expression 5000 vs mac101

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    expression 5000 vs mac101

    beste mensen,

    heeft iemand van jullie ervaring met de expresison 5000 van showtec?
    hoe is de lichtoutput? de snelheid en de degelijkheid?

    is het enigsinds te vergelijken met de mac101, of helemaal niet?
    we huren nu regelmatig 16 mac101tjes in, maar budgetair gezien is aanschaf van expression 5000 wellicht te overwegen, mits het dus wel flink in de buurt van de 101 komt.....

    wie weet het?
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Prima lampen, prima lichtopbrengst, snelheid stuk minder dan Mac101, rest prima.

    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #3
      Afgelopen weekend nog in actie gehad, een achttal Expression 5000's en een zestal spotjes.



      Hier de 5000's met wat haze, maar geen enorme hoeveelheid.

      Lichtopbrengst viel me inderdaad ook goed mee, kleurmenging is niet verkeerd, maar het wit is nog altijd een beetje smerig roze-achtig, iets wat je bij alle losse R/G/B LED-fixtures wel een beetje terugziet.

      Snelheid is OK maar natuurlijk geen MAC101, kopjes zijn ook net iets groter maar ik heb het gevoel dat de Expression 5000 in verhouding iets meer lichtopbrengst heeft.
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • stainz
        • Sep 2009
        • 609

        #4
        De Expressions hebben ook meer lichtopbrengst (2800 lumen ten opzichte van 2400 van de 101's)
        De Expressions hebben ook iets meer lm/W dus theoretisch een hoger rendement.

        Persoonlijk vind ik dat je de 101's niet met de expressions kunt vergelijken, showtech is een echt budget merk en martin is gewoon top of the market.
        Als je op lange termijn kijkt zullen de mac's gewoonweg langer mee gaan en minder problemen vertonen, maar daar is de prijs dan ook naar.

        Comment

        • JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

          #5
          Originally posted by stainz
          Persoonlijk vind ik dat je de 101's niet met de expressions kunt vergelijken, showtech is een echt budget merk en martin is gewoon top of the market.
          Als je op lange termijn kijkt zullen de mac's gewoonweg langer mee gaan en minder problemen vertonen, maar daar is de prijs dan ook naar.
          Laten we dat nou eens gewoon over een paar jaar bekijken in plaats van nu te roepen zonder enige ervaring en glazen bol?????

          Die Martin 101's zijn ook bijzonder low-budget gefabriceerd en het zal me benieuwen of die het per se langer volhouden...
          Creating shows beyond Imagination

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by stainz
            Persoonlijk vind ik dat je de 101's niet met de expressions kunt vergelijken, showtech is een echt budget merk en martin is gewoon top of the market.
            "Persoonlijk vind ik dat je een Skoda en een Audi niet kan vergelijken... Skoda is een echt budget merk en Audi is top of the market..."

            Waarbij we even vergeten dat er genoeg Chinezen zijn waarbij Skoda Ć©n Audi van Ć©Ć©n band rolt.

            Van wat ik tot nu toe gezien heb ben ik zeker positief over de Expressions. Ik werk regelmatig freelance voor TS (daar is de foto ook van) en ik geloof dat we dit weekend wat MAC101's samen met een rijtje Expressions op pad hebben, dus dan is het goed vergelijken als ze naast elkaar hangen.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

              #7
              zoals dus op de foto te zien, hebben we er maar een aantal aangeschaft.
              en het valt zeker niet tegen. Snelheid is ok, maar niet zo snel als een 101.
              ook is de bundel niet zo mooi, maar dat is alleen op de vloer ed.
              Het is aanjezelf en je soort klussen of dat n ramp is of niet....
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

              Comment

              • R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

                #8
                is dat lijn 7? heerlijke band..dacht dat ze bij Purple zaten..

                Comment

                • Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

                  #9
                  zitten ze ook, maar wij deden n festival waar ze speelde, en dus bij ons inprikte.
                  en idd een superband!
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                  Comment

                  • stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

                    #10
                    Originally posted by Stoney3K
                    "Persoonlijk vind ik dat je een Skoda en een Audi niet kan vergelijken... Skoda is een echt budget merk en Audi is top of the market..."

                    Waarbij we even vergeten dat er genoeg Chinezen zijn waarbij Skoda Ć©n Audi van Ć©Ć©n band rolt.

                    Van wat ik tot nu toe gezien heb ben ik zeker positief over de Expressions. Ik werk regelmatig freelance voor TS (daar is de foto ook van) en ik geloof dat we dit weekend wat MAC101's samen met een rijtje Expressions op pad hebben, dus dan is het goed vergelijken als ze naast elkaar hangen.
                    Ik heb ook met allebei de lampen gewerkt, maar als ik nu een oordeel moet geven, vind ik dat op de snelheid van de expressions na deze goed mee kunnen komen met de martin's.
                    Maar als het volgens jullie prima te vergelijken is, waarom hebben ze dan bij de echte grote jongens geen expressions maar 101's ? En dat is niet vanwege het merk, want alle grote bedrijven hebben sowieso apparatuur van showtech.

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

                      #11
                      de 101's waren een stuk eerder op de markt
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Originally posted by stainz
                        Maar als het volgens jullie prima te vergelijken is, waarom hebben ze dan bij de echte grote jongens geen expressions maar 101's ? En dat is niet vanwege het merk, want alle grote bedrijven hebben sowieso apparatuur van showtech.
                        Omdat de echt grote jongens het van de vraag uit de markt moeten hebben en de vraag vanuit veel ontwerpers de Mac-101 was???
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        • Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

                          #13
                          en de 101 een strakkere beter gemengde kleurbundel heeft, en je ook nog goed kan gebruiken om een leuk effect op n wit doek te maken.....

                          vind voor onze klanten de expression overigens een betere keuze: meer lampjes voor minder geld, en nog LED ook.....
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                          Comment

                          • rene.derksen
                            • Feb 2004
                            • 649

                            #14
                            Originally posted by JeroenVDV
                            Omdat de echt grote jongens het van de vraag uit de markt moeten hebben en de vraag vanuit veel ontwerpers de Mac-101 was???
                            De "grote jongens" creƫren zelf de vraag... Als zei allemaal de expressions hadden gekocht, dan had iedereen om expressions gevraagd. Nuwel, vragen ze om de Mac-101.
                            Licht is altijd zwaar.

                            Comment

                            • Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

                              #15
                              toevallig al iemand die weet of er al n fatsoenlijke case voor is?

                              heb er nog een aantal bijgekocht, word nu echt tijd voor cases voor die dingen i.p.v. een meatrack...
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                              Comment

                              Working...