avolites

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maikelfleminks
    • Mar 2011
    • 9

    Sunstrips aansturen Avolites

    Beste ...,

    Ik moet op een avolites pearl 2004 20 sunstrips aansturen + ander licht.
    Dus 200 dim kanalen is geen optie...

    Hoe kan ik zelf shapes maken over de fixture van sunstrips aangezien de dimmer kanalen ook onder andere functies staan als ik de fixture file gebruik.
    (zoals color, CMY enz...)

    thanks!

    Grt Maikel Fleminks
  • maikelfleminks
    • Mar 2011
    • 9

    #2
    Andere lichtcomputer is ook geen optie! (Hoe graag ik ook een GrandMa wil...)

    Comment

    • Drumvogel
      • Nov 2004
      • 175

      #3
      Hoeveel andere fixtures heb je dan? Met 200 dimmers voor zip heb je nog 40 fixtures over. Of creatief met je fixtures omgaan. Bijvoorbeeld maar 100 fixtures voor je zip gebruiken.

      Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

      Comment

      • rayoflight
        • Aug 2010
        • 11

        #4
        hallo!

        Je kan bij een pearl voor sunstrips (ik neem aan de actieve) gewoon een personality laden. de pearl kan totaal 240 fixtures aan (vindt ie niet altijd even
        leuk) maar t kan wel. zijn het niet de actieve maar de normale 1e versie sunstrips dan heb je maar 20 dim kanalen over. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Heb zelf ooit een klusje gedaan met 50 actieve strips opgehangen in 5 matrixen om text en dergelijke te projecteren. op 5% was het te doen. op 100% had je een hele vette blinder!!! je voelde gewoon de hitte van de lampen in je gezicht (leuk effect voor het publiek !!!!) het geheel werd aangestuurd met een GrandMa 1 light (hiep hiep hoera voor de bitmap editor)

        Groet Ray
        bij 120KW stop ik meestal !!!

        Comment

        • Christiaan Visser
          • Apr 2004
          • 235

          #5
          Beste Maikel,

          Laatst heb ik een klus gedaan met 24 Active Sunstrips, 6 Atomic's, 8 washes, 12 spots, 10 CP Beams, en 8 ledparren, Sixbars, ACL's, frontlicht etc etc. op een Pearl 2004. Afgezien van enkele Sunstrips op 5-channel mode te zeggen, kon ik de volledige show op zijn best benutten. Het moet dus geen enkel probleem zijn jouw show op die tafel te krijgen en daarmee de shape-generator te gebruiken.

          (Zou je de patchlijst willen ontvangen voor duidelijkheid, stuur dan even een Prive-bericht.)

          Groeten,

          Christiaan Visser
          Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

          Comment

          • mrlightandsound
            • Nov 2010
            • 7

            #6
            heeft iemand al ervaring met het laden van een personality in de pearl ?

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              ja, hoe wil je anders je tafeltje laten weten welke file te gebruiken?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • FLS
                • Aug 2008
                • 72

                #8
                als je er de 20 stuks nu 2x het zelfde adres geeft dan gebruik je nog maar 100 adressen. (zal geen bezoeker snel zien) of je moet texten gaan maken dan is geen optie maar zonder dat dan zou ik dit doen.

                Comment

                • maikelfleminks
                  • Mar 2011
                  • 9

                  #9
                  geen optie...

                  Comment

                  • maikelfleminks
                    • Mar 2011
                    • 9

                    #10
                    Originally posted by mrlightandsound
                    heeft iemand al ervaring met het laden van een personality in de pearl ?
                    .... tuurlijk maar als jij wel eens de personality van een sunstrips hebt geladen weet je ook dat je daar geen shapes over kan laten lopen.

                    Gr

                    Comment

                    • maikelfleminks
                      • Mar 2011
                      • 9

                      #11
                      Originally posted by Christiaan Visser
                      Beste Maikel,

                      Laatst heb ik een klus gedaan met 24 Active Sunstrips, 6 Atomic's, 8 washes, 12 spots, 10 CP Beams, en 8 ledparren, Sixbars, ACL's, frontlicht etc etc. op een Pearl 2004. Afgezien van enkele Sunstrips op 5-channel mode te zeggen, kon ik de volledige show op zijn best benutten. Het moet dus geen enkel probleem zijn jouw show op die tafel te krijgen en daarmee de shape-generator te gebruiken.

                      (Zou je de patchlijst willen ontvangen voor duidelijkheid, stuur dan even een Prive-bericht.)

                      Groeten,

                      Christiaan Visser
                      Thanks nee maar het probleem is dat ze allemaal los moeten.

                      Comment

                      • maikelfleminks
                        • Mar 2011
                        • 9

                        #12
                        Originally posted by Drumvogel
                        Hoeveel andere fixtures heb je dan? Met 200 dimmers voor zip heb je nog 40 fixtures over. Of creatief met je fixtures omgaan. Bijvoorbeeld maar 100 fixtures voor je zip gebruiken.

                        Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
                        het zijn er te veel, anders had ik uiteraard geen probleem

                        Als het niet kan zoals het, moet het maar zoals het kan is niet echt mijn stijl

                        Comment

                        • maikelfleminks
                          • Mar 2011
                          • 9

                          #13
                          Ja lang leven Ma, maar helaas staat die er niet
                          De Actieve sunstrips kan je geen dimmershapes overheen laten lopen...
                          En (Ondertussen zijn het er 26 geworden) om nou dimmerchases te maken over 260 kanalen is ook niet echt een optie...

                          Comment

                          • maikelfleminks
                            • Mar 2011
                            • 9

                            #14
                            Originally posted by maikelfleminks
                            Ja lang leven Ma, maar helaas staat die er niet
                            De Actieve sunstrips kan je geen dimmershapes overheen laten lopen...
                            En (Ondertussen zijn het er 26 geworden) om nou dimmerchases te maken over 260 kanalen is ook niet echt een optie...
                            Met dimmer kanalen bedoel ik uiteraard die in de fixture file...

                            Comment

                            • Drumvogel
                              • Nov 2004
                              • 175

                              #15
                              Dan zou ik toch maar eens kijken naar een extra of andere tafel. Waarom geen Chamsys met USB-DMX converter? Dan kun je daar je zipstrips mee aansturen met matrix-functie. Dat heeft mij vaak geholpen. Ik gebruikte dit in combinatie met een pearl en een merger. Dan kon ik de zipstrips via de pearl ook aansturen voor snelle acties en via de functietoetsen op Chamsys gebruiken voor effecten en matrix.

                              Als je 260 fixtures met een Pearl wilt aansturen zul je moeten schipperen. En je wilt niet weten hoe traag de pearl wordt.

                              Comment

                              Working...