DMX dimmer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rumaDAje
    • Aug 2000
    • 6

    DMX dimmer

    Hallo iedereen
    Bij ons op school zit ik in de zogenaamde TEchnische ploeg, en wij doen licht en geluid bij schoolfeesten, toneel,...
    Als dimmer hebben wij een of ander zelfgebouwd ding dat aangstuurd wordt met 0-10 V en dat 0-10 v signaal komt van een interface die weer aangestuurd wordt door een parallelle poort van een computer.
    Dit systeem is al oud en begint onbetrouwbaar te worden(Vooral die interface) Nu had ik een leuke interface gevonden van parallel naar DMX diei vrij goedkoop te bouwen was (zie DMX zelfbouw ergens anders op het forum). Maar dan moet ook de dimmer vervangen worden. Wat kost nu een DMX dimmer met ongeveer 8 kanalen? Of is een interface van DMX naar O-10 V goedkoper? Want dan kunnen we eerst goedkoop overstappen en later een betere dimmer kopen en uitbreiden. Het mag namelijk nix kosten aangezien wij van de directie vrijwel geen budget krijgen.

    Greetz
    rumaDAje AKA David

  • NightVision
    • Feb 2002
    • 146

    #2
    Tja, een paar honderd euro ben je gauw kwijt...

    Maar ook hier geldt weer, hoeveel vermogen wil je hebben, welke kwaliteit (ik neem aan zo simpel mogelijk).

    Hoe is de toestand van de dimmers dan? Als dat nog meevalt, zou ik die gewoon blijven gebruiken.

    ------------------------
    Wees een bink, rook niet maar drink...
    ------------------------
    Wees een bink, rook niet maar drink...

    Comment

    • John b
      • Jan 2002
      • 235

      #3
      Als het echt niks mag kosten dan kan je beter die interface een na (laten) kijken, of bouw een nieuwe printerpoort > 0-10v interface.
      is vast wel op internet te vinden.
      want als ik het zo lees word er voorlopig toch niets anders dan dimmers aangestuurd en dan voldoet een analoog systeem prima.

      John

      John.
      Doe mij maar martin(i)

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        of een demux-printje. Werkt ook prima, en je kunt je kanalen instellen per adres. Komt gewoon 0-10V vanaf. Verder is dat gemakkelijker uit te breiden naar een extra inhuur etc.

        Dus die DMX-print = OK, en dan ff een paar losse demuxen op je antieke 0-10V dimmer zetten.


        Tuba or not Tuba, that's the question...

        Comment

        Working...